www.car.cz

Dani Sordo odhodlán zazářit před domácím publikem
     19.10.2010 23:51 - tisková zpráva

Rally Španělsko (21. - 24. října 2010)
Na Sordově povrchu - šotolině a hlavně asfaltu!

Tři týdny po Rally Francie, na které si Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën Total Rally team zajistili světové tituly, pokračuje mistrovství světa FIA WRC v Katalánsku. Rally Španělsko, tradiční součást programu šampionátu na asfaltu, připravila pro tento ročník novinku - první den soutěže se pojede i na šotolině. Dani Sordo a Diego Vallejo jsou odhodláni zazářit před domácím publikem.

Na úvod mix povrchů
Jen obtížně se Citroën Total WRT zotavoval z euforie po Rally Francie a stejně hledal sílu k přípravě na předposlední kolo šampionátu 2010. Tým připravil vozy C4 WRC na asfalt naposledy v sezoně, a i když se už nejde pod žádným tlakem, scénář je jasný jako vždy - pokusit se opět vyhrát. Ale zástupy příznivců si na rychle letící vozy Citroën na osmnáctipalcových Pirell PZero budou muset počkat až do sobotního rána. První etapa španělské rally se totiž pojede s nastavením na šotolinu. Tento mix povrchů představuje pro posádky velkou výzvu. Stejně tak pro mechaniky, kteří budou muset stihnout změnit nastavení vozů během 75 minut pátečního večera.

Loeb: Kolik ztratíme vymetáním?
Šotolina je synonymem pro vymetání cesty a Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří pojedou první, pravděpodobně v prvním dni kvůli tomuto fenoménu něco ztratí.
„Jestliže bude počasí suché, ztratíme hodně času vymetáním tratě mimo vrstvu prachu na tvrdém podkladu," varuje Loeb. „Podle mě má karty ideálně rozdané Dani Sordo, který je pátý a bude už mít před sebou čistou cestu. Může tak po prvním dnu vést o dvacet třicet sekund. Kdo bude chtít takovou ztrátu na Daniho smazat na asfaltu, bude muset jet zatraceně rychle!
Beru tento podnik stejně jako všechny ostatní, i když jsem už vyhrál titul, nepřijedu s rukama v kapsách," říká sedminásobný mistr světa. „Nerad prohrávám a budu si to chtít užít. Už po několika úvodních zkouškách budeme vědět, jak si stojíme. Ale zcela určitě nebudu chtít zbytečně riskovat."

Sordo: Moje touha vyhrát ještě nebyla silnější!
Jestliže Loeb vsadil na Sorda, Španěl si zachovává chladnější hlavu: „Především jsem rád, že mohu bojovat před vlastním publikem. Francouzští diváci v tomto před třemi týdny nasadili laťku hodně vysoko. Španělé ale výzvu budou chtít přijmout a být v ještě větších počtech podél trati v Katalánsku.
První den na šotolině a další dva na asfaltu, to bude velmi zajímavá rally. Totéž platí i o páteční noci v servisním parku," upozorňuje Sordo. „Vím, že lidé ode mě hodně očekávají. Jsem trochu pod tlakem, ale to je pro mě pozitivní. Ale upřímně, už to není tak vypjaté jako ve Francii, kde jsem musel dělat body, abych pomohl Citroënu získat vítězství v Poháru konstruktérů. Moje touha poprvé zvítězit ještě nikdy nebyla silnější!"

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Loučení s C4 WRC na asfaltu

Po Rally Francie se kolem vás rozpoutalo úplné mediální šílenství. Měl jste vůbec aspoň chvilku sám pro sebe?
Našel jsem si čas na oslavu s přáteli a celým týmem. Ale v úterý ráno po rally už jsem byl zpět a připraven na testování. Strávil jsem dva dny v Portugalsku a testoval DS3 WRC. Pak jsem pokračoval víkendem v Paříži. Byl jsem opravdu hodně dojatý přivítáním, které mě čekalo na Motorshow v Paříži. Pak jsem také prováděl slavnostní výkop fotbalového zápasu Francie - Rumunsko, což byla dobrá prezentace C4 WRC před tolika diváky na Stade France. Doma jsem si dopřál skutečný luxus několikadenního odpočinku se Séverine a Valentine.

Váš sen o sedmém vítězství je nyní realitou. Cítíte něco zvláštního?

Dostal jsem mnoho gratulací včetně té od prezidenta Nicolase Sarkozyho. Cením si, že si našel čas sledovat dění a pak mi také zavolat. Tehdy jsem cítil, že můj sedmý titul a šedesáté vítězství ve WRC má velký význam. Určitě větší, než kdybychom vyhráli titul už před tím v Japonsku. Ještě ale nevím, jaký to bude mít dlouhodobý dopad.

Španělsko bude posledním startem C4 WRC na asfaltu. Pocítíte to nějak?
Je pravda, že C4 WRC je autem nejvhodnějším pro asfalt a tvrdou prací jsme z něho udělali velmi rychlé auto. Zkusím z toho ještě vytěžit maximum, ale jsem také připraven otočit stránku. Budeme tvrdě pracovat na tom, abychom udělali z DS3 WRC stejně rychlé auto. Mohu vás ujistit, že tato nová výzva mě motivuje na110%!

Namixované menu pro Citroën Junior Team

Citroën Junior Team vstupuje do 12. kola sezony s dvěma cíli: zpečetit třetí místo v Poháru konstruktérů a pro Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiu udržet druhé místo mezi piloty v průběžném pořadí mistrovství světa. Druhá týmová posádka na C4 WRC Kimi Räikkönen a Kaj Lindström se bude snažit příznivě se zapsat na katalánském asfaltu.

Manažer Citroën Junior Teamu Benoit Nogier na téma "dvojího" povrchu rally: „Čeká nás hodně práce, abychom přeměnili náš Citroëen C4 WRC ze šotoliny na asfaltovou specifikaci. Připravovali jsme se hlavně na to, abychom byli při servisu rychlí a efektivní. Za předepsanou dobu bychom měli stihnout vše potřebné...pokud půjde všechno podle plánu."
Obě posádky strávily po jednom dni testováním na jihu Francie. Sébastien Ogier: „Tratě byly vlhké, což nebylo ideální pro práci na nastavení auta. Bylo ale důležité ty kilometry absolvovat a srovnávat pocity a dojmy s Kimim vzájemně. Budeme první den vyrážet na trať z druhého místa, takže se ani nám ještě nevyhne vymetání tratě. Budeme muset být v kontaktu a příliš neztrácet na piloty, kteří budou startovat až za námi. Tenhle první, namixovaný den by mohl sehrát rozhodující roli v konečném pořadí. Abych splnil svůj cíl - být druhý na světě, k tomu potřebuji dobrý výsledek ze Španělska."

„Je to další krok do neznáma," říká Kimi. „Opravdu nevím, zda naše startovní pozice bude výhodou, nebo ne. Na šotolině by nám to mohlo pomoci, protože bychom mohli mít čistou trasu. Na asfaltu by nás ale mohly čekat pasáže velmi znečištěné. Pro nás bude životně důležité, abychom první den přestály bez chyb a vybudovali si tak dobrou pozici pro zbytek rally."

Tři otázky pro Kimiho Räikkönena

Konečně závodění!

Pojďme se vrátit k Rally Francie-Alsasko.
Každou soutěž začínáme s tím, že nám jde především o další učení a o to, nabrat tolik zkušeností, kolik jen bude možné. V Alsasku jsem se toho naučil ještě mnohem víc. Cítil jsem se výborně na rychlých úsecích, ale trpěl jsem na pomalejších pasážích. Bylo tam hodně bláta, takže to na asfaltovou rally moc nevypadalo. Byla to ale užitečná zkušenost, na kterou bohužel nic dál nenavazovalo. Proto bylo nejlepším rozhodnutím šetřit auto na Rally Španělsko.

Máte nějaké zvláštní plány pro Španělsko?
Už od začátku sezony slyším, že právě tahle rally by měla nejlépe vyhovovat mému stylu. Rychlostní zkoušky jsou rychlé a poměrně široké. To se nejvíc blíží závodění. Řidiči se musí plně soustředit na svou stopu. Je to také podnik, který každý zná velmi dobře. V tom budu mít nevýhodu, protože moje zkušenosti jsou omezené. Můj cíl je být co nejblíž nejlepším šesti. A možná ještě trochu blíž, než jsem byl na startu při Rally Francie.

První den rally bude probíhat na šotolině i na asfaltu. Máte obavy z této změny povrchů?
Učím se na všech rally této sezony a každá z nich má své charakteristické rysy. Už při seznamování se s tratí narazím na spoustu novinek, na které si musím zvyknout. Musím se umět s těmito odlišnostmi vypořádat, i o tom je rally. Při mistrovství světa jedete z šotoliny na asfalt a obráceně několikrát za sezonu. Tentokrát to ale všechno přijde při jedné zkoušce. Počkejme si, co se stane v pátek.

Rally v kostce
46 Rally RACC Catalunya – Costa Daurada – Rally de Espana (kolo 12/13)

Povrch : šotolina a asfalt (1. den) – asfalt (2 a 3)
Centrum : Salou
Seznámení s tratí : úterý 19. a středa 20. října 8.30 – 19.00
Shakedown : čtvrtek 21. října 8 – 12 v oblasti Salou na trati speciálky 3 km.
Trať : celkem 1301,70 km, z toho 344,88 km měřených v 16 RZ.
Program : 1. den – 564,74 km, z toho 125,96 km měřených v 6 RZ.
Pátek 22. října – start v 7.30 – RZ 1 : ‘Terra Alta 1’ (35,94 km) – RZ 2 : ‘La Ribera d’Ebre 1’ (14,97 km) – RZ 3 : ‘Les Garrigues 1’ (12,07 km) – Asistence A (12.54 / 30 min) – RZ 4 : ‘Terra Alta 2’ (35,94 km) – RZ 5 : ‘La Ribera d’Ebre 2’ (14,97 km) – RZ 6 : ‘Les Garrigues 2’ (12,07 km) – Asistence B (18.38 / 1h15 min) – cíl kolem 23 hod.
2. den – sobota 23. října – 369,01 km, z toho 126,62 km měřených v 6 RZ. Start 9.00 – Asistence C (9.00 / 15 min) – RZ 7 : ‘Santa Marina 1’ (26,51 km) – RZ 8 : ‘La Mussara 1’
(20,48 km) – RZ 9 : ‘Riudecanyes 1’ (16,32 km) – Asistence D (12.57 / 30 min) – RZ 10 : ‘Santa Marina 2’ (26,51 km) – RZ 11 : ‘La Mussara 2’ (20,48 km) – RZ 12 : ‘Riudecanyes 2’ (16,32 km) – Asistence E (17.14 / 45 min) – cíl kolem 21.00.
3. den – neděle 24. října – 367,95 km, z toho 92,30 km měřených v 4 RZ. Start : 7.30 – Asistence F (7.30 / 15 min) – RZ 13 : ‘El Priorat 1’ (42,04 km) – RZ 14 : ‘La Serra
d’Almos 1’ (4,11 km) – Asistence G (11.05 / 30 min) – RZ 15 : ‘El Priorat 2’ (42,04 km) – RZ 16 : ‘La Serra d’Almos 2’ (4,11 km) – Asistence H (14.43 / 10 min) – cíl kolem 15.03.
Podium : neděle 24. října v 15.10.

Posádky Citroën před rally:

Sébastien Loeb a Daniel Elena :
WRC debut : Španělsko 98 (Saxo Kit-Car / vypadl)
WRC startů : 136
WRC vítězství : 60
WRC titulů : 7 (2004 - 2010).

Dani Sordo :
WRC debut : Španělsko 03 (Lancer Evo VII / 18.)
WRC startů : 82
Juniorský titul : 2005 (C2 S1600)

Diego Vallejo :
WRC debut : Španělsko 96 (Citroën ZX / vypadl) –
WRC startů : 22.

Posádky Citroën na Rally Španělsko:

Sébastien Loeb a Daniel Elena :
11. účast : 1999 (Saxo Gr. A / vypadli) – 2001 (Saxo S1600 / 15.) – 2002 (Xsara WRC / vypadli) – 2003 (Xsara WRC / 2.) – 2004 (Xsara WRC / vypadli) – 2005 (Xsara WRC / 1.) – 2006 (Xsara WRC / 1.) – 2007 (C4 WRC / 1.) – 2008 (C4 WRC / 1.) – 2009 (C4 WRC / 1.).

Dani Sordo :
8. start : 2003 (Mitsubishi Lancer / 18.) – 2004 (Mitsubishi Lancer / 20.) – 2005 (C2 S1600 / 12.) – 2006 (Xsara WRC / 2.) – 2007 (C4 WRC / 2.) – 2008 (C4 WRC / 2.) – 2009 (C4 WRC / 2.).

Diego Vallejo :
6. účast : 1996 (Citroën ZX / 25.) – 1999 (Peugeot 306 / vypadl) – 2000 (Mitsubishi Lancer / vypadl) – 2001 (Fiat Punto / Exc.) – 2008 (Fiat Grande Punto / vypadl).

Posádky Citroën Junior Teamu před rally:

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia :
WRC debut : Mexiko 08 (C2 Super 1600 / 8.)
WRC startů : 31
WRC vítězství : 2
Juniorský titul : 2008 (C2 S1600).

Kimi Räikkönen :
WRC debut : Finsko 09 (Punto Super 2000 /vypadl)
WRC startů : 11.

Kaj Lindström :
WRC debut : Finsko 96 (Golf GTI / vypadl)
WRC startů : 72
WRC vítězství : 1.

Posádky Citroën JWRT na Rally Španělsko:

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia :
3. start : 2008 (C2 Super 1600 / vypadli) – 2009 (C4 WRC / 5.).

Kaj Lindström :
3. účast : 2002 (Impreza WRC s T.Mäkinenem / vypadli) – 2003 (Impreza WRC s T.Mäkinenem / 8.).

Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

Neprošlo jazykovou korekturou

Fotogalerie:   Rallye San Remo 2010 objektivem Mirka Knedly sen.

zvětšit

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose