www.car.cz
 

Vršecký si tlak před finálovým závodem celé sezóny nepřipouští
     29.9.2010 21:07 - tisková zpráva


Konec dobrý, všechno dobré!

Tento víkend se na okruhu Jarama poblíž Madridu uskuteční poslední, v pořadí devátý podnik letošního mistrovství Evropy tahačů. Na startu nebudou pochopitelně chybět oba jezdci Buggyry David Vršecký a Uwe Nittel.

Změna programu


Podle původního plánu měl David Vršecký před odjezdem do Jaramy testovat změny na zadní nápravě. Po návratu do Roudnice nad Labem bylo ovšem nutno přistoupit na změnu. „Běžná prohlídla, ukázala, že obě auta, zvláště to Davidovo, jsou v mizerném technickém stavu a jejich uvedení do závodního stavu bude časově podstatně náročnější, než se původně předpokládalo,“ potvrdil šéf logistiky Petr Marek. „Na autech jsme dělali prakticky do sobotního večera, došlo k výměně všech namáhaných dílů.“

Dvojnásobný mistr Evropy nekladl při změně plánu přehnaný odpor. „V současné situaci nemělo cenu dostávat sebe i své okolí pod časový tlak. Usoudili jsme, že bude lepší vsadit na jistotu,“ potvrdil David Vršecký. „V Belgii i Francii jsme měli přes veškeré nezdary několik světlých okamžiků, na které bychom rádi navázali. Určitě se s Uwem nepojedeme do Jaramy jen zúčastnit.“

Hrozící stávka


V pondělí ráno nabrali mechanici směr Jarama. Podle původních předpokladů by měli dorazit do dějiště konání závodu ve středu večer. Všechno ale může být jinak. „Dostali jsme ze Španělska informaci, podle které nelze vyloučit, že právě ve středu vypukne stávka, jejíž součástí bude dálniční blokáda. Upozorňuji ale, že se jedná o doposud neověřenou informaci,“ prozradil šéf týmové logistiky Petr Marek, který s týmovým managementem řešil možnou krizovou variantu.

„Dospěli jsme k jistému řešení, nicméně v této chvíli doufáme, že na něj nedojde. Znamenalo by to pro nás, kteří to máme do Španělska nejdále, hodně velké komplikace.“

Vršecký si tlak nepřipouští

Oba jezdci Buggyry přiletí do Jaramy v rozdílném rozpoložení. Zatímco nováček Uwe Nittel má místo v první desítce jisté, čímž překonal původní očekávání, nachází se David Vršecký v komplikovanější situaci. Pokud ustojí atak po Le Mans rozjetého Levetta, skončí celkově pátý a zopakuje tak svůj nejhorší výsledek od sjednocení šampionátu z roku 2006. Navíc úřadujícímu šampiónovi hrozí, že poprvé od roku 2002 nevyhraje v průběhu sezóny ani jeden pohárový závod. „Jsem realista, něco mám v truckracingu za sebou. Rozhodně si nepřipouštím, že bych v Jaramě něco musel,“ tvrdí David před odjezdem.

Zároveň přiznává, že výraznějšímu úspěchu v podobě umístění na stupních vítězů se pochopitelně nebrání. „Abych pravdu přiznal, dnes mě ale spíše, než výsledky z Jaramy zajímá, jak dopravíme auta co nejrychleji domů. Máme totiž naplánováno testování, kterým zahájíme sezónu 2011. Ale je jasné, že pokud se s touto sezónou rozloučím slušným výsledkem, bude alespoň částečně platit konec dobrý, všechno dobré.“

Německý jezdec hodlá na horké španělské půdě bojovat o celkové deváté místo a stupně vítězů v jízdě s hendikepem. Uwe Nittel : „Vím, že je prakticky jedno, jestli skončím devátý nebo desátý, jde mi ale o dobrý pocit z vlastního výkonu. Myslím, že mám na to Francouze Janieca na neutrální půdě porazit.“


Stav EP tahačů 2010 před závodem v Jaramě: 1. Albacete 350, 2. Bösiger 293, 3. Hahn 292, 4. Östreich 250, 5. Vršecký 197, 6. Levett 186, …, 9. Nittel 78, 10. Janiec 76 bodů.


Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch

 

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Trucky v Mostě 2010, foto Miloš Jenčík

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose