www.car.cz
 

24 h Dubaj 2010: Český tým K&K Racing v Dubaji nakonec bronzový !!
     17.1.2010 10:58 - tisková zpráva


24H Dubai
Tým K&K Racing podruhé v Dubaji bronzový
Absolutním vítězem 5. ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu „Dunlop 24H Dubai“ na autodromu v Dubaji se stal francouzský tým IMSA Performance MATMUT s vozem Porsche 997 GT3. Ve třídě A4 do 3000 cm3 obsadila česká stáj K&K Racing třetí místo.
Kvarteto Marcel Kusín, Petr Válek, Petr Fulín a Štěpán Ládík odstartovalo sice do náročného maratónu v pátek výborně a ujalo se vedení ve své třídě. Ještě v sobotních ranních hodinách to vypadlo na boj o první místo, ale pak přišly v krátkém sledu dvě nezaviněné kolize a tým už jen díky obrovskému nasazení mechaniků, kteří dokázali týmové BMW 130i opět rozjet, skončil na třetí příčce. V Dubaji se tak K&K racing prosadil ve své třídě už podruhé na stupně vítězů a znovu potvrdil své kvality v náročné konkurenci.
Sestava na letošní vytrvalostní maratón se sice nerodila lehce, ale nakonec se ukázalo, že bylo v silách jezdců bojovat o první místo. Marcel Kusín s Petrem Válkem uplatnili své bohaté zkušenosti ze startů v dubajském národním šampionátu a ze dvou účastí na zdejší čtyřiadvacetihodinovce. Odvedli bezchybný výkon, pomohli týmu překovat všechny problémy a nakonec dojet pro cennou medaili. Velkým přínosem byla účast Petra Fulína, který i přes premiéru na takovém maratónu a navíc v cizím týmu, uplatnil svoji rychlost a cit pro nastavení auta.
Petr se také postaral o to, že tým K&K racing měl na svém kontě nejrychlejší čas závodu ve své třídě (2:20,452). Určitě výkonem nezklamal ani Štěpán Ládík, který měl nejtěžší pozici ze čtveřice českých pilotů, protože vůbec poprvé usedl za volant jedničkového BMW a poprvé absolvoval čtyřiadvacetihodinovku.

Tak dramatický vytrvalostní závod jsem rozhodně nečekal. Z pohledu odpadlých vozů, havárií i technických závad to byla určitě nejhorší čtyřiadvacetihodinovka, kterou jsem tady jel. Doslova jsme tady prožili „Waterloo“. Přitom bojovaly zkušené týmy. Bohužel se ale kolize a drobné poruchy nevyhnuly ani nám. Jednou to ale přijít muselo, takový už je sport. Myslím si ale, že jsme byli připraveni dobře a to, že jsme nakonec přes všechno, co nás potkalo, dojeli do cíle, jen potvrzuje, že celý tým odvedl velmi dobrý výkon. Smůla byla, že dvakrát naše auto bylo v nepravou chvíli na špatném místě, ale i to se prostě stane.

V sestavě jsme nastoupili se dvěma nováčky a oba odvedli své maximum. Navíc Petr Fulín potvrdil, že je skutečně rychlých jezdcem, který v posledním roce udělal velký výkonnostní vzestup“, řekl Marcel Kusín. S výsledkem byl spokojen i Petr Válek, který poznamenal: „Představili jsme se s nejrychlejším autem, měli jsme na vítězství, ale bohužel jsme tentokrát měli velkou smůlu. Proti mezinárodně ostřílenému týmu Black Falcon jsme dokázali zajíždět lepší časy, ale brzdily nás nejprve drobné technické závady, nepamatuji, že bychom museli tady řešit prasklý klínový řemen či proražený chladič, a pak nás postihly dvě havárie. Ani za jednu jsme nemohli, ale šance na první místo se rozplynula. To se prostě stává“.  

Petr Fulín byl před startem přece jen nervózní. Po prvním volném tréninku to ale z něho spadlo a potvrdil v Dubaji své kvality. „Cizí tým i auto a před sebou čtyřiadvacetihodinový maratón, který jsem nikdy nejel, to nebylo jednoduché se s tím vyrovnat. Nakonec se to ale podařilo. Tým pracoval v trénincích výborně a dokázali jsme společně naladit BMW velice dobře. Ostatně v každé jízdě jsem zajížděl rekordní časy naší třídy. Za havárii se mi přišel soupeř omluvit, ale to nás do závodu už nevrátilo.

Byla to smůla. Na druhou stranu dvě krizovky, do kterých jsem se dostal, zase dopadly dobře. Rozhodně to byla cenná zkušenost a jsem rád, že jsem takový závod mohl s týmem K&K racing absolvovat“, dodal Petr Fulín.

Výsledky:
konečné pořadí 5. ročníku Dunlop 24H Dubai
Absolutní klasifikace: 
1.      IMSA Performance 1 (Porsche 997 GT3) 608 kol
2.      Petronas Syntium (BMW Z4 Coupé) 605 kol
3.       Al Faisal 1 (BMW Z4M Coupé) 603 kol
4.      Land Motorsport 2 (Porsche 997 GT3 Cup) 588 kol
5.      Lucas Motorsport (Porsche 997 GT3) 573 kol
6.      Team Car Collection (Porsche 997 GT3 Cup) 568 kol
A4 do 3000 cm3:
1.      Black Falcon 2 (BMW Z4 Coupé) 494 kol
2.      Duwo Racing (BMW 130i) 459 kol
3.      K&K racing (BMW 130i) 348 kol
4.       
Goodwill Media     
        Tisková zpráva týmu K&K racing

 
 
Fotogalerie:   24 hod Dubaj 2010 a tým K§K, foto týmu Petr Frýba

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose