www.car.cz
 

Martin Matzke si AUDI R8 týmu Rosberg rozuměl, Jiří Navrátil má zatím rezervy
     5.5.2009 10:40 - tisková zpráva


FIA GT 3 v Silverstone : Matzke si AUDI R8 týmu Rosberg rozuměl, Navrátil již o něco méně

Martin Matzke a Jiří Navrátil zahájili sezónu FIA GT 3 na anglické trati v Silverstone ve voze AUDI R8 u německého týmu Rosberg. Tréninková část probíhala s malými problémy s převodovkou, ale vše se podařilo do druhé volné jízdy opravit. I přes současnou nepříznivou ekonomickou situaci bylo do závodu přihlášeno celkem 37 vozů.

Sobotní den začal dopolední kvalifikací. Martin Matzke zajel výborný desátý čas se ztrátou 1,5 sekundy na prvního Enjalberta s vozem Morgan Aero. Jiří Navrátil jel jako druhý, ale nepodařilo se mu zajet tak dobrý čas, což pro něj znamenalo nedělní start z konce startovního roštu. První sobotní závod série FIA GT3 rozjížděl Martin Matzke, který se dokázal probojovat až na pátou pozici. Jiří Navrátil bohužel po půl hodině, kdy probíhá povinné střídání jezdců, nedokázal vybojované pozice udržet a propadl se až na konečné devatenácté místo celkové klasifikace prvního závodu.

„Start se mi povedl, ihned po rozjetí jsem byl o pozici vpředu, což bylo perfektní. Na Audi jsem si rychle zvykl, i když má menší výkon než Corvetta, to bylo znát hlavně v poslední zatáčce před cílovou rovinkou. Silverstone je můj smolný okruh a asi to tak zůstane, protože jsme se nedokázali dostat do první desítky,“ řekl po dojetí zklamaný jezdec Martin Matzke. Kolega Jiří Navrátil jel sérii FIA GT3 European Championship poprvé, a to bylo znát i na časech, které zajížděl v kvalifikaci, ale pak i v samotném závodě.

„Myslel jsem si, že to bude jednodušší. Okruh je pro mě dost těžký a já nejsem schopen dostat se na tempo Martina. Střídání proběhlo bez problémů, ale já jel pomalu, což mělo za následek propad v dobře rozjetém závodě. Dopadlo to jak to dopadlo, ta pozice je špatná, omlouvám se Martinovi, že jsem mu zkazil závod,“ dodal druhý jezdec Jiří Navrátil. Nedělní závod rozjíždělJiří Navrátil z šestatřicáté pozice. Střídání proběhlo ihned, jakmile vedení závodu povolilo povinné zastávky. Audi R8 předával Martinu Matzkemu na třiatřicátém místě.

Ten hned zahájil stíhací jízdu, která ho vynesla až na sedmé místo, ale došlo bohužel k poruše palivového čerpadla a Martin skončil nakonec třináctý. Oba závodníci jedou v německé stáji Team Rosberg, kde na druhém voze Audi R8 LMS jede posádka Armindo – Campanico. Ta se dokázala probojovat až na výborné třetí místo v sobotním i nedělním závodě.

„Tým Rosberg funguje velmi dobře, malinko zaostáváme s vyrovnaností posádky, a to je pro mě docela zklamání. Martin jednoznačně potvrdil svoje kvality. Jirka Navrátil nemá bohužel s GT3 zkušenosti, a my jsme měli daleko větší ambice, budeme s tím muset něco udělat,“ řekl po dojetí manager Martin Matzke starší. Dalším podnikem, kterého se mladý jezdec zúčastní, je druhý závod německého mistrovství ADAC, který se jede na holandském okruhu v Assenu již 9. května. V tomto seriálu jede méně vozů než v evropském mistrovství, ale konkurence je zde také velká.

 videa:

Tréninky

1. závod

2. závod - neděle

PR

Karel Kubeš


 
 
Fotogalerie:   FIA GT1 2009 v Silverstone, foto Karel Kubeš

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose