www.car.cz
 

Le Mans Cup 2010 vyvrcholí v čínské Zhuhai, 908 HDi FAP zde končí
     3.11.2010 12:07 - tisková zpráva


Zhuhai bude posledním závodem, v němž se objeví veleúspěšný 908 HDi FAP.

International Le Mans Cup 3/3
1 000 km v Zhuhai 5. – 7. listopadu 2010
PEUGEOT MÍŘÍ V ČÍNĚ K TITULU

Peugeot se po boku svého největšího soupeře pokusí získat vítězství v prvním ročníku mezinárodního šampionátu International Le Mans Cup, jehož poslední závod se jede v čínském Zhuhai. Kromě bodů nutných k získání titulu hodlá tým v tomto strategicky významném závodě opět zvítězit, stejně jako ve závodech v Evropě a Spojených státech.

Zhuhai bude navíc posledním závodem, v němž se objeví vůz 908 HDi FAP.

36 bodový náskok před 1 000 km v Zhuhai
Od začátku tohoto nového šampionátu byly bitvy na trati mezi piloty stáje Peugeot a jejich soupeři nesmírně energické, stejně jako souboj technických týmů v boxech, které se snažily přijít s co nejlepší strategií. Tým Peugeot Total se prosadil v září v Silverstone, kde s „domácí“ posádkou Davidson/Minassian zvítězil a tým Oreca s vozem 908 HDi FAP současně získal druhé místo.

Na začátku října v závodě Petit Le Mans / Road Atlanta zpečetily výsledek závodu více než hodinu před cílem obě oficiální posádky Peugeot, kdy první dojela posádka ve složení Lamy/Montagny/Sarrazin a za ní vůz pilotovaný trojicí Davidson/Gené/Wurz. V Poháru konstruktérů tak Peugeot vede s 36 bodovým náskokem před značkou Audi. K získání prvního titulu v tomto novém šampionátu by stačilo, kdyby se jen jeden vůz 908 HDi FAP umístil na jedenáctém místě.

Poslední závod pro vůz 908 HDi FAP
Peugeot 908 HDi FAP, který byl představen v lednu 2007, se v Číně zúčastní svého posledního závodu. Tento výjimečný vůz se prosadil na nejslavnějších vytrvalostních tratích na světě – v Monze, Silverstone, Interlagosu, Nürbürgringu, na trati Road Atlanta, v Sebringu, ve Spa a pochopitelně v Le Mans, kde v roce 2009 dosáhl dnes již legendárního doublu. „Tenhle vůz jsme vyvinuli v rekordním čase,“ vzpomíná Bruno Famin, technický ředitel divize Peugeot Sport.

„Doufáme, že se v Zhuhai dočká finále, jaké si zaslouží a zvítězí. Byl by to jeho 19. úspěch z 28 závodů. O okruhu ve Zhuhai toho moc nevíme, kromě toho, že jde o trať, která vyžaduje neustálé střídání akcelerace a brzdění. Je velmi pomalá, a je tudíž naprostým protipólem trati v Le Mans, pro kterou byl vůz 908 HDi FAP určen. Brzdy a převody budou zřejmě hodně namáhané. Vozy se představí v aerodynamické „sprint“ konfiguraci, stejně jako v Silverstone a na Road Atlanta. Při přípravě tohoto závodu bylo nejtěžší posbírat maximum informací nezbytných pro nutné simulace.“



Čína – klíčový trh
Počet obyvatel v Číně přesáhl 1,3 miliard a jen méně než 5 % domácnosti vlastní automobil! Od roku 2009 jde o největší světový trh. Skupina PSA, pro kterou Čína představuje druhý největší trh po Francii, zde obsadila 12. místo. Od roku 2004 prodal Peugeot na čínském trhu 498 000 vozů a v letošním roce zde byl ve světové premiéře uveden na trh vůz Peugeot 408. Model 508 se na trhu objeví v roce 2011. V Číně v současnosti funguje 323 prodejních míst Dong Feng Peugeot.

„Účastí v tomto závodě v Zhuhai podpoříme Značku na tomto klíčovém trhu,“ zdůraznil Olivier Quesnel, ředitel divize Peugeot Sport. „Peugeot se tak v Číně může opřít o naše sportovní nasazení a oživit svou síť a ukázat prostřednictvím sportu know-how celé firmy. Jde o vynikající komunikační nástroj jak z hlediska technologií, tak šíření našeho dobrého jména. Když se účastníme závodu, je naším cílem pochopitelně vyhrát. Při prvním představení divize Peugeot Sport v Číně chceme získat Pohár konstruktérů, ale ještě lepší bude, když toto vítězstvím okořeníme i prvním místem na trati. Bude to pro nás příležitost, jak stylově ukončit tuto sezónu 2010, která nám přinesla tolik emocí. Bude potřeba zabojovat a na to se celý tým chystá.“

Dva tovární vozy Peugeot 908 HDi FAP
Peugeot 908 HDi FAP č. 1: Sébastien Bourdais (FRA) – Simon Pagenaud (FRA)
Peugeot 908 HDi FAP č. 2: Franck Montagny (FRA) – Stéphane Sarrazin (FRA)

Sébastien Bourdais: „Byl jsem jedním z prvních pilotů, kteří se v roce 2005 vydali na trať ve Zhuhai. Pamatuji si na velmi klikatou trať, kde jsme bojovali jako o život! Myslím, že náš vůz tu nebude úplně ve svém živlu, navíc budeme pod tlakem vozů LMP2. V každém případě bude nejdůležitější porazit nepřítele a to bude pořádná bitva.“

Simon Pagenaud: „Pro mě to bude krásný závěr sezóny, ve které jsem čerstvě zvítězil v americké sérii Le Mans. V Asii jsem nikdy nebyl. Moc se na Čínu těším. Je těžké sdělovat nějaké prognózy, ale myslím, že závod to bude náročný. Jsem rád, že tenhle poslední závod sezóny pojedu se svým stájovým kolegou Sébastienem Bourdaisem, se kterým jsem letos v květnu zvítězil ve Spa.“

Franck Montagny: „Doufám, že si se Stéphanem zopakujeme úspěch v Road Atlanta / Petit Le Mans, zvlášť když je to náš poslední závod ve voze 908, v konkurenci tak silných aut. Čína pro mě není neznámá, v Zhuhai jsem závodil v roce 1996, ale na trať si moc nepamatuji. Zúčastnil jsem se i Grand Prix ve Formuli 1 v Šanghaji a teď nedávno, před 3 týdny jsem přijel do Číny propagovat závod do stánku Peugeot na autosalonu v Hangzhou.“

Stéphane Sarrazin: „Má jediná zkušenost se Zhuhai je díky video hře, což ale podle mě není žádný handicap. Jsem jedním z pilotů, které stojí u vozu 908 HDi FAP od samého počátku. Díky neuvěřitelné práci celého týmu se vůz každý rok choval jinak a byl pro mě zdrojem silných emocí. Je to snový vůz, určitě nejlepší vytrvalostní vůz na světě a v každém případě skutečně ovlivnil celou mou kariéru pilota závodních vozů. Chtěl bych při jeho posledním závodu uspět!“


Harmonogram závodu 1 000 km (nebo 6 hodin) ve Zhuhai (místní čínský čas)
Pátek 5. listopadu
10:30 – 11:30: Testovací jízdy 1
15:30 – 16:30: Testovací jízdy 2
Sobota 6. listopadu
10:00 – 11:00: Testovací jízdy 3
15:00 – 15:20: Kvalifikační jízdy (8:00 – 8:20 středoevropského času)
Neděle 7. listopadu
9:00 – 9:20: Warm Up
12:00 1 000 km (nebo 6 hodin) v Zhuhai (5:00 středoevropského času)


Radka MATTHEY 
PR

 

Na snímcích u článku již nový okruhový vytrvalostní Peugeot 90X3

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Nový okruhový Peugeot 90X3

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose