www.car.cz
 

Tomášovi Kostkovi se technika nepolepšila ani v hlavním závodě na Nürburgringu
     16.8.2009 22:32 - tisková zpráva


DTM: Po trápení kvalifikaci se technické potíže Tomáše Kostky nezlepšily ani v závodě na Nürburgringu

KOSTKA NA NÜRBURGRINGU NAKONEC PATNÁCTÝ

Nürburgring, 16.8. 2009

Po trápení ve volném tréninku i kvalifikaci se technické potíže na dvouletém voze Audi A4 DTM Tomáše Kostky nezlepšily ani v nedělním hlavním závodě. Po startu ze samého konce startovního roštu dovedl vůz po různých peripetiích do cíle na patnáctém místě. I v neděli přetrvávaly problémy s nedotáčivostí vozu a v souvislosti s vražedným vedrem se Tomáš potýkal i s rychlým opotřebením předních pneumatik.

Na Nürburgringu panovaly v momentě startu závodu na 48 kol doslova tropické podmínky a rtuť teploměru atakovala hranici 31 stupňů Celsia. Po startu nastala hned v první zatáčce obvyklá mela, na kterou doplatila Katherine Legge a na neplánovanou návštěvu boxů musel i Tom Kristensen. Ani Tomáš Kostka situaci nepřestál bez úhony, když dostal ránu od jednoho z Mercedesů, roztočil se a ztratil patnáct sekund, než se vrátil na trať.

Za Safety Carem pak jel na patnáctém místě. Po restartu si držel pozici, později se propadl na sedmnácté místo, ale dokázal se propracovat zpět a po dvou plánovaných Pit-Stopech závod na patnácté pozici také dokončil. Dle svých slov s vypětím všech sil a na náladě mu nepřidalo ani to, že poprvé se mu nepodařilo dostat se před své soupeře a týmové kolegy na srovnatelných dvouletých autech.

"Stalo se to, čeho jsme se báli nejvíc. Ani po všech výměnách jednotlivých komponent zavěšení předních kol a ani po změnách nastavení geometrie a dalších prvků extrémní nedotáčivost auta nezmizela," stěžoval si Tomáš. "Auto bylo v podstatě neovladatelné a navíc strašně trpěly i přední gumy.

Po třech kolech už to klouzalo vyloženě nebezpečně. Neexistovala možnost jakkoli zrychlit a dostat se alespoň před týmové kolegy. Ti na briefingu oba hlásili, že s auty byli spokojeni a také telemetrická data ukazují, že na jejich strojích k ničemu fatálnímu nedocházelo, snad kromě vadnutí brzd v konci, ale to je normální. Nad mými výstupy ale inženýři jenom kroutili hlavou.

Závod jsem tedy víceméně bez nálady alespoň dokončil. Teď jen doufám, že v týmových dílnách mechanici auto totálně demontují, protože jde evidentně o nějaký hlubší problém na šasi, na aerodynamických prvcích, anebo možná ještě někde úplně jinde. Napovídalo by tomu i to podivné vlnění auta před zatáčkami. Tlumiče byly vyměněné, ale situace se nezlepšila.

Samozřejmě jsem to všechno technikům nahlásil a teď je to na nich. Šestého září jedeme v Anglii na Brands Hatch a tam se uvidí co kluci mezitím odhalí. Jistě vím, že do té doby budeme určitě v kontaktu. Doufám, že tam budu moci předvést lepší výkon, než teď v Německu," dodal na závěr smolného víkendu Tomáš.


odkazy:
http://www.brt.cz/
http://www.tomas-kostka.com/




Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz.

Kontakt: Petr Najman, BRT a.s., tel: 603 888 863, najman@brt.cz

PR


 
 
Fotogalerie:   Michal Pavlík v Silverstonu v Morgan Challenge 2009, foto týmu

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose