www.car.cz
 

Nejlepší úvod na Horácké měli Orsák a Valoušek, Peták i Semerád již mimo hru
     18.7.2009 14:27 - tisková zpráva


Úvodní rychlostní zkouška zrušena z bezpečnostních důvodů

První rychlostní zkouška 20. Horácké rally v Třebíči Horní Újezd – Slavice byla zrušena z bezpečnostních důvodů. Důvodem bylo nevhodné umístění civilních vozidel, které stály v blízkosti tratě. Soutěžní posádky absolvují úvodní rychlostní zkoušku volným průjezdem. 

Nejlepší úvod měli Orsák a Valoušek, Peták ze soutěže odstoupil

Do Horácké rally v Třebíči vstoupili nejlépe Jaroslav Orsák a Pavel Valoušek (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Po třetí rychlostní zkoušce vede Orsák o pouhé 0,9 sekundy. Třebíčské rally nepřeje počasí, krátce po startu se obloha zatáhla a na Vysočině začalo hustě a vytrvale pršet. Důležitou roli v úvodních rychlostních zkouškách sehrála volba správného obutí


Hned první rychlostní zkouška Horní Újezd – Slavice byla z bezpečnostních důvodů zrušena. Naostro se začalo závodit až od druhého testu. Na druhé rychlostní zkoušce v Třebíči havaroval Martin Hudec (startovní číslo 23), vůz Mitsubishi zatarasil trať a pro další posádky byl nařízen volný průjezd. Nejrychlejší čas zde zajel Orsák, druhý Odložilík (Peugeot 207 S2000) ztratil 2,3 sekundy, třetí byl Valoušek s odstupem 3,3 sekundy. Hned na začátku rally odstoupil Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX), kterého zradila poloosa.

Rychlostní zkoušku číslo 3 z Číchova do Brtnice zajel nejlépe Valoušek, druhý Orsák ztratil 2,4 sekundy, třetí dojel Odložilík s odstupem 4,7 sekundy. Velký favorit Horácké rally a vedoucí jezdec rallysprintového šampionátu Josef Peták (Peugeot 207 S2000) odstoupil pro technickou závadu a v soutěži dále nepokračuje. Příbramský pilot figuroval ve chvíli odstoupení na šestém místě.

Hned za medailovými stupni figurují po třetí erzetě překvapivě Milan Pantálek (Mitsubishi Lancer EVO IX), pátý je Tomáš Enge, který pilotuje mitsubishi na stlačený zemní plyn. Ve třídě A6 je nejrychlejší Jan Dohnal (Renault Clio S1600).



Pořadí po 3. rychlostní zkoušce:

Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) 8:35,7 min

Valoušek, Hrůza (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 0,9 s

R. Odložilík, P. Odložilík (Peugeot 207 S2000) + 4,6 s

Pantálek, Novák (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 10,8 s

Enge, Ernst (Mitsubishi Lancer EVO IX CNG) + 12,4 s

Sýkora, Škardová (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 12,8 s

Mifka, Plachý (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 15,4 s

Komárek, Rojka (Škoda Octavia WRC) + 23,9 s

Dohnal, Latif (Renault Clio S1600) + 27,6 s

Štěpánek, Omelka (Škoda Octavia WRC) + 28,2 s

Do vedení se prodral po páté rychlostní zkoušce Valoušek na mitsubishi

Velký souboj se odehrává o první místo na 20. ročníku Horácké rally v Třebíči, která je čtvrtým podnikem osmidílného seriálu AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally a zároveň dalším podnikem republikového šampionátu historiků. Otrokovický Pavel Valoušek se dostal po páté erzetě do čela průběžného pořadí, když drahocenné sekundy nasbíral především na rychlostní zkoušce Doupě – Čenkov. Soutěž provází vytrvalý déšť, který zkrápí během sobotního dne jednotlivé úseky.

Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX) si udržel vedení až do čtvrté rychlostní zkoušky, poté však neodolal tlaku Pavla Valouška. Ten pátou erzetu prolétl v čase o 8,7 sekundy rychlejším než Orsák a další pronásledovatelé a propracoval se na vedoucí příčku. Pátá erzeta bylo konečnou stanicí do té doby pro skvěle jedoucího Milana Pantálka, který po havárii zaparkoval svůj vůz v potoce. Posádka vyvázla naštěstí z nehody bez zranění. V soutěži již dále nepokračuje Jan Štěpánek (Škoda Octavia WRC) , technická závada vystavila stop v dalším pokračování.

Na třetím místě v celkovém pořadí je Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000). Velmi dobrý výkon předvádí v okolí Třebíče Tomáš Enge, který s vozem na zemní stlačený plyn jede na čtvrtém místě absolutně. Do první pětky se prodral místní jezdec David Komárek (Škoda Octavia WRC), který se vrátil do rally po dvou letech. Do první desítky se dále dostali Mifka, Dohnal, Trnovec, Skula a Drotár. Ve třídě A6 nadále vede Jan Dohnal (Renault Clio S1600).

Pořadí historiků vévodí Miroslav Janota na voze Opel Kadett Coupe, který vede o pouhých 0,8 sekundy před Lubomírem Tenklem (BMW M3).



Pořadí po 5. rychlostní zkoušce:

Valoušek, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) 17:08,8 min

Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 7,2 s

R. Odložilík, P. Odložilík (Peugeot 207 S2000) + 19,5 s

Enge, Ernst (Mitsubishi Lancer EVO IX CNG) + 45,2 s

Komárek, Rojka (Škoda Octavia WRC) + 54,6 s

Mifka, Plachý (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 57,8 s

Dohnal, Latif (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:07,6 min

Trnovec, Staněk (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:17,2 min

Skula, Volf (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:20,1 min

Drotár, Bánoci (Škoda Octavia WRC) + 1:22,5 min

Hlasy jezdců v kontrole přeskupení v Třešti

Po páté rychlostní zkoušce jsme zachytili v kontrole přeskupení hlasy jezdců z čela startovního pole. Všichni vesměs hovořili o nepřízni počasí a špatné volbě pneumatik na úvodní tři rychlostní zkoušky.

Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 2): „Po třech erzetách je to dobrý. V servisu jsme nechali slicky a moc to na slicky nebylo. Co více k tomu říci ...“


Pavel Valoušek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 3): „Opět si s námi pohrává počasí. Je vidět, že závod musíme přizpůsobit počasí a nejet s rizikem. Jedu s novým autem a novým vozem a podle toho k tomu přistupuji.“


Vlado Bánoci (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 5), spolujezdec Igora Drotára:

„Zle jsme obuli pneumatiky. Měli jsme tvrdou směs, teď jsme obuli správně, ale trať je velmi kluzká. Máme menší handicap, neboť na zdejších tratích jsme ještě nezávodili. Jedeme dále a nestěžujeme si. Počasí nám nevyhovuje, ale rally je už taková.“

Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 6): „Je to hrozný závod. Tratě jsou velmi rychlé. Prohospodařili jsme pneumatiky, udělali jsme hodiny.“

Lubomír Minařík (Škoda Fabia Kit Car, startovní číslo 8): „Zatím dobré, jen první erzety jsme jeli slicky a Honza Dohnal nám ujel. Dal nám šestnáct sekund, nyní jedeme na mokrých pneumatikách a je to zkrátka boj. Mokro nám nevadí, ale mlží se nám auto a jsou tady velké kaluže.“

Tomáš Enge (Mitsubishi Lancer EVO IX CNG, startovní číslo 11): „Kopná byla těžká, nicméně tohle je ještě těžší i vzhledem k počasí. Kdyby bylo sucho, tak je to pro mě jednodušší. Udělali jsme další úpravy, auto jede líp, je tam zlepšení na podvozku. Dneska s tím bojujeme. Je to zábava na mokru a často to jezdí smykem. První dvě erzety byly dobré, na čtyřce jsem jel pomalu, na pětce bylo pro změnu hodně vody a kaluží. Jsem rád, že jsem potěšil diváky.“

David Komárek (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 12): „První tři erzety boj o přežití na slickách. S vozem WRC je to boj o přežití. Na další dvě erzety jsme obuli již mokré gumy, špatné to není, jedeme v klidu. Jsem rád, že jsme zpátky.“

Radek Mifka (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 16): „Počasí nám bohužel zase nevyšlo. Letos je to ještě horší než loni.“

Tomáš Kurka (Mitsubishi Lancer EVO VIII, startovní číslo 20): „Vstup se nám nepovedl kvůli špatné volbě obutí. Kdo dobře obul, mohl vydělat potřebné sekundy. Bohužel my jsme to nebyli. Na prvních třech erzetách to bylo špatné, další dvě jsme už měli lepší obutí. Rozjížděli jsme se, ale na sto procent to nebylo.“



V Třebíči 18. července 2009 Roman ORDELT

tiskový mluvčí

20. Horácká rally 2009

PR

oficiální stránky soutěže: www.horacka.cz


 
 
Fotogalerie:   Vzpomínka na havárii Romana Kresty na Barumce 2008, foto M. Knedla sen.

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose