www.car.cz
 

Domácí JT Říha group na Valašce úspěšně
     31.3.2010 09:47 - tisková zpráva


JT Říha group rally team s pohárem i na bodech


Na domácí Sheron Valašské rally samozřejmě nesměl chybět ani tým ze Vsetína – JT Říha group rally team. Na start úvodního podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally přivezl tým tři své posádky a všechny tři náročnou soutěž dokončily. Navíc Jiří Krajčík zvítězil ve své třídě.

Dva vozy Mitsubishi Lancer, jedno Subaru Impreza a jeden Renault Clio. Takové bylo technické obsazení týmu na Sheron Valašské rally. Vedle stálých posádek, Martina Vlčka a Tomáše Růžičky, přibyl do JT Říha group rally teamu Jiří Krajčík. Tuto trojici pak doplňoval Tomáš Kubiš se svou sedmičkou.

Skvěle vstoupil do soutěže Martin Vlček navigovaný Pavlem Švajdou. Jejich Mitsubishi Lancer EVO IX jelo jako z praku a Martin se jízdou náramně bavil. Posádka se časy pohybovala na okraji druhé desítky. Cílovou rampou projeli Martin s Pavlem na velmi pěkném 12. místě absolutního pořadí a ve třídě N4 byli kluci klasifikováni na šesté příčce. „Byla to první soutěž sezony, po prakticky půlroční pauze, takže to byla velmi těžká rally. Upřímně, měl jsem před startem mírnou obavu. Vše ale spravil test před závodem. Tady za mě všechen strach spadl a já nastoupil do rally v pohodě. Jinak celou Valašku musím hodnotit kladně.

Pouze malou výtku mám k erzetě Troják, kdy se jede po široké silnici, a ta nějak do rally nezapadá. Během závodu jsme na autě neměli závažnější problémy. Tady musím konstatovat, že auto šlo hodně dopředu a my si ho na rychlostních zkouškách užívali. Tým Jaromíra Tomaštíka pracoval opět na jedničku. Časy, které jsme zajížděli, se nám rovněž zamlouvaly, takže z Valašského Meziříčí odjíždím velmi spokojený,“ prozradil po soutěži Martin Vlček.

Mezi velkými enky se neztratili ani Tomáš Růžička s Honzou Jurčíkem. Subaru Impreza, kterým disponují, dostalo stejně jako Vlčkovo Mitsubishi nové barvy. A s novým kabátem přišla i nová chuť závodit. Tomáš si soutěž nevychutnával tak, jako Martin, přesto je i on s výsledkem spokojený. „Také já jsem měl zpočátku jisté obavy. Ono skoro půl roku nesedět v závodním autě je poznat. Hlavně, že na Valašku vyšlo počasí, neboť déšť moc nemusím. V průběhu soutěže jsme měli několik defektů. Přesto jsme se snažili jízdou bavit. Samozřejmě, že občas přišla krizovka, ale to k rally patří.

Tým mechaniků fungoval výborně. S výsledkem jsem s ohledem na průběh soutěže spokojený. Do příštího závodu si ovšem musím změnit některá nastavení v Subaru. Jedná se však o drobné věci - například nastavení sedačky, neboť po dvou dnech mě bolela záda,“ zhodnotil dvoudenní zápolení Tomáš Růžička. Posádka Růžička – Jurčík dokončila rally na 18. místě absolutní klasifikace a 12. místě třídy N4.

Do týmu výborně zapadli i Jiří Krajčík s Veronikou Teplou, kteří startovali s Renaultem Clio Sport ve třídě A7. Vsetínský jezdec se na první zkoušce teprve zahříval, aby na dalších erzetách pravidelně ukazoval záda svým soupeřům. S přehledem zvítězil ve své třídě. Vedle vítězství dosáhli Krajčík s Teplou na 30. příčku absolutní klasifikace. „Neměli jsme nejmenší problémy. Auto i tým fungovaly perfektně. Závod jsme si užívali. Jediný problém byl pro mě začátek soutěže. Naposledy jsem totiž seděl v závodním autě před rokem a než jsem si na všechno zvykl, chvilku to trvalo. Ale jsme v cíli, auto je celé a navíc máme pohár za vítězství ve třídě. Co víc si můžeme přát. Jsme velmi šťastni,“ podělil se o dojmy krátce po skončení soutěže Jiří Krajčík.

Tým zajišťoval servis i pro dvojici Tomáš Kubiš – Karel Kubiš a jejich Mitsubishi Lancer EVO VII. Tomáše přibrzdil na první zkoušce krátce po startu pořadatel, který korigoval provoz po předchozí havárii jiného vozu. Naplno do pedálů se tak Kubiš opřel až na druhé zkoušce. Výjezd na Spinu už ale Tomáš nedokončil. „Měli jsme tam menší problémy, které vyvrcholily tím, že jsem Mitsubishi lehce opřel o klády vedle cesty. Auto zůstalo pojízdné a bez velkých šrámů, jen vytekla kapalina. Nechtěl jsem riskovat větší poškození vozu, proto jsem raději ze soutěže odstoupil,“ odtajil důvod odstoupení Tomáš Kubiš.

„Valaška proběhla z naší strany bez problémů. Klukům se docela dařilo, takže po této stránce jsem spokojený. Celý tým pojal tento start, jako rozjetí před Třebíčským sprintem, což se nám povedlo na sto procent. Je trošku škoda Tomáše Kubiše a jeho výletu mimo trať, kdy jej rozhodila chyba v elektrice, kterou jsme přímo na závodě nenašli. Je vidět, že jsme se všichni přes zimu posunuli o kus dále. Všechno nám fungovalo velmi dobře a když to takhle půjde po celou sezonu, tak budu velice spokojený.

Všem třem posádkám, které nám dojely do cíle gratuluji k výsledku. Já si myslím, že 12. a 18. flek v absolutním pořadí je fantastický výsledek a je to mnohem více, než jsme před startem očekávali. Je proto možná i škoda, že se až na drobné výjimky zaměříme na malý mistrák,“ zhodnotil vystoupení JT Říha group rally team na Sheron Valašská rally 2010 Jaromír Tomaštík.

Další soutěží, kde bude JT Říha group rally team startovat, bude sobotní sprint na Horácké rally v Třebíči. Martin Vlček obdržel startovní číslo 24, Tomáš Růžička 30 a tým doplní Libor Paško se Subaru Impreza s číslem 42. Vsetínský tým bude podporovat i Tomáše Kubiše s Mitsubishi (st.č. 38) a Martina Kašíka s Renaultem (st.č. 57).


Tisková zpráva
JT Říha groupa rally team
www.jtrt.cz

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Valaška 2010 objektivem Pavla Pustějovského

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose