www.car.cz
 

Jarní Brno 2009: tříhodinovka pro Mercedes Benz DTM
     26.4.2009 08:58 - tisková zpráva


Sauto.cz Racing Team vstoupil do nové sezony vítězně

Sauto.cz Racing Team vstoupil do své první sezony v Mezinárodním mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích ve velkém stylu. Posádka Antonín Charouz, Jarek Janiš, Peter Kox, Václav Nimč s vozem Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM suverénně vyhrála při Jarní ceně Masarykova okruhu 2009 vytrvalostní závod Divize 4. Výborně si vedl i druhý vůz týmu, za jehož volantem se s Antonínem Charouzem střídali Stefan Mücke a Tomáš Enge. Zmíněná trojice s přehledem kroužila na vedoucí pozici, ze které ji vyřadil až smolný incident v boxech.

Mercedesy Sauto.cz Racing Teamu zazářily už v páteční kvalifikaci a na základě jejích výsledků obsadily na startu vytrvalostního závodu první řadu. Nejlépe se start podařil Václavu Nimčovi, který v sobotu rozjížděl tříhodinovku s vozem se startovním číslem 11. Antonínu Charouzovi (st. č. 1) patřila třetí pozice, když se mezi oba mercedesy prosmýklo konkurenční Audi. Zmíněná trojice kroužila s minimálními rozestupy po celou úvodní fázi závodu.

Jako první z favoritů zamířil k mechanikům a k výměně jezdců mercedes s číslem 1. Stefan Mücke se na trať vracel se ztrátou jednoho kola na vedoucí dvojici. Ovšem už po necelé čtvrthodině se německý pilot dokázal dostat do stejného kola jako Audi, které převzalo vedení ve chvíli, kdy k mechanikům zamířil i druhý vůz Sauto.cz Racing Teamu. Stefan Mücke pokračoval ve skvělých výkonech, těsně před vypršením první třetiny závodu dostihl vedoucí vůz, prosmýkl se na první místo a začal nekompromisně ujíždět. Jarek Janiš, jenž jako druhý usedl do kokpitu mercedesu se startovním číslem 11, držel třetí pozici a postupně se začal dotahovat na průběžně druhé Audi.

Největší drama se však neodehrálo na závodní dráze, ale v boxech. Když Stefan Mücke zamířil z vedoucí pozice do boxů, aby se nechal vystřídat Tomášem Engem, doplatil Sauto.cz Racing Team na nadměrný zájem zástupců médií, kteří při výměně jezdců doslova obsypali vůz. Ve chvíli, kdy český jezdec vyrazil zpět do pit lane, nebyl přes fotografy a kameramany vidět přijíždějící černý vůz jednoho ze soupeřů, došlo ke kontaktu a drobnému poškození mercedesu. Liberecký závodník přesto vyrazil na trať, jenže po odjetí jediného kola se uvolnila a odletěla kapota jeho vozu. Pro posádku Charouz, Mücke, Enge tak závod skončil.

Vedení v závodě převzal druhý červeno-černo-stříbrný Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM, za jehož volantem v tu chvíli seděl Peter Kox. Jak Nizozemec, tak následně Antonín Charouz zvládli finále závodu perfektně, jako první projeli i pod šachovnicovým praporem a společně s Václavem Nimčem a Jarkem Janišem si na svá konta připsali deset bodů za vítězství.

Antonín Charouz: „Je mi líto, jak skončilo auto se startovním číslem jedna. Doplatili jsme na obrovský zájem novinářů a fotografů, protože na pit lane stálo příliš mnoho lidí. Do budoucna to budeme muset řešit s pořadateli. Mrzí mě to, protože za to nikdo z našich kluků nemohl. Ani jezdec, ani šéfmechanik černé auto prostě přes lidi nemohli vidět. Jinak jsem samozřejmě spokojený. Těší mě, jak jsme jeli v úvodu, kdy konkurenční Audi pilotoval Tomáš Kostka. Dosahovali jsme stejných časů a kdyby se nejednalo o dlouhý závod, ale šlo by o sprint, tak bych ho předjel. V DTM to bude mít těžké, když tady závodí s pětapadesátníky.“

Stefan Mücke: „Tony velmi dobře absolvoval první stint, držel třetí pozici a byl v kontaktu s vedoucími jezdci. Během prvního pit stopu jsme měli drobné problémy a výměna jezdců trvala trochu déle. Během mého stintu ale šlo vše opět výborně, auto fungovalo dobře a nám se podařilo znovu dotáhnout na vedoucí vůz závodu a následně jsme se dostali do čela. Škoda problémů, do kterých se dostal Tomáš.“

Tomáš Enge: „Když jsme dokončili pit stop, byl jsem vypuštěn z boxů akorát v okamžiku, kdy boxovou uličkou projížděl jeden ze soupeřů. Došlo ke kontaktu, při němž byl náš vůz lehce poškozen a po objetí jednoho kola mi odletěla kapota. S vozem by se asi dalo jet dál, ovšem hrozilo větší poškození, proto jsme skončili. Je to smůla, protože jsme jeli poměrně suverénně na první pozici, navíc naši největší soupeři s Audi měli také problémy. Bohužel, i takové věci se stávají. To jsou závody.“

Václav Nimč: „Výjimečně dobře se mi povedl start, perfektně jsem se do něj trefil. Pak už jsem si jenom hlídal pozici za sebou, držel jsem rychlost, abych auto lehce pošetřil, ale při tom neztratil pozici. To se podařilo, takže jsem spokojený.“

Jarek Janiš: „Auto od začátku dost klouzalo, měl jsem trochu problémy s pneumatikami. Na konci stintu se situace ale zlepšovala, lepší byly také dosahované časy a já jsem mohl jet klidněji. Mám radost z toho, že jsem se po předchozích zdravotních problémech v autě cítil zase dobře. Po tak dlouhé době bylo velmi příjemné znovu stát na nejvyšším stupni vítězů. Je mi líto druhé posádky, protože měli závod velmi dobře rozjetý a o vítězství je připravila smůla.“

Peter Kox: „Svůj návrat do českého šampionátu jsem si velice užil. V týmu Tonyho Charouze jsem startoval už loni a musím říct, že mám velmi rád Čechy, zdejší lidi i tento šampionát. Jen bych potřeboval s autem ujet více kilometrů, stále totiž cítím, že nedokážu využít možností vozu naplno. Na druhou stranu jsme si vybudovali dobrý náskok, já jsem se snažil udržovat dobrý rytmus, neudělat žádnou chybu a dosahovat vyrovnaných časů, což se mi dařilo. Připadal jsem si trochu jako při závodě Le Mans Series,jen s tím rozdílem, že tam startuji s vozy slabších tříd a musím se neustále koukat do zpětných zrcátek, jestli mě nikdo nedojíždí, ale tady jsem řídil nejrychlejší vůz. To je příjemné, ale stejně nesmíte zbytečně riskovat, pokud chcete dovézt auto až do cíle a získat dobrý výsledek. Těším se na další starty v českém mistrovství.“

Zítra (v neděli 26. dubna) je na programu Jarní ceny Masarykova okruhu 2009 sprint Divize 4 nad 2000 ccm. Na start závodu se ve 12 hod s Mercedesy Sauto.cz Racing Teamu postaví Antonín Charouz (st. č. 1) a Václav Nimč (st. č. 11).

Jarní cena Masarykova okruhu -výsledky vytrvalostního závodu Divize 4:
1. Charouz/Janiš/Kox/Nimč Mercedes-Benz DTM 90 kol

2. Talkanitsa/Kaufmann Corvette C5R - 3 kola

3. Konopka/Studenič Porsche 997 - 5 kol

4. Želinský/Charous Ferrari 430 - 6 kol

5. Peham/Schmitter Porsche 997 GT3 - 6 kol

6. Machánek/Racz Porsche 911 - 7 kol

7. Urban/Urban/Charouz Lamborghini Gallardo - 9 kol

8. Kačírek/Suchý BMW M3 GTR - 10 kol

 

Jezdecká sestava Sauto.cz Racing Teamu pro Jarní cenu Masarykova okruhu 2009:
vozy Mercedes-Benz C-Klasse AMG DTM

Vytrvalostní závod D4, sobota 25. dubna
st. č. 1 - Antonín Charouz (CZE), Tomáš Enge (CZE), Stefan Mücke (GER), Václav Nimč (CZE)
st. č. 11 - Antonín Charouz (CZE), Jarek Janiš (CZE), Peter Kox (NED), Václav Nimč (CZE)

Sprint D4 nad 2000 ccm, neděle 26. dubna
1 - Antonín Charouz
11 - Václav Nimč

HARMONOGRAM JARNÍ CENY MASARYKOVA OKRUHU 2009 - DIVIZE 4

pátek 24. dubna
11:45-12:15 D4 sprint nad 2000 ccm - kvalifikace
12:30-13:00 D4 sprint do 2000 ccm - kvalifikace
15:05-15:35 D4 vytrvalostní nad 2000 ccm - kvalifikace
15:50-16:20 D4 vytrvalostní do 2000 ccm - kvalifikace
sobota 25. dubna
10:45-10:55 D4 vytrvalostní - warm-up
12:30-15:50 D4 vytrvalostní - závod
neděle 26. dubna
09:40-09:50 D4 sprint nad 2000 ccm - warm-up
10:00-10:10 D4 sprint do 2000 ccm - warm-up
12:00-12:50 D4 sprint nad 2000 ccm - závod
13:00-13:50 D4 sprint do 2000 ccm - závod



KALENDÁR MMČR V ZÁVODECH AUTOMOBILŮ NA OKRUZÍCH 2009 - DIVIZE 4

24-26/04 Jarní cena Masarykova okruhu, Brno
15-17/05 ČP Škoda Octavia Weekend, Most
05-07/06 CIK - FIA European Championship, Most
07-09/08 MMČR automobilů, Most
18-20/09 Podzimní cena Masarykova okruhu, Brno
16-18/10 Epilog, Brno

UŽITEČNÉ ODKAZY

Internetové stránky Sauto.cz www.sauto.cz
Oficiální internetové stránky společnosti Charouz Racing System www.racing.charouz.cz
Oficiální internetové stránky agentury BPA sport marketing www.bpa.cz
Oficiální internetové stránky Antonína Charouze www.antonin-charouz.cz
Oficiální internetové stránky Petera Koxe www.peterkox.nl
Oficiální internetové stránky Stefana Mückeho www.stefan-muecke.jgsm.de
Oficiální internetové stránky Tomáše Engeho www.tomas-enge.cz
Oficiální internetové stránky Jarka Janiše www.jarek-janis.cz
Oficiální internetové stránky Masarykova okruhu www.automotodrombrno.cz
Oficiální internetové stránky Autoklubu ČR www.autoklub.cz

BPA


 
 
Fotogalerie:   Jarní Brno 2009, tréninky pro MB DTM, foto BPA

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose