www.car.cz
 

Aleš Loprais s Tatrou na Hedvábné stezce na úvod pátý za Kamazy
     12.9.2010 13:00 - tisková zpráva


Aleš Loprais vstupuje do Silk Way Rally 5. místem v úvodním speciálu.

Rally odstartovala a s první etapo přišly i první ostré závodní kilometry a první pohromy favoritů. Alešovi se zlé chvilky naštěstí vyhnuly a drží se na dostřel vedoucích Kamazů.


Rallye odstartovala ráno na Palácovém náměstí v Petrohradu, kousek od legendárního muzea Ermitáž. Na soutěžící, krom dlouhých přesunů, čekala i 86kilometrová speciálka ve vojenském prostoru Luga, s úzkými cestami plnými výmolů, skoků a děr. K nepříjemné trase v lesích, které ani nedaly prostor fotografům, se přidal i vydatný déšť a zima, a tak jen díky písčitému podloží zůstala rozbahněná trať průjezdná. Na trase byl nejrychlejší kvartet elitních jezdců Kamazu, když zvítězil Kabirov o 16 sekund před Čaginem, dále před „mladou puškou“ Nikolajevem a Mardějevem. Aleš Loprais si připsal pátý čas se ztrátou 4:34 minuty.

Nebylo to vůbec jednoduché, na tankodromu bylo tolik děr a skoků, že Tatra byla víc ve vzduchu než na zemi. Dávali jsme, co to šlo, ale bylo vidět, že místní borci tu rozhodně nejsou poprvé. Na úvod je to ale solidní základ do dalších etap. Boj s ruskými grozuviky bude opravdu těžký, ale to jsme věděli od začátku a proto jsme ostatně tady. Trať byla místy velmi bahnitá, z několika brodů jsme měli bláto až v kabině. Druhá etapa by měla být už podstatně rychlejší a měla by nabídnout více otevřených prostorů,“ shrnul po dojezdu své dojmy Aleš Loprais.

Už úvodní dějství si bohužel krutě vybralo daň u týmu Gerarda de Rooye, který přivezl do Petrohradu dva nové superrychlé speciály Iveco. Pep Vila svůj vůz převrátil na 41. kilometru speciálky a hned na úvod ztratil dvě a půl hodiny. Hugo Duisters, který mu měl pomáhat, řešil ještě dříve poruchu řízení (zřejmě prasklá spojovačka) a ještě večer nebyl mezi klasifikovanými v cíli.

Sledujte sestřih první etapy na stanici Eurosport a STV3.

Jiří Vintr

1. etapa, Petrohrad – Staraja Russa, speciál 86 km:

1. Kabirov, Běljajev, Mokjejev (RUS/Kamaz) 1:06:35
2. Čagin, Savostin, Šajsultanov (RUS/Kamaz) +0:16
3. Nikolajev, Mizjukajev, Rybakov (RUS/Kamaz) + 02:06
4. Mardějev, Pogožich, Sotnikov (RUS/Kamaz) + 04:03
5. Loprais, Holáň, Miškolci (CZ/SK/Tatra) + 04:34
6. Echter, Ruf, Balleis (D/MAN) +05:35
7. Karginov, Ardavičus, Děvjatkin (RUS/Kamaz) + 10:33
8. Behringer, Seiler, Kupper (D/NL/MAN) + 14:11
9. Rotsaert, Dondooven, Schuurmans (B/NL/MAN) + 16:18
10. Mechtijev, Kozlov, Kupovec (RUS/MAN) + 17:03

Pozn.: z času Čagina byla nakonec opdečtena 1 minuta za zastavení u havarovaného vozu bila roky, ze stejného důvodu si echter odečte dvě minuty. Aleš Loprais tedy do druhé etapy odstartuje jako šestý.


Ales Loprais enters Silk Way Rally by clocking the 5th fastest time in the opening special

The rally has just started and the first stage brought the first racing kilometers and also first troubles of the favorites. Ales Loprais missed all bad moments and follows the leading quartet of Kamaz drivers.

The rally started in the morning on the Palace Square in St. Petersburg, right next to the famous museum of Ermitage. Art, though, was not the menu for today. It was the opening 86-kilometre special on a military compound of Luga, full of bumps, holes and jumps. In addition to that, rain and and cold weather made the track very slippery and thanks to a sandy underground the track was drivable. The stage was won by Firdaus Kabirov, the defending champion, who kept a tiny distance of 16 seconds in front od Chagin and the young gun Nikolaev and the experienced Mardeev. Ales Loprais clocked the 5th fastest time, losing 4m34s.

„It was not an easy stage at all. On the tank compound there were so many bumps that the truck spent more time in the air than on the ground. We pressed hard but it was clear that local champs were not here for the first time. But it is a solid beginning for the next stages. The battle with Russian gruzoviks is at the beginning but it will be very tough. The track was really mudy, so much that we had a great deal of mud even in the cab. The second stage should be faster and more open in space,“ Ales Loprais summarized.

The opening stage unfortunately brought a cruel set of problems for both trucks of de Rooy team. Pep Vila flipped his new truck on the side, losing nearly 2.5 hours, and Hugo Duisters stopped with steering problems (probably broken steering rod) and was not even classified in the evening yet. Hopefully the orange squad will be ready in the morening for the start of stage 2.

Follow the Silk Way Rally on Eurosport and STV3 (Slovak Televison)

Jiri Vintr

Stage 1, St. Petersburg – Staraya Russa, special 86 km:

1. Kabirov, Belyaev, Mokeev (RUS/Kamaz) 1:06:35
2. Chagin, Savostin, Shaysultanov (RUS/Kamaz) +0:16
3. Nikolaev, Mizyukaev, Rybakov (RUS/Kamaz) + 02:06
4. Mardeev, Pogozhigh, Sotnikov (RUS/Kamaz) + 04:03
5. Loprais, Holan, Miskolci (CZ/SK/Tatra) + 04:34
6. Echter, Ruf, Balleis (D/MAN) +05:35
7. Karginov, Ardavichus, Devyatkin (RUS/Kamaz) + 10:33
8. Behringer, Seiler, Kupper (D/NL/MAN) + 14:11
9. Rotsaert, Dondooven, Schuurmans (B/NL/MAN) + 16:18
10. Mekhtiev, Kozlov, Kupovets (RUS/MAN) + 17:03

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   FIA Truck Prix Most 2010 objektivem V. Rožánka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose