www.car.cz
 

Kam asi FAS zavede český okruhový sport ?????!!!
     30.12.2010 18:26 - tisková zpráva


Jaké má asi FAS plány s MČR ZAO 2011 pro divizi D4??????

Všichni účastníci letošního našeho okruhového mistrovství budou vědět, o čem je řeč.

Dovolím si tvrdit, že celé české okruhové mistrovství bylo v této sezoně na velmi tenkém ledě. Probíhající finanční krize se plnou silou projevila i v tomto oboru. Mnoho soutěžících se z finančních důvodů přestalo objevovat na jednotlivých mistrovských víkendech.
Začalo se hovořit o nutnosti snížení nákladů týmů na jednotlivé podniky ( předchozí model, kdy celý tým musel být na okruhu již ve čtvrtek večer, protože v pátek ráno končily přejímky a následoval měřený trénink, potom si užili účastníci sprinterských závodů zbytek pátku, celou sobotu a půl neděle poflakováním po depu, aby v odpoledních hodinách absolvovali cca půlhodinový sprint, se zdál poněkud mrhání časem a financemi týmů).

Jaké bylo překvapení, když 3. letošní mostecký víkend zvládl pořadatel vměstnat pouze do dvou dní . Všichni si říkali, že se možná začíná blýskat na časy. Překvapení a radost ovšem trošku vyprchalo, když vešlo ve známost, že celý tento posun časového harmonogramu nebyl způsoben snahou o zpřístupnění MČR týmům a snížením jejich nákladů na víkend, ale zájmem několika bossů našeho motosportu zúčastnit se jako diváci nedělního závodu F1 v Monte Carlu…..

Budu se teď věnovat převážně dvoulitrové třídě, která se nás a našeho týmu týká a máme o ní nejvíce informací. Přiznejme si, že bez účasti slovenských jezdců by celé letošní MČR skončilo obrovskou katastrofou. Vzpomeňme si jen na druhý mostecký víkend, kdy byly připraveny ke startu celé 3 vozy ve dvoulitrové třídě mistrovského sprinterského závodu a pořadatel řešil, jestli je nepostaví na start společně s německým HEIGO Cupem, ve kterém bojují veteráni typu Lada (v různých provedeních), ale kde byla k vidění i legendární Škoda 130 RS a v neposlední řadě několik nabroušených Trabantů.

Nic proti tomuto cupu, naopak, rád se na vozy svého mládí znovu podívám, ale myšlenka společného závodu se nám zdála natolik nesmyslná, že jsme naše auto naložili a odjeli domů, čímž jsme vyřešili dilema pořadatele, kam s námi.

O to víc nás všechny překvapil a potěšil email od p. Marka – předsedy okruhové komise – který přišel ve druhé polovině října. Píše se v něm, o zvýšení váhových limitů (a tím zvýšení konkurenceschopnosti většiny nasazovaných vozů), dále se v něm rozepisuje o plánované spolupráci s ASN Slovenska, Polska a Maďarska při pořádání společného mistrovství pro rok 2011.

Obrovský „kopanec“ jsme ovšem schytali, když jsem se stejného p. Marka koncem listopadu dotázal na další vývoj MČR v roce 2011. Odpovědí bylo, že váhové limity se nezvyšují (důvodem je riziko obrovského finančního postihu ze strany FIA pro nesoulad s jejími řády).

Dovolil jsem si oponovat, proč má FAS strach z nesouladu, když ve vytrvalostním MČR 2010 D4 do 2000 ccm zvítězil vůz s turbomotorem, který není osazen restriktorem sání ani omezením plnícího tlaku turba (specifikace WTCC) a už vůbec nikdo neřeší koeficient přepočtu obsahu pro přeplňovaný motor. FAS prostě zřídí třídu D2000, která není v souladu s FIA. Dalším nesouladem je účast vozů DTM ve třídě D4 E1, když dle předpisu FIA se jedná o vozy E2 SH. Ale to evidentně nikomu a ničemu nevadí.

Na moje výtky mi předseda okruhové komise p. Marek (omlouvám se, ale současný přesný název jeho funkce mi nějak unikl) sdělil, že na to mi odpovědět nedokáže a že se mám obrátit na VV FAS. Učinil jsem tak a napjatě očekávám odpověď z FASu.

Dalšími dvěma kopanci je předběžný kalendář závodů na sezonu 2011, kde se český „mistrák“ s ostatními jmenovanými setká u nás pouze na podzimním Brně, v polské Poznani a slovenské Potoni. Dále pak posunutí jarního Brna do termínu prvního slovenského závodu na Hungaroringu se zdá být úplně „mimo mísu“ a může se to samozřejmě projevit minimální jezdeckou účastí v Brně.

Momentálně nám, jako týmu, připadá jako nejschůdnější cesta ignorování českého mistrovství a naopak účast ve společném mistrovství Slovenska, Polska a Maďarska. Jen účast 35 dvoulitrů v letošní Potoni na Slovensku mluví proti pouhým třem vozům v Mostě za vše.




Petr Cvrkal
CPmotorsport Brno
info@cpmotorsport.cz  
www.cpmotorsport.cz  

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Epilog 2010 trochu jinak........., foto V.Klígl

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose