www.car.cz
 

Vrchařský úvod v Mostě přilákal na start 161 závodníků
     29.3.2010 23:32 - tisková zpráva


I letos zahájila sezóna vrchařů na mosteckém autodromu.

 Zimní přestávka uběhla jako voda a první závod, vlastně dvouzávod, máme za sebou. I letos jsme svou sezónu otvírali na mosteckém autodromu. Kvalitní trať, na jakou sice nejsou pravověrní vrchaři a jejich stroje moc zvyklí, přilákala na start 161 závodníků a to se ještě na všechny zájemce nedostalo, bohužel více jezdců nelze z logistických důvodů odbavit.

Někteří závodníci využili týden před závody Den otevřených dveří na autodromu a zkoušeli něco natrénovat. Bohužel v poněkud džunglovém provozu šlo spíš o snahu nenechat se sestřelit někým, kdo nejen mozek, ale snad i prodlouženou míchu nechal na vrátnici okruhu, než hledání ideálního průjezdu. Lepší příležitost byla při testovacím dnu v pátek před závody. Provoz byl sice také hustý, ale většinou šlo o zkušené a zkušenější závodníky, takže řidičům slabších strojů stačilo pozorně sledovat zpětná zrcátka.

Bohužel nemilou situaci zažil náš účastník Mirek Nesvadba, když se na jeho Toyotě zablokovalo přední kolo, vůz opustil bokem dráhu, zakopl a během několika přemetů podlehl totální destrukci. Jezdci se naštěstí nic nestalo, bohužel stroj je na tom podstatně hůř. Smolný pátek zažil i favorit sériových dvoulitrů, Honza Semlbauer, kterému se rozpadl přes zimu revidovaný motor. Honza je ale velký bojovník, do závodu nastoupil s náhradní, neodladěnou Acurou, sice bez ambicí na stupně vítězů, ale závodil.

Nároky rychlé tratě v pátek nepřežil i motor ve dvou historických autech, Škodě 130 RS a Porschi. V pátek bylo krásné počasí, ale všichni měli na paměti meteorologickou předpověď, která věštila příchod studené fronty. A opravdu, večer prudký vítr přinesl déšť a znatelné ochlazení. I přes nepřízeň počasí pokračovaly administrativní a technické přejímky, nakonec bylo večer převzato přes 130 jezdců a ještě se čekalo na několik řádně omluvených jezdců na ranní přejmutí. Nakonec se sešlo neuvěřitelných 161 jezdců!

V sobotu ráno tedy nikoho nepřekvapila zima a ošklivě zamračená obloha. Program začal časně rozpravou v 7: 30, následovala seznamovací jízda na tři kola za zaváděcím autem. Závodní provoz je na autodromu povolen od devíti hodin a tak s úderem deváté hodiny vyrazil první jezdec Tomáš Mészároš a tím vlastně otevřel třetí sezónu našeho závodění. Trénink uběhl bez větších zádrhelů a tak se mohlo plynule pokračovat první a hned přejít do druhé jízdy a tím zkompletovat první závod. Tady se ukazovalo, jakou výhodou je okruhové uspořádání, bez nutnosti čekat na svozy.

Na autodromu je předepsaná hodinová polední přestávka, kterou jsme trochu zkrátili a odstartovali trénink na druhý závod. Bylo rozhodnuto vypsat druhý závod na tři jízdy, což sice byl odvážný plán při 161 jezdcích (i když odpoledne už plný počet samozřejmě nestartoval) a nutnosti ukončit poslední jízdu do osmnácti hodin, ale odvážnému štěstí přeje a i díky disciplinovanosti jezdců a zodpovědné práci pořadatelů protnul poslední závodní vůz fotobuňku.

Hodnocení tříd
SE 1400
První závod nejslabších sériovek vyhrál otec Suk, ale junior dal už rychlým časem v druhé jízdě najevo, že míří výš a opravdu v druhém závodě vyhrál, připsal si i nejrychlejší čas třídy. Hezký progres ukázal jednou třetí a jednou druhý Radek Jakubský, který se jízdu za jízdou pravidelně zlepšoval. Nejlepší nejaponec byl Peugeot Ládi Rosičky, který dokázal během dne získat skalpy i tak rychlých pilotů, jako Petra Tolárka,Jakuba Mészároše i Lubomíra Vrzala. Zajímavostí na startu byl čtyřtaktní Trabant Ivana Mergla.
SE 1600
Umístění na stupních vítězů bylo po oba závody totožné. Dvojité vítězství získal Petr Crhák na Saxu VTS. Druhý Mojmír Pribula zřejmě konečně našel správný vůz. Naopak třetí Tonda Široký i když přes zimu opět povyrostl, se stále skládá do rychlého, malého Peugeotu 106. Těsně pod stupni vítězů skončil dvakrát čtvrtý Jaroslav Fikota. V Saxocupu zvítězil František Podhájský před Adamem Maršálem, třetí se umístil rutinér Josef Stočes.
SE 2000
Vinou poruchy motoru už při pátečním testování přišla třída o horkého favorita Honzu Semlbauera. Třídu tak s bezpečným odstupem opanoval Martin Čábela s Integrou a získal body za dvě vítězství. Dvakrát druhý byl alfista Láďa Klokočka, třetí také dvakrát Jirka Pilch na Cliu Sport. Honza Semlbauer dělal, co mohl, ale Acura ho na lepší než páté a šesté místo nepustila.
SE +2000
Třídu opustili první a druhá z loňské sezóny, Jirka Hák změnil značku auta a tak se čekala napínavá podívaná. Nejlépe se připravil Honza Kvasnička, odměnou mu bylo double, ale těsně na kufr mu dýchal dvakrát druhý Jirka Hák, třetí skončil Viktor Kunst. Stupně vítězů tak kompletně obsadily Tři diamanty. V této třídě se rozhodně se můžeme těšit na další závody a napínavé bitvy.
E1 1400
Obligátnímu vítězi Radimu Machovi přijel těžký soupeř, vlastně dva, protože na Pick-upu Kawa se střídali dvojitý vítěz Petr Januška a v prvním závodě třetí Petr Fišer, který dokonce v druhém závodě Radima odsunul až na třetí místo. Mostecký okruh evidentně Swiftu nesvědčí. Radim se určitě těší na klasické kopce. Pozoruhodný byl výkon mladičkého Lukáše Kubíčka s pick-upem získal jedno páté a jedno čtvrté místo. V této třídě se poprvé na závodních tratích objevily Fordy z nového Fiesta cupu. Hezká autíčka, jejich piloti si užívali vzájemné souboje, nakonec se nejlépe a hned dvakrát smál Zbyněk Čermák.
E1 1600
Nejrychlejší a tedy zaslouženě dva poháry za první místa si odvezl Vítek Novotný, do jeho Pick-upu se jich ještě asi vejde hodně. Druhý byl dvakrát, a tím vyhrál rodinný souboj na dálku, Jaroslav Fikota jun., třetí místo patřilo střelci Pepovi Čermákovi s s Corsou. Epidemie motorů Honda zde zasáhla Radka Chamolu a zapříčinila smutné odstoupení.
E1 2000
Král Honza Kočiš nepřijel, ale nejvyšší stupínek na stupních vítězů prázdný nezůstal. V obou závodech patřil druhé polovině CzechBulls Racing Teamu Pavlu Milanu Černému na Integře. První starty s inovovaným bavorákem přinesly Petru Balíkovi dva stříbrné poháry. V prvním závodě třetí místo vybojoval David Dolínek se „škopel“ Felicií. Ve druhém závodě předvedl neskutečné šestivteřinové zlepšení Josef Pekař a končil tedy třetí on.
E1 +2000
V této třídě je povinné vítězství v každé jízdě pro Edu Pateru na Subaru. Přes zimu zřejmě pilně pracovali v libereckých garážích Lotusů. Jejich piloti Lukáš Urban a Petr Suchomel doprovodili Edu na stupně vítězů. V druhém závodě přestal blbnout s možná pro někoho efektními, ale naprosto neefektivními drifty Robert Bezouška a nakonec zaparkoval svého Lancera na třetím místě těsně pod Petrem Suchomelem. V této třídě předvedl naftovou Fabii Honza Vávra nově vybavenou výfukem vzor „Zetor“.
H 1300
Sourozenecké duo Kolářových Pavel s Petrem na historických škodovkách opanovalo dva nejvyšší stupně vítězů. Další Škodu na třetí místo umístil Josef Srnský ml.. Premiéru prožil na startu známý závodník a příznivec značky s okřídleným šípem Jaroslav Mašek zatím ještě s tréninkovým Rapidem. Monokulturu škodovek v této třídě narušil Tomáš Cmíral se známou krasavicí z Dieppe, modrou alpínkou A 110.
H 1600
Jasná dvě vítězství pro Tomáše Drástu startujícího se vzpomínkou na RVHP, Ladou VFTS. O druhé místo se tahali Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I a David Patera s fungl nově postavenou replikou Citroenu Visa GTi, oběma patřilo tedy jedno druhé a jedno třetí místo.
H 2000
Péči mu věnovanou oplatil svému majiteli bavorák Jirky Šarochy a dvakrát jej dovezl k prvnímu místu. Druhý skončil vždy Petr Bořke s unikátní Škodou 200 RS. Třetí místo v prvním závodě získal Ondřej Klejna na Golfu GTI.
H +2000
Jarda Rejka přivezl nově postaveného závodního Jaguara XJS, naopak ochuzení startovní listiny zapříčinil už v pátek propálený píst na 911 SC nováčka Jana Marka. Podvakráte zvítězil Ondra Lorenz na Audi Quattro, vždy před Tomášem Klejhou s Mercedesem 190E. S další prémiovou markou, BMW, skončil třetí Filip Spazier, jehož „emtrojka“ těsně stihla časovou hranici omezující ůčast v historické kategorii.

Závody v Mostě tedy proběhly ke spokojenosti pořadatelů a snad i většiny jezdců. V některých třídách se objevila nová jména, z loňské sezóny chybělo několik i špičkových jezdců a k lítosti mužské části i rychlá Danča Komárková. Po napínavých a férových soubojích v jednotlivých třídách a sečtení hlasů mohly být rozdány všechny poháry a jezdci se rozjeli domů.

Předvedené výkony i pěkná auta slibují pěknou podívanou i pro celý letošní seriál. Nezapomeňte, sejdeme se za tři týdny na kruhovém objezdu v Točné.

Pořadatelský tým se na Vás těší.

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Vrchaři na mosteckém autodromu 2010, foto Miloš Jenčík

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose