www.car.cz
 

Tříhodinovku komplikoval déšť, na čele opět Mercedesy
     8.8.2010 22:30 - Vladimír Rožánek


Hlavním programem soboty byla na Autodromu Most tříhodinová vytrvalostní bitva cestovních vozů. Tu ale málem úplně zhatil vytrvalý déšť. Závod byl přerušen, pak znovu restartován a tedy i výrazně zkrácen. Pro vítězství si opět dojely Mercedesy z DTM. Voda ovšem komplikovala i předchozí měřené tréninky a závod vozů s motory o obsahu do dvou litrů. Nebyla nouze o karamboly, hodiny a výlety z trati.

Takhle komplikovanou tříhodinovku nikdo nepamatuje. Shodli se na tom nejen její účastníci, ale i sportovní komisaři a motorističtí novináři. Závod byl odstartován za hustého deště a v rámci zajištění bezpečnosti vodil startovní pole Safety Car. Pak sice zajel do boxů, jenomže po zhruba dvaceti kolech rozhodlo vedení závodu o přerušení bitvy. „V tomhle stadiu nešlo o nic jiného, než o zachování zdraví a životů závodníků,“ konstatoval ředitel závodu Michal Marek. Vozy se seřadily na startovním roštu a čekalo se na definitivní verdikt. Stále pršelo, ale od západu se už oblačnost trhala. „Bylo to velké dilema. Sám jsem si trať projel a viděl jsem, že na některých místech stála voda. Zdálo se, že budeme muset celý závod zrušit. Obešel jsem si tedy několik zkušených pilotů a ptal se na jejich názor. Vesměs řekli, že jde sice o jízdu na hraně, ale jet se dá. Déšť pak řídnul a po hodinové přestávce jsme závod znovu rozjeli,“ líčil dramatické rozhodnutí ředitel závodu.

Až do konce vyhrazené doby se pak naštěstí nestal žádný incident, vyjma několikerých hodin. Jezdci skutečně disciplinovaně dokroužili celý závod a pořadí v cíli vlastně nepřineslo žádné překvapení. Dominovaly opět dva Mercedesy specifikace DTM, na nichž se střídali Tomášové Enge a Kostka a s nimi Jarek Janiš a rakouský jezdec Lukas Lichtner – Hoyer. Třetí místo celkově vybojovala posádka bratří Jiřího a Tomáše Mičánků spolu s Martinem Jermanem na Porsche 997 RSR.

Dopoledne se jel třináctikolový sprint dvoulitrových cestovních aut. Vyhrál ho Tomáš Horáček na Octavii, který v cíli nadělil skoro půl minuty Janu Čermákovi, který pilotoval exkluzivní Lotus WR-9/2. Bronz získal Václav Novák na Focusu.

Kvalifikaci pro sprint vozů s motory nad dva litry vyhrál Tomáš Kostka na Mercedesu před Filipem Sládečkou na Audi A4 DTM. Ten sice zajel druhý nejlepší čas, ale hned v šestém kole poslal svůj kevlarový speciál bokem do svodidel. „Tolik vody na trati jsem opravdu ještě nezažil,“ komentoval situaci slovenský mladíček. Škody na autě byly naštěstí minimální a mechanici je stihli brzy opravit. Třetí nejrychlejší čas zaznamenal Antonín Herbeck na černozeleném stroji Pagani Zonda.

Velká pozornost byla věnována i kvalifikacím pohárových Octavií a také formulí z Divize 3. Tyto kategorie pojedou v neděli po dvou závodech a sobota rozhodovala o postavení na roštu pro první závod. Tréninky na vodě nebyly rozhodně nic příjemného, zvláště pro lehké monoposty. V první jízdě byl nejrychlejší Jan Skála na Glorii před Tomášem Kašpárkem na stejném stroji. Třetí skončil Aleš Kohout z mosteckého HKC Racing Teamu na Van Diemenu. Ve druhé jízdě si první dva jezdci pořadí prohodili, třetí byl Tomáš Chabr na vlastní konstrukci Tomis a Kohout skončil čtvrtý.

Octaviím pak na vodě kraloval Tomáš Pekař, za kterým jen s malými odstupy zaostali Jiří Navrátil a Patrik Nemec ze Slovenska. Vyrovnanost kvalifikačních časů rozhodně slibuje, že v neděli bude o napětí a adrenalin postaráno vrchovatě.

Právě první závod poháru Octavií startuje nedělní hlavní program. Po předepsaných ranních warm-upech se necelé dvě desítky škodovek postaví na rošt v 10 hodin a 30 minut a jejich závod je vypsán na 17 kol.

TZ AMD MOST, foto M.Jenčík


 
 
Fotogalerie:   FIA WTCC Brno 2010 objektivem Jana Škody

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose