www.car.cz
 

Le Mans: Jan Charouz po první kvalifikaci na 4. pozici
     10.6.2010 07:03 - tisková zpráva


Jan Charouz a tým OAK Racing figurují po první kvalifikaci na 4. pozici Dlouhé čekání fanoušků vytrvalostních závodů sportovních vozů skončilo. Volným tréninkem a první částí kvalifikace začal ve středu na okruhu La Sarthe program letošního ročníku závodu 24h Le Mans.

Velmi dobře se v úvodní kvalifikaci prezentovala mladá posádka ve službách týmu OAK Racing Mazda France. Jan Charouz, Mathieu Lahaye a Guillaume Moreau zatím figurují na 4. místě třídy LMP2. Další ročník velkého motoristického dobrodružství začal. V sobotu 12. června 2010 odstartuje už 78. ročník legendárního závodu 24 hodin Le Mans.

Na okruhu La Sarthe, který vede z části po trati permanentního závodního okruhu Bugatti, ale z větší části po běžně používaných silnicích a měří 13,629 km, se o vavříny utká 56 vozů, za jejichž volanty se bude střídat 168 jezdců! Mezi nimi nechybí ani loňský vítěz seriálu Le Mans Series a čtvrtý muž celkového hodnocení loňského ročníku francouzské čtyřiadvacetihodinovky Jan Charouz.

Závodní program letošní čtyřiadvacetihodinovky zahájil ve středu 9. června 2010 v 16 hodin čtyřhodinový volný trénink, v jehož průběhu se všechny týmy snažily najít ideální nastavení vozů a závodníci si zvykali za jejich volanty. Výjimkou nebyl ani tým OAK Racing Mazda France, který do závodu nasazuje dva vozy Pescarolo-Judd třídy LMP2.

Za volantem prototypu se startovním číslem 35 se střídá český závodník a oficiální rezervní jezdec týmu Renault F1 Jan Charouz s francouzskými piloty Guillaume Moreauem a Mathieu Lahayem. Posádku druhého vozu s číslem 24 tvoří zkušení Francouzi Jacques Nicolet, Jean-Francois Yvon a Monačan Richard Hein, kteří budou v závodě obhajovat třetí místo ve třídě LMP2, které v Le Mans vybojovali loni.

V průběhu volného tréninku si lépe vedla mladá posádka ve složení Charouz, Moreau, Lahaye, která se ve výsledcích usadila na pátém místě za dvojicí favorizovaných prototypů Acura, jednou Lolou a jednou Ginettou. Jejich týmoví kolegové skončili sedmí. Večerní kvalifikace začala ve chvíli, kdy nad Le Mans zapadlo slunce, takže jezdci odkroužili jen pár kol za šera a pak už přišla to, co k Le Mans neodmyslitelně patří: okruh zahalila tma, kterou prořezávaly jen kužele světel a lomoz závodních motorů.

Když z času vymezeného pro první část kvalifikace uplynulo 34 minut, došlo v pasáži Indianopolis k havárii jednoho z vozů. Traťoví maršálové vyvěsili červené vlajky a první měřený trénink byl přerušen. Posádce Charouz, Moreau, Lahaye v tu chvíli patřil čtvrtý nejrychlejší čas ve třídě LMP2.

Přibližně po dvaceti minutách první kvalifikace pokračovala, jenže jen krátkou chvíli, protože ještě před vypršením první ze dvou hodin byly červené vlajky vyvěšeny po havárii dalšího vozu znovu. Závodní vozy tak přibližně 40 ze 120 minut, na které byla úvodní část kvalifikace vypsána, strávily v boxech u svých mechaniků. Trojice Charouz, Moreau, Lahaye udržela čtvrtou příčku až do konce kvalifikace; posádka Nicolet, Yvon, Hein figuruje před čtvrtečním pokračováním volných tréninků na sedmé pozici.

Jan Charouz: „Jsem moc rád, že jsem se mohl do Le Mans znovu vrátit, navíc s tímto týmem. Musím se také přiznat, že z prototypu Pescarolo-Judd jsem docela nadšený, hlavně z jeho ovládání. Ve srovnání s ostatními, které jsem řídil, je vážně úžasný. Naše posádka je navíc poměrně dost vyrovnaná, proto jsem před závodem optimisticky naladěný.“

„Výsledek první části kvalifikace je z našeho pohledu dobrý. Na Acury nemáme, jedou opravdu rychle. Tři vteřiny nám dávají jenom na rovince. Ginetta - Zytek je také velice silný soupeř. Na ty asi nemáme, ale s ostatními jsme schopní si poradit poměrně pohodlně. Když v závodě pojedeme tak, abychom to nerozbili, určitě máme šanci útočit hodně vysoko.“ „Auto fungovalo dobře ve dne i v noci, je z něj dobře vidět, jen nestíhám to neustálé blikání světel vozů třídy LMP1, které mě předjíždějí. Na to jsem v Le Mans zatím nebyl zvyklý.“

Ve čtvrtek 10. června jsou v Le Mans na programu další dva dvouhodinové kvalifikační tréninky. První z nich startuje v 19 hod, druhý ve 22 hod. Samotný závod odstartuje v sobotu 12. června v 15 hodin.

 

Le Mans 2010 – Výsledky 1. kvalifikačního tréninku – třída LMP2: 1. #42 Strakka Racing HPD ARX.01 3:36,168 2. #26 Highcroft Racing HPD ARX.01 3:37,202 3. #40 Quifel – ASM Team Ginetta - Zytek 09 S 3:41,968 4. #35 OAK Racing Pescarolo - Judd 3:42,399 5. #25 RML Lola HPD Coupe 3:44,598 6. #29 Racing Box Lola - Judd 3:51,065 7. #24 OAK Racing Pescarolo - Judd 3:52,730 8. #39 KSM Lola - Judd 3:52,972 9. #41 Team Bruichladdich Ginetta - Zytek 09S 3:55,680 10.#37 WR/Salini WR - Zytek 3:55,818 11.#28 Race Performance AG Radical SR9 - Judd 3:59,361 12.#38 Pegasus Racing Norma - Judd 4:03,784

 

 BPA

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   FIA GT3 2009 v noční Adrii objektivem Karla Kubeše

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose