www.car.cz
 

Novopacký Václav Fejfar chce letos bojovat o evropský i domácí titul !
     19.1.2010 11:16 - tisková zpráva


Václav Fejfar chce v sezóně 2010 bojovat o dva mistrovské tituly
 

Po několikaleté odmlce se chce letos vedle startů v Mistrovství Evropy zúčastnit domácího Mezinárodního mistrovství ČR v autokrosu závodník Autoklubu Nová Paka Václav Fejfar, třetí muž loňského pořadí ME divize 1.

„Původně jsem zvažoval starty v nově vytvořeném mezinárodním šampionátu Německa, ale náklady, hlavně na cestování, by byly nepoměrně vyšší, než při domácím mistrovství. Pojedu tedy od začátku závody zařazené do MM ČR. Samozřejmě, že zde nemohu mít menší cíl než bojovat o přední pozice. Vše ale bude záležet na financích – zda bude možné odjet potřebný počet závodů. Neměl bych doma chybět na tratích v Přerově, Nové Pace, Dolním Bousově a Poříčí nad Sázavou, dál se uvidí.“

Ovšem hlavní program lužanského týmu budou opět tvořit starty v Mistrovství Evropy. Oproti loňsku jeden závod ubyl –  slovenský Lučenec a na německé půdě došlo k záměně – místo Matschenbergu se pojede opět na trati Seelow, kde Tě potkala před lety vůbec největší havárie v kariéře.

„Evropa měla začít o týden dříve než vloni, ale podle posledních informací je naopak vše posunuto o čtrnáct dní, takže Portugalsko se pojede na konci dubna. Přesto to pro nás znamená velký zápřah. Přehodnotili jsme zejména finanční možnosti týmu a během minulého týdne padlo rozhodnutí postavit nové auto do karosérie dvojkové fábie, protože jsme ji neměli včas k dispozici. Mechanici zcela odstrojili karosérii starou a ta se repasuje, připravují se jednotlivé komponenty. Motor jsem odvezl do Nizozemska k panu Calleghanovi. Ten má pro mě připraven motor se zdaleka lepšími parametry než ten stávající a mně nezbývá než doufat, že ho za pomocí sponzorů zaplatím. A ještě slovíčko k Seelowu – havárie určitě patří k nejhoršímu zážitku v mé kariéře, na druhou stranu jsem zde poprvé v životě, v roce 1977, stál na stupních vítězů.“

Letos opět zatím nemáš hlavního sponzora, jako to byla kdysi firma Aral. Kdo bude letos zdobit nápisy Škody Fabia?

„Měl jsme jednání s pány Knapem, Čílou a Zachovalem, kteří přislíbili opětovnou pomoc. Pokračuje i partnerství s firmami Seco Group, Vágner Transport, Autoelektrika Jindřich Jebavý a Havex, kde spolupráci řešíme s panem Havlíčkem, pomáhá řada dalších sponzorů, velmi dobrá je i spolupráce s AV Engeneeringem při nastavení vozu, špičkové tlumiče pro nás opět chystá firma Protlum bávbalého motocyklového jiutěžního jezdce Jindry Křístka z Nové Vsi u Jablonce.

Už z tebe opadl pocit křivdy za vyloučení při suverénním vítězství v Maggioře na konci sezóny 2009?

„Ten pocit nezmizel, budu ho mít v sobě, a myslím že všichni z týmu, dlouho. Za celou kariéru jsem neměl důvod podvádět a v Itálii stačilo ke druhému místu celkově dojet do sedmého místa. Což nebyl problém. Žádné výhody jsem nedosáhl a třetí jízdu, stejně jako finále jsem naprosto čistým způsobem vyhrál. O neporušení pravidel mě při odvolacím soudu v Itálii ubezpečil i právní člen komise. Poté přišlo potvrzení vyloučení. Snažím se za tím udělat tlustou čáru a soustředím se pouze na novou sezónu. Mohl bych se sice dál soudit, ale rozhodl jsem se, že tyto finance radši použiju při stavbě auta a budu se snažit od prvního závodu soupeře porážet. “

Vraťme se k radostnější události. V sobotu 10. ledna jsi nechyběl na vyhlášení nejlepší evropských závodníků ve francouzském Štrasburku. Jak jsi tam ve sněhové kalamitě doklouzal a jaké to bylo?

„No chvílemi jsem si připadal jako na autokrosové dráze, auto v tom sněhu, který zasypal celou Evropu, nejelo chvíli rovně – byl to tedy s nadsázkou dobrý trénink…Celé vyhlášení probíhalo v luxusním hotelu Hilton ve Štrasburku a bylo skutečně na úrovni. Setkal jsem se zde samozřejmě se svými největšími soupeři Makarovem a Káraiem a krátce jsme si popovídali o nové sezóně. Vadim Makarov pojede autokros i rallykros a podle vývoje sezóny jednu z těchto disciplín dokončí. Tamás Kárai pojede zrepasované Mitsubishi z roku 2009.“

Podle dostupných informací dojde v letošní sezóně opět ke zkvalitnění startovních listin tvé divize 1.

„Zvýší se jak počet, tak i kvalita. Měli by se zde objevit především autokrosaři Munich, Kuipers a Lindefjell se Škodami Fabia. Fabii staví i L. Brožek, takže to vypadá na Škoda Fabia Cup… Pravidelně by měli startovat i Italové. Vzhledem k tomu, že nepojede Kondračkin, mohl by se opět objevit s vozem VW Polo Naujokaitis.“

A jaké máš cíle pro letošní sezónu?

„Pokud se mi podaří jet většinu závodů domácího šampionátu – chtěl bych vyhrát. Stejně tak i v Evropě si asi nemohu stanovit nižší cíle, ale v předpokládané konkurenci bude úspěchem každé medailové umístění. A vzhledem k tomu, že moje domácí trať v Nové Pace slaví 40. ročník autokrosů, chtěl bych zde pro své fanoušky vyhrát závod Mistrovství Evropy.“

 

 

 
Foto1: Fejfarův pohár za třetí místo v ME 2009
Foto2: Bojovník Václav Fejfar na trati ve Štikovské rokli
 
Text a foto: Pavel Vydra, Pavel Chymek

 
 
Fotogalerie:   Vydařená Autoslide Pardubice 2010 objektivem Pavla Pustějovského

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose