www.car.cz
 

Ženeva 2010: Nový Volkswagen Polo GTI ve světové premiéře
     23.2.2010 12:16 - tisková zpráva


Světová premiéra
Legenda pokračuje: Nový Volkswagen Polo GTI
• Polo GTI s výkonem 132 kW a nejvyšší rychlostí 229 km/h
• Se spotřebou 6,0 l/100 km o 25 % úspornější než předchůdce
• Sériově se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG


Praha, 23. února 2010 – Polo GTI se vrací na scénu! Stejně jako větší sourozenec Golf GTI, dostojí i „baby“ GTI všem příslibům ztělesněným v těchto třech legendárních písmenech. Vášniví řidiči, kteří milují řízení, se tak mohou těšit na suverénní jízdní vlastnosti v kombinaci s nekompromisním výkonem motoru a nejvyšší mírou bezpečnosti.

Nové Polo GTI sází ve všech oblastech na špičkovou techniku. Jako příklad může posloužit motor. Sportovní Polo je poháněno motorem 1.4 TSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním kombinací turbodmychadla a kompresoru, jenž je učebnicovým příkladem úspěšné strategie downsizingu. Výkon je přenášen na přední kola sériově montovanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS přitom zajišťuje dokonalý přenos výkonu na vozovku dokonce i v úzkých serpentinách.

Polo GTI dodávané ve třídveřové i pětidveřové verzi se může díky vyspělé technice poháněcího ústrojí pochlubit extrémní dynamikou a vynikající hospodárností. Sportovní hatchback o hmotnosti 1184 kilogramů dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,9 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 229 km/h. Zároveň je to nejúspornější a nejčistější GTI všech dob. Průměrná spotřeba je jen 6,0 litru benzinu na 100 kilometrů. To odpovídá emisím CO2 pouhých 139 g/km.

V porovnání s přímým předchůdcem, jehož motor 1.8 Turbo vyladěný rovněž na výkon 132 kW (180 k) spotřeboval 7,9 l/100 km (to odpovídá emisím CO2 ve výši 188 g/km), je nová generace o 25 % hospodárnější.

Motor TSI: větší výkon díky přeplňování
Tradice sportovních modelů Polo sahá téměř čtvrt století nazpět a začíná u legendárního modelu Polo Coupé G40 z roku 1986, který jako vůbec první automobil vybavený mechanickým spirálovým dmychadlem (tzv. G-dmychadlo) nově definoval hranice jízdní dynamiky v tomto segmentu.

Motor modelu Polo G40, jenž patří již dlouho mezi vyhledávané sběratelské kousky, dosahoval nejvyššího výkonu 83 kW (113 k) a uděloval malému vozu nejvyšší rychlost téměř 200 km/h. Naopak přímý předchůdce nového modelu Polo GTI vsadil v roce 2006 na přeplňování klasickým výfukovým turbodmychadlem, díky němuž se v základní verzi pyšnil nejvyšším výkonem 110 kW (150 k), zatímco legendárnímu provedení Cup Edition propůjčovalo křídla již uvedených 180 koňských sil.

Kombinace přímého vstřikování, kompresoru a výfukového turbodmychadla pod jednou kapotou zajišťuje pozoruhodné parametry: Čtyřválec se čtyřventilovým rozvodem homologovaný podle emisní normy Euro 5 dosahuje nejvyššího výkonu 132 kW (180 k) při 6200 min-1. U motoru této velikosti je vynikající rovněž hodnota maximálního točivého momentu 250 N.m, která je k dispozici již od 2000 min-1 a na této úrovni setrvává až do 4500 min-1. Z těchto čísel je zřejmé, že výkonný motor 1.4 TSI dychtící po vysokých otáčkách bude mít s modelem Polo GTI snadnou práci. Rychlému vozu s pohonem předních kol propůjčuje ve všech situacích a otáčkách neobvykle vysokou úroveň dynamiky.

Převodovka DSG: extremně efektivní, extrémně sportovní
Pozitivním přínosem z hlediska dynamiky je rovněž sériově dodávaná sedmistupňová převodovka DSG. Tato dvouspojková převodovka kombinuje sportovní charakter a hospodárnost mechanické převodovky s manuálním řazením a vysoký komfort samočinné převodovky. Alternativou režimu s plně automatizovaným řazením je možnost manuálního řazení převodovky DSG, a to buď prostřednictvím páky voliče, nebo tlačítky pod volantem.

Sportovní podvozek: se 17“ pneumatikami a 15 mm snížený
Nejvýkonnější model z rodiny Polo je vozem s důsledným zaměřením na sportovní vlastnosti doprovázené vysokou úrovní bezpečnosti. K dosažení tohoto cíle přispívá mimo jiné sportovní podvozek vybavený vyspělým stabilizačním systémem ESP a elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS. Základem podvozku je přední náprava typu McPherson a zavěšení zadních kol na vlečených ramenech spojených torzně poddajnou příčkou v kombinaci s mimořádně dynamickým vyladěním, které kromě tlumičů s tužší charakteristikou zahrnuje také odpovídajícím způsobem přizpůsobené pružiny snižující podvozek oproti „normálním verzím“ o 15 milimetrů. Výsledkem je menší naklánění karoserie a nižší těžiště, což má obojí pozitivní vliv na příčnou dynamiku při projíždění zatáček. Stejnému účelu slouží nízkoprofilové pneumatiky (215/40 R17) na kolech „Denver“ (7Jx17) z lehké slitiny v typickém designu GTI s pěti otvory, jejichž vzhled si nové špičkové Polo vypůjčilo od Golfu GTI.

Dokonalá regulace: ESP a XDS určují směr
Také v oblasti bezpečnosti se může Polo GTI pochlubit kompletní sériovou výbavou, v níž nechybí například velkoryse dimenzovaná brzdová soustava a stabilizační systém ESP, jehož součástí jsou četné další elektronické moduly v podobě protiblokovacího systému ABS, asistenta rozjezdu do kopce, protiprokluzového systému ASR, regulace brzdného momentu motoru MSR a elektronické uzávěrky diferenciálu EDS. Rovněž sériově dodávaný ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách sleduje tlak vzduchu v pneumatikách a v případě jeho poklesu upozorní řidiče.

Známé funkce systému ESP nově doplnila elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, kterou Volkswagen poprvé představil pro Golf GTI. Systém XDS zlepšuje ovladatelnost při rychlém průjezdu zatáčkou a díky této funkci, jež aktivními brzdnými zásahy znemožňuje protáčení odlehčeného vnitřního kola a zlepšuje tak trakci, se vůz chová v mezních situacích neutrálněji. Systém XDS využívá k tomuto účelu data ze senzorů , zejména úhel natočení volantu, míru stáčení vozu kolem svislé osy a otáčky kol. Pro řidiče to znamená ještě více bezpečnosti a potěšení z řízení, neboť Polo GTI díky systému XDS reaguje na natočení volantu ještě precizněji.

Výbava GTI: sportovní a legendární
Nový špičkový model řady Polo je na první pohled rozpoznatelný jako GTI díky typickým optickým úpravám karoserie a interiéru.

Co se vnějšího designu týče, nevyčnívá nejsportovnější Polo z davu pouze dvěma klasickými červenými ozdobnými lištami na masce chladiče, ale také originálně tvarovaným nárazníkem s voštinovou strukturou vsazenou do vstupů vzduchu ve stylu svého většího sourozence Golfu GTI. Specifickými prvky GTI jsou také rozšířené prahy a zadní spoiler lakovaný v barvě vozu. Mezi další přitažlivé detaily zevnějšku Pola GTI patří již zmíněná sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin „Denver“, která umožňují pohled na červeně lakované brzdové třmeny, a originální zadní nárazník s náznakem difuzoru ve spodní části. Na levé straně je do nárazníku integrována dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Rovněž nová je střešní anténa pro rádio, navigační systém a telefon.

Polo GTI se kromě toho může jako první reprezentant této modelové řady pochlubit elektricky ovládaným panoramatickým posuvným střešním oknem sahajícím až ke střešnímu sloupku B a kompletně novými bi-xenonovými světlomety, které zahrnují denní a obrysové světlomety LED, jakož i adaptivní funkci natáčení do zatáček. Oba dva prvky jsou k dispozici jako součást volitelné výbavy.

Také v interiéru je Polo o výkonu 132 kW (180 k) přesvědčivé svým nefalšovaným stylem GTI. Zásluhu na tom mají například sériově dodávaná sportovní sedadla s klasickými kostkovanými textilními potahy, které jsou stylovou vzpomínkou na první model GTI ze 70. let. Čalounění stropu, obložení střešních sloupků, madel a slunečních clon je černé a také povrch panelů ve středové konzole se leskne ušlechtilou úpravou v černém odstínu, který koresponduje se záměrně zvolenými kontrasty barev a materiálů, například s matným chromem rámečků kolem výdechů vzduchu a chromovanými ozdobami na otočných ovladačích. Vzhledem matného chromu přitahují pozornost také kliky dveří, aretační tlačítka na páce ruční brzdy, ozdobné prvky na kulise páky voliče převodovky DSG a obložení tří ramen sportovního volantu s kůží obšitým věncem. Klasickou červenou barvu mají výrazné ozdobné stehy na manžetě páky voliče, páce ruční brzdy a volantu.

Rozsáhlá sériová výbava podtrhuje skutečnost, že sportovní vlastnosti a komfort se v novém Polu GTI nevylučují. Kromě již zmíněných prvků obsahuje sériová výbava Pola GTI například také hliníkové pedály, elektrické ovládání bočních oken vpředu a vzadu (pětidveřová varianta), elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a mlhové světlomety. K tomu se samozřejmě řadí paket bezpečnostní výbavy, který zahrnuje airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy Thorax chránící hlavu a hrudník, předpínače bezpečnostních pásů vpředu a úchyty Isofix na zadních sedadlech pro příslušný druh dětských sedaček. Již z tohoto krátkého výčtu je patrné, že tento Volkswagen není pouze nejlepším a nejhospodárnějším modelem Polo GTI v historii této modelové řady, ale také nejbezpečnějším.

Volkswagen Polo GTI bude v České republice možné objednat od května tohoto roku. Cena zatím nebyla stanovena.


Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
AC&C Public Relations
Kontakt: Jan Klíma

www.volkswagen.cz 

PR 

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Motoskijoring v Horním Městě pohledem Tondy Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose