www.car.cz
 

Le Mans 2009 je tady: čekání skončilo!! Europe team s Čechy pokořil i tovární Peugeot
     11.6.2009 10:34 - tisková zpráva


Dlouhé a napjaté čekání skončilo. Závodníci, týmy i fanoušci se dočkali. Na okruhu ve francouzském Le Mans ve středu večer poprvé zaburácely motory vozů, které se v sobotu postaví na start 77. ročníku závodu 24 hodin Le Mans.

Na programu byl šestihodinový volný trénink, mezi jehož účastníky nechyběl tovární vůz Aston Martin LMP1 posádky Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke. Vůz se startovním číslem 007 startující pod hlavičkou české stáje Aston Martin Eastern Europe si ve zmoklém tréninku připsal devátý čas absolutně a třetí mezi automobily s benzinovým motorem. Za svými zády navíc nechal jeden z favorizovaných továrních Peugeotů.

Věhlasné čtyřiadvacetihodinovce v posledních letech kralují sportovní prototypy poháněné dieselovými motory a těm také patřily nejrychlejší časy i ve středu. Stefan Mücke byl sice mezi prvními jezdci, kteří se po osmnácté hodině vydali na trať, po objetí jediného kola ale zamířil do boxu, kde se mechanici museli věnovat opravě motoru, z něhož nepatrně unikal olej.

Středeční volný trénink poznamenalo deštivé počasí. Jen v úvodu se obloha umoudřila, déšť ustal a vítr pomohl vysušit alespoň ideální stopu trati. Na osychající dráze tak vozy v prvních devadesáti minutách dosahovaly rychlých časů, které se jezdcům později, když se znovu rozpršelo, už nepodařilo překonat. Vůz s bondovským startovním číslem 007 ovšem za těchto příznivějších podmínek absolvoval jen několik kol. V hodnocení volného tréninku nakonec posádka Charouz, Enge, Mücke figuruje na deváté příčce, když kromě jiných dokázala o 1,248 sekundy porazit jeden z továrních Peugeotů.

Ve zbytku tréninku se stáj soustředila na práci na optimálním vyladění vozu, protože podle posledních předpovědí meteorologů mohou také průběh samotného závodu ovlivnit dešťové přeháňky.

Tomáš Enge: „Po většinu tréninku bylo mokro, řešili jsme nějaké technické drobnosti, proto jsem ujel jen pár kol. Důležité je, že auto zůstalo v jednom kuse, protože chvílemi to dnes bylo opravdu zrádné.“

Jan Charouz: „Ujel jsem asi deset kol. Trénink dopadl dobře, protože jsme v těchto podmínkách autu nijak neublížili. Dnešním hlavním cílem bylo zvyknout si znovu na okruh, splnit noční kvalifikační kola a nerozbít vůz, což se nám povedlo. Vyzkoušeli jsme také pneumatiky na mokrou trať, takže víme, co funguje dobře a co méně. Také jsme objevili pár problémů, které nyní řešíme, ale je dobré, že jsme na ně přišli nyní a ne až v závodě.“

Stefan Mücke: „Na začátku tréninku jsme měli trochu problémy s unikajícím olejem, takže první hodinu jsme skoro nejezdili a mechanici na autě pracovali v boxech. Pak jsem absolvoval dvě kola na osychající dráze, ale na některých místech trati znovu začínalo pršet, takže jsem vlastně ani jednou nejel v optimálních podmínkách. Potom se znovu rozpršelo a my jsme se hlavně soustředili na to, abychom se sžili s vozem a absolvovali jsme povinná noční kola. Podmínky dnes byly skutečně obtížné, snad to bude zítra lepší.“

Ve čtvrtek 11. června je na programu kvalifikace, která určí pořadí na startu sobotního závodu. Měřený trénink začíná v 19 hod a končí o půlnoci.

BPA


 
 
Fotogalerie:    LMS - 1000 km ve Spa 2009 a abs. bronzoví naši, foto týmu P.Frýba

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose