www.car.cz
 

Kolony a bezpečná vzdálenost
     1.8.2009 20:51 - Vladimír Rožánek


Jaká je vlastně tato bezpečná vzdálenost?

Tady bychom se měli řídit základní teoretickou úvahou, že se zhruba rovná délce dráhy, kterou ujedeme za dobu než začneme brzdit, plus vlastní brzdná dráha. Průměrná doba naší reakce v těchto situacích je jedna sekunda. Když nevěnujeme dostatečnou pozornost situaci před vozidlem nebo za ním, je podstatně delší. Při rychlosti 10 km/h ujedeme za jednu sekundu více než 2,7 metru, při 30 km/h již 8,3 metru a při 50 km/h téměř 14 metrů. Jedeme-li mimo obec vyšší rychlostí, ujedeme při osmdesátikilometrové rychlosti za jednu sekundu dráhu 22,2 metru a při stovce 28 metrů. Teprve potom začneme brzdit. Čím tedy jede kolona rychleji, tím musí být vzdálenost mezi vozidly větší. V Německu platí zásada tzv. "půl tacho", což znamená, že odstup má být minimálně poloviční, než je tachometrová rychlost: tedy při rychlosti např. 120 km je to 60 m.

Nebezpečné situace vznikají právě nyní v létě, zejména v hustém silničním provozu. Často dochází i ke srážkám více vozidel s rozsáhlými škodami na zdraví a majetku. Jestliže tedy nedodržujeme dostatečný odstup, je v případě prudkého brzdění automobilu jedoucího před námi vzájemná kolize nevyhnutelná.

infoservis ÚAMK


 
 
Fotogalerie:   Sports Car Challenge 2009©Ch.Reinsch&P.Holzer

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose