www.car.cz
 

Návštěvnost Motosalonu Brno 2010 organizátory velmi potěšila
     21.3.2010 11:26 - tisková zpráva


Návštěvnost premiérového Motosalonu Brno 2010 předčila očekávání

Předběžná závěrečná zpráva

14. března 2010 Tiskové středisko BVV - Motorkářská sezona odstartovala v Brně

Návštěvnost prvního Motosalonu předčila očekávání

Premiéra Mezinárodního veletrhu motocyklů, příslušenství a oblečení MOTOSALON 2010 měla u motoristické veřejnosti mimořádný ohlas. Všechny čtyři dny otevřené pro veřejnost vystavovatele příjemně překvapily nečekaně vysokou návštěvností. Rekord padl v sobotu, kdy pavilon P doslova praskal ve švech. Do sobotního večera prošlo branami veletrhu celkem 49 522 návštěvníků a během neděle se jejich celkový počet pravděpodobně přiblíží 60 tisícům. V Press centru se registrovalo 256 novinářů z České republiky, Nizozemí, Polska a Slovenska.

Pavilon P silným strojům slušel
Nový veletrh dostal k dispozici největší pavilon brněnského výstaviště s plochou šestnácti tisíc metrů čtverečních a na dalších 5 000 m2 okolních venkovních ploch probíhal doprovodný program. Moderní pavilon P byl pro expozice předních motocyklových značek výbornou kulisou, vystavovatelé ocenili jeho velkorysý prostor i kvalitní zázemí.
Prvního Motosalonu se zúčastnilo 99 vystavovatelů. K novinkám patřily mj. Honda VFR1200F, BMW S1000RR, závodní speciál Aprilia RXV 450 Rally Dakar, koncept Moto Guzzi V 12 Strada nebo elektrické skútry AKUMOTO 300 a AKUMOTO 600. Velkou pozornost vzbudila světová premiéra tříkolky Velor-X-Trike, kterou firma Motoscoot navázala na tradici populárních Velorexů.

Atraktivní program pro návštěvníky
Veletrh provázela permanentní pódiová show s prezentacemi firem, soutěžemi, přehlídkami motocyklového oblečení a promítáním dokumentů. Proběhly zde besedy a autogramiády známých osobností, mj. členů Czech Dakar Teamu a úspěšných motocyklových jezdců jako Karla Abrahama, Jakuba Smrže, Martina Koreně, Ondřeje Záruby, Martina Lišky nebo Petra Kuchaře. Velký zájem vzbudily testovací dráhy s možností vyzkoušet si jízdu na elektrických skútrech, elektrokolech a dvoustopých vozítkách segway. Na venkovních předváděcích plochách burácely motory motocyklů i čtyřkolek.
Paralelně s Motosalonem proběhl v sobotu mezinárodní závod a exhibice Free Style Motocross Race Brno 2010. V pavilonu V, kterou s plochou 11 000 m2 a výškou 13 metrů poskytuje těmto show ideální prostor, se představili přední freestyloví jezdci z pěti zemí.

Řekli o veletrhu
Petr Hubáček, marketing, PR Motorcycle Department, společnost Honda ČR:
Honda tady vystavuje na 624 m2, protože v Brně našla reprezentativní prostor, parkoviště i dobrý přístup - a to jsou věci, které pražské výstaviště nikdy nemůže splnit. Organizace byla perfektní a návštěvnost nad očekávání vysoká, v sobotu na našem stánku vůbec nebylo k hnutí.

Vladimír Přibyl, generální ředitel společnosti A Spirit – dodavatele značek Aprilia a Guzzi:
Koncept veletrhu se podařil a až na drobné organizační nedostatky dané prvním ročníkem hodnotím Motosalon kladně. Premiéra dopadla velmi dobře a úplně nejvíc se vydařila návštěvnost. I když na motorky vždycky chodilo hodně lidí, takový počet návštěvníků jsme opravdu nečekali. Měli jsme z toho trochu obavy, ale skutečnost nás velmi mile překvapila, v sobotu jich přišlo možná až moc.

Vladimír Hřebřina, vedoucí prodeje MTC Yamaha, společnost MMB:
Motosalon se povedl, měl dobrou propagaci a na první ročník výbornou návštěvnost. Lidem se tady líbí, je to vzdušnější a prostornější než v Praze, i dobře uspořádané. Jezdím na výstavy do zahraničí, do Itálie, Německa, Anglie, a musím říci, že brněnský Motosalon už dosahuje mezinárodní úrovně.

Karel Abraham, motocyklový závodník:
Je to paráda, že se Motosalon koná v Brně. Na brněnském výstavišti už proběhlo hodně motoristických akcí, Autosalony mi pokaždé přišly super a s Motosalony by to mohlo být stejné. Je tady pár moc pěkných kousků, které bych třeba někdy chtěl mít. Doufám, že se první ročník povede, takže se Motosalon bude opakovat i v příštích letech a s ještě větším počtem stánků a motorek.

Přemysl Švanda, prodejce motocyklů společnosti RENOCAR – dodavatele BMW Motorrad:
Je vidět, že Motosalon v Brně má smysl. V Praze si lidé stěžovali na nevyhovující prostory, tady je pěkná prostorná hala a moderní zázemí. Zájem návštěvníků je veliký, tak doufám, že příští rok přijede i víc firem. My jsme tady rozhodně spokojeni.

Richard Bayer, zástupce japonské značky SHOEI na českém trhu:
Na Motosalonu jsme proto, abychom co nejvíce zákazníkům umožnili srovnání helem různých značek. Zatím se to daří a z Motosalonu jsem opravdu nadšený. Musím říci, že mě návštěvnost velmi mile překvapila.

Lukáš Drahovzal, zástupce společnosti ERSICO dodavatele elektrických skútrů AKUMOTO:
Dříve jsme se účastnili výstav v Praze, ale brněnský Motosalon nás mile překvapil jak organizací a krásnými prostory, tak návštěvností, která zaskočila asi úplně každého. Obchodně jsme také úspěšní, odvezeme si několik desítek závazných rezervací na naše elektroskútry. Jsme tady hlavně kvůli prezentaci, takže ekonomický efekt ve formě přijatých objednávek je něco navíc, s čím jsme ani nepočítali. Jednoznačně se ukazuje, že umístit motorkářskou výstavu do Brna bylo správné rozhodnutí, otevírá to novou cílovou skupinu. Zájem je opravdu velký a do budoucna určitě budeme preferovat Brno.

Eliška Loukotová, jednatelka společnosti For Bikers:
Nikdo nečekal tak vysokou návštěvnost, je naprosto super! Brno je úžasné z hlediska výstavního prostoru, jeho kultury a zázemí. Má to tady daleko vyšší úroveň než v Praze, ale pro příště je potřeba zlepšit organizaci ve vztahu k vystavovatelům.

Roman Onderka, primátor statutárního města Brna:
Konečně je Motosalon v Brně! Musím se přiznat, že to byl můj velký sen a mé velké přání, aby všichni mohli přijet do Brna obdivovat tyto krásné stroje. Myslím si, že Motosalon do Brna patří a letošní první ročník zahajuje novou tradici. Nový pavilon P má šmrnc, expozice jednotlivých vystavovatelů mají vysokou úroveň, firmy přivezly i zajímavé novinky. Když se dívám na stroje, které se tady vystavují, musím říci, že je jeden krásnější než druhý. Jsem přesvědčen, že tento veletrh má budoucnost a bude se nadále rozvíjet. A velice mu fandím nejen jako primátor města Brna, ale i jako motorkář.

Leoš Tržil, ředitel Služby dopravní policie ČR:
Motosalon ukazuje nové motocykly a aktuální trend rozvoje motorizace, ale z pohledu policie má i další význam. Řada firem tady představuje bezpečnostní prvky určené k ochraně motorkářů a jejich spolujezdců s cílem zabránit při dopravní nehodě zranění. Na bezpečnost se zaměřují jak expozice, tak doprovodné programy, třeba na stánku BESIP návštěvníci naleznou ukázky vhodného motocyklového oblečení a prvků pasivní bezpečnosti stejně jako videoklipy s tematikou bezpečnosti na motocyklu.

Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů:
Brněnské výstaviště z hlediska kvality výstavní plochy a zázemí nemá konkurenci a jsme rádi, že jsme tady. Máme tady téměř všechny značky a pavilon P je krásný sám o sobě, expozice jsou vzdušné a je tady dostatek prostoru, aby si návštěvníci mohli prohlédnout všechny jednotlivé exponáty. A o to jde především – jsme tady kvůli zákazníkům, abychom jim vytvořili co nejpříznivější a nejpříjemnější podmínky k prohlídce.

Petr Veruněk, obchodní zástupce společnosti MSA – dovozce značky KYMCO:
První Motosalon vidíme jako velmi povedený. V porovnání s Prahou má pro vystavovatele velké přednosti, co se týče výstavních prostor a zázemí je Brno nesrovnatelně lepší. Jako negativum vidím dvě věci. Postrádáme bezplatné WiFi připojení pro vystavovatele, které je v zahraničí běžný standard. Také se nám nelíbí prodej zboží na některých stáncích, což na veletrh takové úrovně podle nás nepatří. Na druhé straně nás velmi mile překvapila návštěvnost, která určitě předčila očekávání.

Zdeněk Hönig, majitel společnosti MOTOCYKLY BRNO – autorizovaný dealer značky Harley Davidson:
S účastí jsme dlouho váhali, ale nakonec jsme rádi, že jsme do toho šli. Návštěvníků přišlo opravdu hodně. Na Brněnském výstavišti je úžasné už to, jak snadný a rychlý je sem přístup. Parkování je bez problémů a obslužnost vynikající. Jsme spokojeni a příští rok tady budeme znovu.

Radek Klimeš, ředitel TRIUMPH Praha:
Šli jsme do toho s velkým otazníkem, ale naše obavy, zda se o Motosalonu dozví dost lidí a přijdou se podívat, se nakonec ukázaly jako liché. Návštěvníků bylo hodně a výstava nás nakonec příjemně překvapila. Jestli bude mít i obchodní efekt, to se teprve uvidí, ale o značku Triumph byl velký zájem a vedli jsme tady řadu jednání se zákazníky.

Oldřich Hřích, majitel společnosti ASP Group:
První Motosalon vidíme velice pozitivně a za naši firmu jsme maximálně spokojeni. Návštěvnost byla velká a zájem o naši expozici také. Rozhodně je to lepší než minulé ročníky výstavy v Praze a po stránce prostoru, komfortu vystavovatelů nebo parkování pro zákazníky se to vůbec nedá srovnat. Přijeli sem zájemci z celé České republiky a hodně i ze Slovenska, což je pro nás velice pozitivní. Do budoucna bychom uvítali, kdyby se konala jediná výstava v Brně, protože slovenský zákazník to sem má blízko a nemuseli bychom vystavovat v Bratislavě.

Bohuslav Hruška, majitel společnosti MBW:
Prostředí a organizace je v Brně lepší než v Praze, také návštěvnost byla slušná. Líbilo se nám tady, příští rok přijedeme znovu a možná si objednáme větší plochu.

Pavel Brída, majitel společnosti Motoscoot:
Světová premiéra nového Velorexu přitáhla velkou pozornost, prošla snad všemi médii a spousta návštěvníků mi řekla, že do Brna přijela jen kvůli ní. Zájem veřejnosti o Motosalon bych z mého pohledu nad očekávání vysoký a řekl bych, že na tom měl zásluhu i náš stánek. Jako patriot jsem rád, že světová premiéra proběhla právě tady v Brně, i když prodejní efekt očekávám hlavně od veletrhů v zahraničí. S účastí jsem spokojený a organizátorům děkuji, že všechno proběhlo tak, jak má.

Lenka Honzíková, spolumajitelka společnosti EuroCycles:
Ve srovnání s Prahou to tady má mnohem vyšší úroveň, brněnský areál je krásný a třeba problém parkování, který byl v Holešovicích neřešitelný, tady vůbec neexistuje. I spojení s vedlejší výstavou Prodítě se ukázalo jako dobrý nápad, rodina si za jedno vstupné mohla prohlédnout oboje. Jenom je škoda, že se letos konají dvě výstavy motocyklů současně. Určitě se to podepsalo na účasti, i když návštěvnost byla i tak vysoká, zvlášť na první ročník. A hlavně tady chyběli někteří vystavovatelé, někteří dokonce vyčkávali a nejeli vůbec nikam.

Standa Berkovec, novinář, garant a moderátor doprovodného programu:
Z prvního Motosalonu mám obrovskou radost. Jsou tady motorkářské kluby, které si zorganizovaly autobusy z Prahy, potkávám kamarády z Liberce, slyším slovenštinu. Motorkáři nový veletrh naprosto přijali. Ukázalo se, že Praha není pupek světa, a koho motorky zajímají, tak za nimi přijede. Tady totiž motorky jsou a proto tady jsou i motorkáři, kteří si to řeknou – tam tamy mezi nimi fungují velmi dobře. S kým mluvím, každý to tady chválí. Osobně jsem rád, že publikum bez výhrad přijalo doprovodný program, i když na pódiu pořád nebyly jen krásné holky nebo Martin Dejdar, ale probírala se třeba bezpečnost.

Druhá věc je, že Brno má u nás jediné světové výstaviště a jeho kvalita je neoddiskutovatelná. Silná stránka brněnských veletrhů se nejlépe ukázala v sobotu, kdy byla rekordní návštěvnost. Všichni motorkáři se bez výhrad shodli na tom, že tady vládne naprosto profesionální organizace a logistika. Z dálnice je snadný přístup, bez problémů zaparkujete a celý prostor je velkorysý, takže nikde nic nevázne. Mám hodně kamarádů vozíčkářů a také jim se tady moc líbí, protože se všude dostanou bez bariér. I v tom je výhoda moderní architektury.

 

BVV

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Motosalon Brno 2010 a kočičky, foto V. Klígl

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose