www.car.cz
 

Vloni bronzový Aleš Loprais se vrací na trať Hedvábné stezky
     3.9.2010 00:24 - tisková zpráva


Aleš Loprais vyráží podruhé po stopách Hedvábné stezky

Silk Way Rally podruhé a na nové trase mezi Petrohradem a Sočí. Aleš Loprais v ní bude jediným českým pilotem kamionu.


Loprais Tatra Team se po návratu z Dakaru 2010 dal do tvrdé práce, protože pracoval na dvou projektech najednou. Prvním je zásadnější evoluce stávajícího typu závodní Tatry 815, jejíž výsledek vyráží do boje právě nyní na Silk Way Rally, druhým postupná kompletace zcela nového kapotového speciálu, jehož koncepce bude znamenat další výrazný vývojový krok.

„Zapracovali jsme na zlepšení snad ve všech ohledech. Vůz je výkonnější, lépe akceleruje a výkonová špička dosahuje až 1000 koní. Podstatné je ale i to, že je proti typu z posledního Dakaru o 500 kilo lehčí. Dosáhli jsme toho promyšlenými váhovými úsporami a také stavbou zcela nové nástavby, kterou jsme vytvořili ve vlastních dílnách a použili na ní nové materiály. Zásadně jsme pokročili i při obsáhlých testech jízdních vlastností, nový vůz se chová mnohem klidněji a řada hostů při ostrém testování měla pocit, že je vůz subjektivně pomalejší, ale stopky je utvrdily o opaku.

Jiné je i rozložení vah a i zde máme poctivě odzkoušeno několik režimů, vzhledem k odlišnému umístění palivové nádrže než u předešlého vozu. Je to nejlepší a nejrychlejší auto, jaké jsme dosud vyvinuli, a budeme se snažit pochopitelně tohle všechno zúročit ve vlastním závodě,“ říká Aleš Loprais. 

Závod samotný je snad nejzásadnější ostrou prověrkou před Dakarem 2011, který se pojede v Jižní Americe. V osmi etapách bez dne volna se soutěžící přesunou z petrohradského přístavu na jih do Soči, dějiště zimní olympiády 2014. Soutěž má velkou podporu premiéra Putina a zřejmě má o budoucnost postaráno minimálně právě do roku 2014, dá se zároveň i očekávat, že i v příštích letech bude cíl umístěn v Soči. Přestože předešlé transkontinentální maratóny, konané na území evropského Ruska, se nesly ve znamení spíše bahnitých nezáživných etap, při Silk way Rally slibují ředitelé soutěže Semjon Jakubov a Sergej Girja řadu písčitých a stepních úseků, jejichž množství a kvalita má prý být až překvapivá.

Tým vyráží do Petrohradu v následujícím složení:

Závodní speciál Tatra 815 4x4:

Aleš Loprais – pilot

Milan Holáň – mechanik, technický lídr týmu

Jaro Miškolci – navigátor

V bivacích, umístěných vždy na letištích, bude závodní posádce tvořit zázemí doprovodná Tatra 815 4x4, zvaná Filharmonie, s posádkou mechaniků:

Radim Pustějovský

Luboš Kýpeť

Jaromír Halfar

Mediální a koordinační spojkou bude tradiční Nissan Navara, řízený Karlem Lopraisem, jeho bratrem Milanem jako týmovým koordinátorem a známým fotografem a dobrodruhem Jaroslavem Jindrou.

„Víme, že konkurence bude obzvlášť tvrdá a i když vyrážíme do boje proti továrním sestavám jako malý rodinný tým, nevzdáváme se, máme pro závodění velké srdíčko. Zároveň jsme poctivě makali na vývoji závodního vozu, aby šel s dobou, ten současný je snad nejblíže absolutní špičce. Také víme, že není lepšího testu na Dakar než závodní prověrky v konfrontaci s těmi nejlepšími v naší kategorii, a toho se nám v Rusku dostane hojně,“ uzavírá Aleš Loprais.

Startovní listina i pořádný rozpis trasy budou teprve zveřejněny, ale již nyní je jisté, že domácí Kamaz nasazuje do rallye hned sedmičku ostrých kamionů a jasné vítězství bere téměř jako politický úkol. Šestinásobný dakarský vítěz Vladimir Čagin zároveň představí další evoluci závodního speciálu. Dvojnásobný dakarský šampion Firdaus Kabirov i tradiční sprintující domestik Ilgizar Mardějev pojedou se stejnými kamiony, jaké měli při letošním Dakaru. Kamaz nasazuje do boje i mladé jezdce, jakousi kamazovskou juniorku, ovšem už se zkušenostmi z Dakaru. Nadějný Eduard Nikolajev dostane k dispozici vítězné Čaginovo dakarské auto z letošního ledna, Andrej Karginov pak loňský Nikolajevův vývojový speciál s motorem Cummins. Třetím mladicem je Ajrat Mardějev, který stejně jako novinářská posádka sedmého kamionu pojede s dřívějším typem Kamazu z roku 2007.

Kamazu se kromě Aleše Lopraise postaví i kompletní tým de Rooy. Gerard de Rooy snad již úspěšně doléčil vážné zranění zad z loňské Silk Way Rally a posadí se za volant vylepšeného vozu, jeho týmovým parťákem po odchodu táty Jana do závodnického důchodu bude známý španělský harcovník Pep Vila Roca, oba pojedou se speciály Iveco/Ginaf. Další obsazení bude teprve oznámeno, ale mluví se o návratu značky MAN a účasti kvalitního německého pilota Franze Echtera za volantem speciálu třídy variant kit.

Tým vyráží do Petrohradu přes Polsko a Pobaltí v noci 6. září. O 5 dnů později už absolvuje první ostrou etapu. Silk Way Rally bude ve svých denních summary vysílat televizní stanice Eurosport a také Slovenská televize na kanálu STV3.



Jiří Vintr

http://loprais.cz 

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   ROAD SHOW Offroadsport teamu na okruhu v Brně 1.9.2010 od Jirky Navrkala

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose