www.car.cz
 

Buggyra a Vršecký na rekord vyrazí znovu již tento pátek !!!
     15.4.2010 09:09 - tisková zpráva


Zvednutá hozená rukavice pro Buggyru. Na rekord znovu již v pátek !!!

Rekord (zatím) nepadl, v ohrožení bude už ale tento pátek!

Jak napovídá titulek, ohlášené světové rekordy na 100 km, 100 mil, hodinovku a 500 km se v podání Buggyry a Davida Vršeckého na okruhu Lausitzring nekonaly. Stopku rekordním ambicím vystavily pneumatiky. I v tomto případě však platí, že dílčí prohra může stát na začátku konečného velkého triumfu.

Hlavně zdraví

Úterý, 13. dubna, těsně před šestnáctou hodinou. David Vršecký dojíždí „rychlostí“ kolem 10km/h do depa. Za sebou má více, než polovinu z předpokládaných jedenatřiceti okruhů. Stejně, jako po předchozím pokusu zůstaly z toho, co kdysi připomínalo pravou přední pneumatiku jen cáry.
„Rozdíl byl jenom v tom, že tentokrát pneumatika explodovala při nájezdu do zatáčky. Jel jsem zase kolem 200 km/h a letěl hodně blízko betonové zdi,“ popisoval průběh poslední minuty dvojnásobný mistr Evropy „Končíme, nemá to cenu. Riziko je hodně velké. O tom, že zdraví pilota je přednější nemá cenu diskutovat,“ rozhoduje manažer týmu Jan Kalivoda.

V té chvíli měla za sebou Buggyra spolu s početnou novinářskou ekipou velmi zajímavý průběh dne. Nejdříve vše vypadalo takřka dokonale. Na rozdíl od Česka na nebi ani obláček. K tomu teplota kolem patnácti stupňů, kterou má motor nejraději. Časy testovacích kol naznačovaly, že pokud vydrží technika a David pojede na hraně (jinak ani neumí), světové rychlostně vytrvalostní rekordy neodolají.

Na výtečnou proběhlo rovněž prvních devět kol úvodního pokusu. V jejich průběhu se David dostal na rychlostní průměr 176,324 km/h, dosavadní světový rekord byl vylepšen o sedm kilometrů. Při nájezdu do desátého kola se ale cílovou rovinkou ozvala ohlušující rána. A Buggyra začala po okruhu plavat rychlostí přes 200 km/h. „Moc jsem s tím nepočítal, soustředil jsem se na techniku jízdy. Naštěstí guma nevybuchla v zatáčce,“ nechal se vzápětí slyšet jezdec. Stanovení diagnózy nebylo komplikované. Zatímco mechanici připravovali na start druhou Buggyru, bylo připraveno speciální zařízení na chlazení kola. Vedení týmu vzápětí ohlásilo zrušení rekordního pokusu na 500 km.

Na řadu přišel testovací pokus, v jehož průběhu začala zhruba po patnácti minutách odcházet pro změnu levá pneumatika. Buggyra skončila v depu, chladící zařízení na levé straně závodního speciálu. Další test naznačil, že stav pneumatik by mohl dovolit alespoň překonání světového rekordu na 100 km. „Dnešní akci jsme pojali jako testování nových motorů. V tomto ohledu jsem absolutně spokojený. Jestliže vydrží pneumatiky, není, co řešit,“ nechal se slyšet David před začátkem druhé jízdy. Po necelých dvaceti minutách bylo jasné, že nevydržely!

Závodní inženýr Robin Dolejš rozhodně odmítá, že by tým cokoli podcenil. „Obě přední pneumatiky disponovaly vlastním chlazením. Po každé ze zkušebních jízd jsme nasadili nové, došlo ke snížení hmotnosti auta. A David se poté, co překonal hranici světového rekordu, nikam nehnal. Všechno bylo podřízeno překonání světového rekordu alespoň na 100 km/h. Životnost pneumatik ale neovlivníme.“

Kdo, když ne Buggyra!

Podle manažera týmu Jana Kalivody nelze den strávený na Lausitzringu považovat za jednoznačně neúspěšný. Tým se, stejně jako v předchozích případech pustil na hodně tenký led, který v tomto případě, nikoli vlastní vinou praskl. „Buggyra ráda přijímá výzvy. Vzhledem ke změnám, které proběhly, jsme mohli až do Misana tvrdit, že na rozdíl od ostatních vyvíjíme nové auto, řešíme personální obsazení týmu a jsme na začátku nové cesty. My jsme se rozhodli, věrni tradici pro akčnější verzi. Riziko nepřineslo předpokládaný zisk, o velkých ztrátách se ale nedá rovněž hovořit. Jen tak mimochodem, v průběhu dne jsme testovali oba motory a test dopadl na výtečnou,“ řekl Honza.

„Zcela souhlasím. Pokus o světové rekordy byl zároveň spojen s testováním nového auta,“ doplnil týmového manažera hlavní aktér David Vršecký. „Agregát fungoval po celou dobu zcela spolehlivě, nezaznamenal jsem sebemenší problém. Máme hodně rychlé a silné auto. A velmi cenná data, která budeme již zítra analyzovat.“ Dvojnásobný mistr Evropy reagoval s klidem i na otázku, zdali bylo možné problémy s pneumatikami odhadnout s patřičným předstihem.

 „Teoreticky lze odhadnout všechno. Nicméně podobný pokus s tak velkým a těžkým autem, při takových rychlostech doposud nikdo neabsolvoval, takže jsme se neměli čeho chytit. V několika rozhovorech jsem řekl, že Lausitzring má levé zatáčky, takže budou trpět pravé pneumatiky. Nicméně v jedné z testovacích jízd odešla levá. Každopádně jsme chytřejší. Rekord odolal, ale výzva zůstala.“

Zvednutá hozená rukavice

A není vůbec vyloučeno, že k překonání některého z rychlostně-vytrvalostních rekordů dojde již v pátek 16. dubna, kdy se pachatelé vrátí hodně blízko místa činu. V průběhu pokusu o rekord totiž management Lausitzringu nabídl vedení Buggyry okruh Dekra, nacházející se v jeho bezprostřední blízkosti. Na něm do pátku testuje tým Audi Le Mans Series, poslední den toho pracovního týdne by tak mohl být k dispozici roudnickému týmu.

„Hned jsme se tam jeli podívat. Pro potřeby rekordu je tento okruh podstatně výhodnější. Má tvar nuly se dvěma dlouhými rovinkami, na konci každé z nich jsou levé klopené zatáčky. Pneumatiky by neměly být vystaveny takovému zatížení, jako tomu bylo na Lausitzringu,“ popisuje a zároveň doufá David Vršecký.

Jak potvrdil Jan Kalivoda, týmové vedení nad nabídkou brzkého comebacku na německou půdu vůbec neváhalo. „Ve středu a čtvrtek budeme analyzovat data, podle Davida se dá nějaká sekunda nahnat vylepšením nastavení. Ve čtvrtek večer následuje přesun. A v pátek snad rekord!“


Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch 

PR

www.buggyra.com

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Dvouhodinovka dvojic Cross Country v Medlově objektivem T. a P. Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose