www.car.cz
 

Závodem roku bude truckerský víkend na legendárním okruhu Nürburgring
     22.7.2009 00:04 - tisková zpráva


Truckery čeká věhlasná GP Nürburgring 2009: Buggyra chystá ofenzivu!

GP Nürburgring ( Německo) – 24. - 26 . července 200 9

Buggyra chystá ofenzivu!

Závodem roku na legendárním okruhu Nürburgring odstartuje tento víkend druhá polovina letošního mistrovství Evropy v závodech tahačů. Buggyra vyráží do Německa s cílem potvrdit své výsadní postavení v Poháru konstruktérů a po Nogaru a Barceloně opět zatřást pozicí lídra individuálního šampionátu Antonia Albaceteho.

Okruh Buggyrám zaslíbený

K útoku na pozici Antonia Albaceteho si mohla Buggyra vybrat vhodnější místo jen stěží. Od sjednocení šampionátu do jediné třídy v roce 2005 (v následující sezóně nebyl závod součástí Evropského poháru) vyhráli v osmi pohárových jízdách šestkrát jezdci na Buggyře, po jednom vítězství si na své konto připsali truckeři na závodních speciálech Mercedes a MAN. Navíc, v roce 2006 vyhrál úvodní promočený závod Markus Bösiger (MAN), který dnes závodí v barvách Buggyry. Švýcar je se třemi po sobě jdoucími sobotními vítězstvími na Nürburgringu vůbec nejúspěšnějším jezdcem nové éry.

Dvakrát vyhráli Körber s Vršeckým, přičemž mistr Evropy si v posledních dvou sezónách odvezl i pohár pro Mezinárodního mistra Německa. Jediným vítězem, který nemá nic společného s Buggyrou je Jochen Hahn (Mercedes-2005). Naopak ani jednou nezvítězil na Nürburgringu průběžný lídr šampionátu Antonio Albacete. Nelze se tedy příliš divit optimismu, který doprovázel odjezd týmu do dějiště konání závodu. „Na Nürburgringu jsem vyhrál svůj vůbec první závod, takže se mi tam líbí,“ tvrdil David Vršecký.

Český jezdec navíc jako jediný triumfoval v Německu ve třídách Super Race Truck i Race Truck. Po vítězstvích nad Albacetem v Nogaru a Barceloně hodlá David pokračovat v nastoupené cestě i na Nürburgringu. „Potřebuji ale Antonia porazit větším rozdílem. Šampionát tím získá nový náboj.“

Mistr Evropy z roku 2007 Markus Bösiger jede podle vlastních slov do Nogara přerušit šňůru sedmi pohárových závodů bez účasti na stupních vítězů. A také na rozdíl od předchozích dvou let uspět i v neděli. V sezónách 2007-2008 totiž nastupoval do závěrečného pohárového závodu vždy s maximálním ziskem 40 bodů. V prvním případě byl však vzápětí po startu sešrotován přesilou vozů MAN

 v loňské sezóně byl v pozici vedoucího jezdce penalizován za překročení maximální povolené rychlosti 70 km/h při letmém startu. „Minulost je o ničem. Ztráta na Albaceteho vypadá děsivě, na druhé straně v truckracingu je možné všechno a nic netrvá věčně,“ řekl švýcarský jezdec před odjezdem.

Oba jezdci Buggyry se letos představí na novém okruhu, do jehož rekonstrukce a modernizace bylo v rámci projektu „Nürbrurgring 2009“ investováno 258 miliónů euro. Podle odborníků se jednalo od výstavby okruhu v roce 1927 a jeho modernizace v roce 1984 o třetí nejdůležitější událost související s legendárním okruhem. „Vím, že „nový“ Nürburgring slavil svou premiéru při nedávných závodech Formule 1. Evropský pohár tahačů je teprve druhou akcí pořádanou na okruhu po jeho rekonstrukci a modernizaci. I to hovoří o vážnosti, které se truckracing u pořadatelů těší,“ potvrdil sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda.

Optimismus inženýrů

Naděje na pokračování vítězné šňůry podporuje i optimismus ze strany závodních inženýrů. Poprvé od závodu v Albacete (začátek června!!!) mohli totiž pracovat systematicky s oběma závodními speciály v roudnickém Buggyra Technology Centru. „Po závodě v Albacete jsme testovali nastavení podvozku a náprav a výsledek se dostavil. Bohužel kalendář závodů byl od začátku sezóny tak nabitý, že před každým závodem jsme mohli udělat jenom standardní servis. A tím auto nezrychlíte,“ potvrdil technický ředitel Mario Kress.

Spolu s týmem inženýrů řešil před Nürburgringem rébus týkající se měřených tréninků. Zatímco totiž v loňské sezóně deklasovala Buggyra v polovině šampionátu MAN 8:2, letos je po polovině sezóny stav mezi oběma giganty obrácený. Piloti spolu s inženýry vidí stěžejní problém v nových povinných pneumatikách na přední nápravě. Ve srovnání s těmi z loňské sezóny jsou totiž až o dvě sekundy na kolo pomalejší. „Máme problém s ideálním gripem. S výjimkou Misana a Nogara jsme nebyli schopni zajet jedno rychlé tréninkové kolo. V závodě je to podstatně lepší, po celou dobu zajíždíme lepší časy, než MAN,“ vysvětluje David Vršecký.

Pauzu mezi Barcelonou a Nürburgringem proto věnovali inženýři spolu s oběma jezdci řešení tohoto problému. Před odjezdem odmítli výsledky své práce jakkoli komentovat. Prý si máme počkat!

Vhodný marketingový nástroj

Na Nürburgring se ovšem pouze „nezávodí“ ale rovněž obchoduje. A to před víkendovou návštěvou již tradičně přesahující 200 000 diváků. „Do Německa vyráží posílený tým. Bude fungovat i Buggyra Shop. Největšímu zájmu ze strany návštěvníků se budou nepochybně těšit miniatury závodních speciálů. Mistrovská auta se stávají cenným sběratelským artiklem. Věřím, že tentokrát uspokojíme pohledávku,“ tvrdí sportovní ředitel týmu Honza Kalivoda
. Toho čeká v Německu rovněž řada jednání se sponzory a potenciálními partnery.

Jeho vyjednávací pozice nebude vůbec špatná. „Jako snad každý tým jsme pocítili důsledky globální ekonomické krize. Je proto hodně povzbuzující, že truckracing nepřestal fungovat jako spolehlivý marketingový nástroj. Ve srovnání s předchozími sezónami přibyl jeden závod, podle mých informací projevili zájem další promotéři.“



EP tahačů 2009 po posledním závodu - jezdci

Jezdec Značka Body

Antonio Albacete (Španělsko) MAN 249

David Vršecký (Česko) Buggyra 227

Markus Bösiger (Švýcarsko) Buggyra 187

Jochen Hahn (Německo) MAN 171

Egon Allgauer (Rakousko) MAN 106

Markus Altenstrasser (Rakousko) Renault 100


EP tahačů 2009 po posledním závodu – týmy

Značka Jezdci Body

Buggyra Bösiger – Vršecký 471

Renault Vojtíšek – Altenstrasser 301

MAN Szobi – Hahn 284

Buggyra


 
 
Fotogalerie:   Truckerská Barcelona 2009, sobota, foto týmu Buggyra

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose