www.car.cz
 

Šenkýřův tým po Epilogu spokojen s dvěma stříbrnými medailemi
     20.10.2009 14:37 - tisková zpráva


Se dvěma vozy startoval na šestihodinovém Epilogu brněnský tým Šenkýř Motorsport. Úspěšnou sezónu zakončil druhým místem v hodnocení do 3500ccm Mistrovství České republiky po třech hodinách i v celkové klasifikaci šestihodinového závodu.

Letošní stálé jezdce týmu Roberta Šenkýře a Petra Vencálka doplnili na Epilogu i Petr Líbal, který letos startoval v okruhových sprintech a závodech do vrchu, Marek Fried, který letos absolvoval pouze vybrané závody na okruhu a do vrchu a slovenský jezdec Filip Sládečka, který letos s Alfou Romeo dominoval dvoulitrovým okruhovým sprintům..

Posádky ve složení Šenkýř, Vencálek, Sládečka a Fried na starším BMW M3 E36 GTR a Šenkýř, Vencálek, Sládečka a Líbal na novém BMW M3 E92 GTR odstartovali do závodu na osychající trati na mokrých pneumatikách a oba startující jezdci, Petr Vencálek i Filip Sládečka, zvládli své téměř dvouhodinové úseky velmi dobře. Během svého úseku museli oba jezdci přezouvat na slicky a tankovat, oba ale drželi vysoké tempo a předávali Robertu Šenkýřovi a Petru Líbalovi v kontaktu s nejrychlejšími vozy třídy do 3500ccm. Šenkýř na BMW M3 E36 GTR v barvách personálního portálu Džob pokračoval v rychlém tempu a postupně se propracoval na druhou příčku, kterou udržel až do konce první tříhodinovky.

Méně štěstí měl na M3 E92 GTR startující Petr Líbal, kterému se pod vozem uvolnil jeden z aerodynamických prvků a vznikající vibrace jej přivedly na kontrolu do boxů. Ta znamenala ztrátu sedmi kol.

Šenkýře střídal po třech hodinách na starším M3 E36 GTR mladý Filip Sládečka, který stejně jako po něm jedoucí Marek Fried v nočním úseku ohromil jízdou bez chyb ve vysokém tempu. Na novém M3 E92 GTR se ještě vystřídali Petr Vencálek a Robert Šenkýř, kteří i přes předchozí ztrátu v boxech dovezli nový vůz na šestém místě ve třídě do 3500ccm a dvanáctém absolutně.

První tři hodiny šestihodinového Epilogu byly součástí letošního okruhového vytrvalostního mistrovství a i tam měl Šenkýř Motorsport s Robertem Šenkýřem a Petrem Vencálkem šanci na kvalitní umístění. Zisk titulu byl pouze v teoretické rovině, ten nakonec získal Mičánek ml. s Jermanem na rychlém Porsche, kterým v posledních dvou závodech pomáhal podstatně rychlejší Jirka Janák.

Kromě jedné postartovní havárie jsme letos dojeli všechny tříhodinové závody, ve dvou jsme zvítězili, v jednom jsme dokončili druzí a jednou dojeli třetí. Díky zmiňované havárii a připsané nule v prvním brněnském závodě byly šance na titul před tímto závodem minimální. I tak se radujeme z celkového druhého místa za týmem Jiřího Mičánka, radost máme i z nového vozu BMW M3 E92 GTR, který jsme po dvou letech vývoje téměř bez přípravy nasadili do šestihodinového závodu a nové BMW prakticky bez potíží celý závod dokončilo.“ tolik k Epilogu Robert Šenkýř.

 Zcela poprvé startoval na BMW M3 mladý slovenský jezdec Filip Sládečka „Filipa jsme letos sledovali, je obdivuhodné, jak si ve svém věku poradil s vyspělým vozem ze seriálu WTCC. Přechod do silnějšího BMW byl pro něj velkou školou, aklimatizoval se však velmi rychle a dokázal bez problému držet vysoké tempo během obou svých více než hodinu a půl dlouhých stintů. Obzvlášť první úsek na vlhké trati byl velmi náročný,“ komentuje novou spolupráci Robert Šenkýř.

 

 
Tisková zpráva Šenkýř Motorsport
PR

 
 
Fotogalerie:   Epilog 2009 objektivem Dušana Beliici

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose