www.car.cz
 

Citroën Racing je podle ředitele týmu jedna velká rodina
     27.1.2011 09:52 - tisková zpráva


Otázky pro… Oliviera Quesnela, ředitele Citroën Racing

„Citroën Racing je jedna velká rodina“

 

Jaký pocit u vás na počátku nové sezóny převažuje? Jste spíš netrpělivý, klidný, nebo máte obavy?

Tak rozhodně nepřevažuje klid! Je pravda, že už se nemůžu dočkat, až budeme ve Švédsku a dostaneme odpovědi na všechny ty otázky, které se před námi neustále objevují. Odvedli jsme dobou práci? Nezapomněli jsme na něco? Po prvních rychlostních zkouškách budeme už mít nějakou představu, ale nesmíme přitom zapomínat, že ve Švédsku není v rámci celého mistrovství světa zrovna nejtypičtější terén. Musíme si zachovat chladnou hlavu. Tým Citroën Racing je jako stroj na vítězství a není důvod, proč by se měl z jednoho dne na druhý zadřít. Mám plnou důvěru v práci týmu, ale netrpělivě čekáme na první částečné výsledky z 1. RZ ve Švédské rallye!

 

Myslíte, že budete muset zasahovat do soupeření mezi Sébastienem Loebem a Sébastienem Ogierem?

Ve Švédsku to bude jednoduché. Oba naši jezdci vystartují s nulou na svém bodovém kontě. Citroën jim stejně jako vždy v minulosti poskytne naprosto stejné podmínky. Pokud jeden zajede lepší čas než druhý, bude to jen proto, že bude rychlejší! Nemám ve zvyku být pod tlakem – momentálně neexistuje žádné soupeření, do kterého bych musel zasahovat. Můžu vám jen říct, že jsme všichni jedna velká rodina. Titul jezdců je možná hodnotnější a mediálně známější, ale titul konstruktérů znamená pro značku pořád hodně. Oba dva naši piloti jsou inteligentní hoši a vědí, o co Citroënu jde.

 

Citroën Racing Technologies poskytne tři DS3 WRC soukromým jezdcům. Co vás k tomu vedlo?

Než se ve WRC objeví noví konstruktéři, myslím, že je úkolem Citroënu přispět k atraktivnosti šampionátu. Proto jsme šťastní, že se podařilo dosáhnout dohody s Petterem Solbergem, Kimi Räikkönenem a Peterem van Merksteijnem. Není naším zásadním cílem pronajímat závodní auta, ale jsme hrdí na to, že můžeme do naší velké rodiny počítat i tyto piloty.

 

Činnosti týmu Citroën Racing se neomezují na WRC. Rok 2010 byl poznamenán představením vozů DS3 R3 a DS3 Racing. Jak uvedení těchto dvou vozů hodnotíte?

Vůz DS3 R3 pokračuje v dlouhé linii vozů určených pro soukromé jezdce. Během několika měsíců se ve své kategorii prosadil jako měřítko kvality. Obchodně se to projevuje mnohem vyšším počtem objednávek, než jsme doufali. Z úspěchu vozu DS3 R3, který se prosazuje v rámci závodů Citroën Racing Trophy po celé Evropě, jsme nadšeni.  Úspěch provází i model DS3 Racing. Všech 2000 plánovaných kusů je na nejlepší cestě najít svého zákazníka a momentálně přemýšlíme nad tím, že roční výrobu zvýšíme.

 

Jaké jsou v těchto dvou oblastech perspektivy?

Vyrábět sériové sportovní vozy je pro tým Citroën Racing novinka, která ale značce otevírá nové vyhlídky na nové trhy. Když se podíváme na úspěch vozu DS3 Racing, uvažujeme samozřejmě i o dalších modelech řady DS. Pokud jde o závody určené pro zákazníky, tady nás velice zajímá, že by FIA mohla přijít s novými předpisy „FIA R4“, které by dovolily vyvinout vozy typu R3 s pohonem všech kol. To by byl úžasný nástroj pro výchovu mladých pilotů.

 

Pokud jde o vyhledávání a výchovu mladých nadějí, zde se často jako příklad uvádí Rallye Jeunes. Citroën nedávno oznámil uzavření partnerství s Francouzkou federací automobilového sportu, které by mělo tuto akci znovu vzkřísit k životu. Co vás k tomu vede?

Toto spojení je podle mě naprosto přirozené. Když Citroën najal pro mistrovství světa v rallye Sébastiena Loeba a Sébastiena Ogiera, probudil v mladých Francouzích, kteří s nimi prožívají jejich úspěchy, sny o závodění. S Rallye Jeunes jim umožníme se dotknout svého snu a ukázat za volantem vozu DS3, co umí. Pro ty nejnadanější vede potom cesta až na vrchol. Dodal bych, že Rallye Jeunes je dokonalou marketingovou akcí, protože dostane tisíce mladých do prodejen Citroën, kde se seznámí s naší značkou a se vším, co k ní patří.

 

 

Můžete nám říct víc o podmínkách?

Účastníci nesmí mít licenci na závody rallye a musí jim být mezi 18 a 25 lety. Šest regionálních etap ve Francii určí nejlepší mladé piloty, kteří se kvalifikují do národního finále. Oficiální start akce proběhne na Francouzské rally v říjnu 2011 a dva vítězové se zúčastní šesti závodů francouzského mistrovství v rallye.


 

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Winter trial 2011 na sněhu v Orlických horách a ve Šternberku od Tondy a Pavla

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose