www.car.cz
 

Erik a Jarek Janišové se v Adrii čtyřikrát prosadili na stupně vítězů
     18.5.2009 18:29 - tisková zpráva


Do úvodního závodu startovala posádka Erik Janiš – Michael Scheublein až z  9. pozice, díky perfektnímu výkonu obou jezdců se však dokázala probojovat až na druhé místo v cíli. Výsledek druhého závodu v podobě deváté příčky ovlivnily dvě chyby Michaela Scheubleina, posádka si však spravila chuť ziskem druhého místa ve třetím závodě. Pocity po závodním víkendu v Adrii tak zůstávají pozitivní.

Erik Janiš: „Zpočátku jsme si zvykali na novou techniku. A jak jsme tušili již po kvalifikaci, největším problémem byly brzdy – vůz má totiž velmi měkký brzdový pedál a navíc je vybaven závodním ABS, takže při prudším brzdění vibruje. Ale dobře jsme si zazávodili v konkurenci kvalitních jezdců. Výsledek prvního závodu pro nás byl po startu z devátého místa trochu překvapením. V druhém závodě bohužel týmový kolega dostal penalizaci za přejíždění čar vymezujících trať a musel projet boxy. Poté chyboval ještě jednou, když vyjel z trati. Já přebíral auto na 10. místě – už se nedalo moc dělat a dostal jsem se jen na devátou pozici. Ale třetí závod pro nás vyzněl opravdu dobře. Na to, že jsem jej rozjížděl z devátého místa, jsem se brzy dostal do vedení. Týmový kolega pak dobře rozjetý závod udržel a vybojoval druhé místo. Michael je jezdec s poměrně malými závodnickými zkušenostmi, ale kromě dvou chyb ve druhém závodě, které vyplývaly právě z nedostatku zkušeností, bojoval skvěle. Na startu všech závodů se sešla konkurence několika skutečně zkušených, předních jezdců, jakými jsou třeba Peter Kox, Uwe Alzen nebo Fabio Babini.“

Navzdory startu ze 12. pozice se v úvodním závodě blýskla také posádka Jarek Janiš – princ Thurn und Taxis, která vybojovala třetí příčku. Ve druhém závodě na stupně vítězů jen těsně nedosáhla, když skončila čtvrtá, a ve třetím obsadila znovu třetí místo. Také Jarek Janiš má ze závodění v rámci poháru Lamborghini Super Trofeo velmi dobré pocity.

Jarek Janiš: „Poslední závod byl pro nás velmi dobrý – dobře jsme jej rozjeli a mohli jsme bojovat o vítězství. Bohužel při povinné výměně jezdců můj týmový kolega nemohl zapnout pás a ztratili jsme určitě 10 – 12 vteřin; v cíli jsme tak byli třetí. Celkově všechny tři závody vyzněly dobře, i přesto, že jsme startovali se zcela novými, syrovými vozy. S týmovým kolegou se mi spolupracovalo skvěle – je pravidelným účastníkem šampionátu FIA GT3, takže je vyjetý a rychlý. Tento víkend tak pro něj byl poněkud náročnější, protože závodil i ve FIA GT3 a přesedal z auta do auta. Na startu se sešlo několik rychlých jezdců a vůbec startovní pole bylo nabité. Příjemně jsme si zazávodili a neměli jsme žádné technické problémy. Jen nás trochu potrápily brzdy, ale musím říct, že Adrie patří mezi vůbec nejnáročnější okruhy na brzdy. “

Antonín Charouz, manažer jezdců: „Z výsledků, které Erik s Jarkem vybojovali, mám velkou radost, protože jsme na přípravu celého projektu měli velmi málo času. Nakonec se všechno podařilo, což dokázaly i dnešní výkony obou jezdců. Jsme rádi, že jsme byli u zrodu nového značkového poháru a zvlášť, když za ním stojí automobilka s takovou image, jakou má Lamborghini.“

Zdroj: BPA.cz


 
 
Fotogalerie:   Český Sallen týmu KplusK v Silverstone 2009 zlatý !!, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose