www.car.cz
 

Pro Semeráda byl Vyškov posledním závodem letos
     20.9.2010 09:11 - Pavel Jelínek


Sprinty asi letos pro Semerád Rally Team končí

Jedna z nejzkušenějších posádek ve startovním poli letošní Admiral Rally Vyškov byla pražská posádka ve složení Josef Semerád – Bohuslav Ceplecha, kteří mají na svém kontě již několik startů ve Vyškově a vyzkoušeli si zde, i jaké to je být na bedně. Letošní konkurence v rallysprintovém mistrovství je ale opravdu velká a jen sporadicky startujícímu Josefu Semerádovi přeci jen chvíli trvalo, než se ve Vyškově dostal do správného závodního tempa.

„Letos jsem v ostrém závodním autě seděl vlastně teprve potřetí. Po zkušenostech z Vysočiny, kdy jsme chtěli vyzkoušet trochu levnější provoz závodního auta, jsme se opět vrátili k osvědčenému „vše správně“ a použili všechny díly a komponenty nejvyšší kvality. Dojem z řízení auta i z jízdy byl o poznání jinde a já se zase cítil v autě dobře. Vzhledem k událostem, které předcházely Rally Vyškov, kdy jsme přišli o jedno z týmových aut při nehodě Martina, jsme oživili auto, se kterým Martin s Bohoušem jeli naposled v Jordánsku a trochu mu ublížili. Možná i kvůli obavě, abych taky hned něco nevyved, jsem měl na první rychlostní zkoušce dost vlažný úvod a tak říkajíc jsem jí prospal. Nepřidalo mi ani to, že to byla klasická rychlostní zkouška na asfaltu z odbočení do odbočení a ty pěkné rychlostky na šotolině a blátíčku měly teprve přijít.

Tam už se nám s Bohoušem začalo dařit a drželi jsme se na sedmém místě absolutně. Na předposlední rychlostní zkoušce jsme dojeli tři auta našich soupeřů, a zjistili jsme tak, že se asi něco děje…a kupodivu ne nám, jak bylo v posledních závodech běžné. Trpaslík tentokrát vyrostl našim soupeřům, což nám pomohlo v tom, že jsme poskočili na páté místo. Taky se možná už trochu ukázala zkušenost, protože jak jsem pak viděl na některých záběrech, tak někteří naši mladí soupeři si užili krizovky v místech, kde my už pár let před nimi…,“ komentuje průběh závodu Pepa Semerád a hned dodává, že víc tlačit, tentokrát nemělo smysl. „Jak už jsem říkal na rampě, jeli jsme ve Vyškově takovou tu „svižnou hyenu“, ale víc mi to prostě moc nešlo. Snažili jsme se bavit sebe i diváky, a když jsem se snažil o trochu víc tlačit na pilu, aby tam byl ten čas, tak jsem dělal zbytečné chyby a stejně to k ničemu nevedlo.“


Vyškovská trať patří po dlouhá léta k divácky nejvděčnějším rally a oceňovaný je i přístup pořadatelů k soutěžním posádkám. Ne jinak to viděl i Pepa Semerád. „Líbí se mi, že ve Vyškově to byl takový návrat ke kořenům rally, kdy se střídaly všechny možné povrchy, a bylo to o tom se přizpůsobit. Já v tomhle pořadatelům fandím a držím jim palce, aby ustáli tlaky od remcalů, kterým se to nezdá. Tohle je podle mě cesta, jak udělat rally zase atraktivní pro jezdce i pro diváky. I z vyhlášení na cílové rampě jsem měl pocit, že ve Vyškově jsou rádi, že jsme tam přijeli a já pokud budu moct, tak do Vyškova vždycky rád pojedu,“ líčil v cíli pátý Josef Semerád.


Jak známo, tak Semerád Rally Team tento rok bojuje na dvou frontách a k závodům v České republice přidal soutěže na nejvyšší úrovni v Mistrovství světa produkčních vozů PWRC. „Pro nás byl Vyškov bohužel posledním závodem letos a objevíme se asi až na podzim na setkání mistrů alespoň s jedním autem. Naše týmová auta by ale ještě letos závodit měla. Musíme se teď nejvíc soustředit na přípravu a další start v Mistrovství světa, kde pojede Martin s Michalem Ernstem. Rádi bychom, aby se před Britskou rally ještě někde trochu sklouzli na šotolině a momentálně hledáme vhodný závod,“ vysvětluje Pepa Semerád.

Týmová auta Semerád Rally teamu ale letos na tratích českých rally ještě určitě uvidíme a jedno z nich ve Vyškově „sedlal“ i motoristický všeuměl Tomáš Enge. Tomáš se po celou soutěž držel na špici výsledkové listiny, pak ale přišel defekt a dostal se před něj i Josef Semerád. „V cíli jsem se Tomášovi omlouval, že jsem mu díky jeho defektu vyfoukl pohár, ale vzal to statečně :). Ač je to rozený okruhář, tak před ním smekám, protože rally mu jde skvěle i když jede jen občas. Tomáš má u nás dveře kdykoliv otevřené a půjčíme mu auto, kdy bude chtít,“ říká Josef Semerád.


Ve Vyškově se ale objevila i druhá posádka Semerád Rally ve složení Vláďa Mandík junior a Michaela Mandíková. Tato dvojice syna a maminky už dostatečně prokázala, že je s ní potřeba v dieselech hodně počítat a ve Vyškově tomu nebylo jinak. „Na první rychlostní zkoušce jsme si nechali trochu naložit od bratří Bočků, ale dál se nám postupně dařilo ztrátu pomalu umazávat. V jednom odbočení nám ale zhasnul motor a dosud nevíme z jaké příčiny se nám ho nepodařilo dlouho nastartovat. Po více než dvou minutách nás ale diváci roztlačili, a my jeli znovu dál. Z té ztráty jsem hodně zklamaný, ale zase jsme se Ve vyškově pěkně svezli,“ říká Vláďa Mandík jun. k čemuž dodává šéf týmu Josef Semerád:

„Mladý Vláďa Mandík už mě svou rychlostí nepřekvapuje. Naposledy mě překvapil na Pačejově, jak mu to pěkně šlo, ale potvrzuje, že už je to jeho standard honit se v dieselech s bratry Bočkovými, kteří jsou v naftě letitými vládci. Vláďův táta Vláďa Mandík starší už se nemusí zlobit, když si z něj někdo bude dělat stejnou srandu, jakou si dělají ze mě a to, jestli jedu tentokrát závod já, a nebo ten rychlej…:)"


www.youtube.com/semeradrally

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose