www.car.cz
 

Otázky pro Xaviera Mestelana-Pinona, technického manažera - k DS3 WRC
     27.1.2011 09:55 - tisková zpráva


Otázky pro… Xaviera Mestelana-Pinona, technického manažera Citroën Racing

„Nasbírat kilometry“

 

Co se stalo od října loňského roku, kdy byl na pařížském autosalonu odhalen vůz Citroën DS3 WRC?

Naší prioritou bylo nasbírat testovací kilometry za nejrůznějších podmínek. Díky tomu, že jsme pro testy vyrobili druhý vůz DS3 WRC, mohli jsme zajišťovat testovací jízdy každých 14 dnů. Testy nám umožnily pracovat na spolehlivosti a naučili jsme se auto chápat, porozuměli jsme tomu, jak reaguje na změny seřízení. V průběhu času jsme se dopracovali k jasnému technickému nastavení a v posledních týdnech jsme se soustředili na věci jako je umístění bezpečnostních prvků a kontrolních skříněk FIA, místa posádek a jejich vyškolení v používání vozu mimo servisní zónu… Naším největším problémem bylo pracovat v horkém podnebí. Podařilo se nám najít trochu horka na jihu Evropy.

 

 

Máte nějaké zvláštní obavy ohledně spolehlivosti?

Myslím, že jsme odvedli dobrou práci, s ohledem na to, jak málo času jsme měli. Rizika samozřejmě existují. Nesmíme zapomínat, že vůz DS3 WRC je úplně nové auto, na rozdíl od C4, která byla z širšího hlediska obdobou Xsary.

 

 

Nejnovější změna se týkala pneumatik. Jaký to mělo dopad na vývoj vozu?

Michelin je historickým partnerem Citroënu, takže musím nejprve vyjádřit radost, že jsme se s tímto výrobcem a částí jeho technického týmu opět shledali. Tato radost nic neubírá na spokojenosti, kterou jsme vyjádřili po třech letech spolupráce s naším předchozím partnerem. Vzhledem k tomu, že pneumatiky Michelin jsou zcela jiné, museli jsme zrevidovat dost věcí, pokud jde o geometrii náprav: tuhost odpružení,  odklon kol, torzní stabilizátory… Pneumatiky Michelin jsou výkonné a nabízejí velmi přesné jízdní vlastnosti, především na asfaltu.

 

Myslíte, že tyto nové „World Rally Cars“ jsou pro diváka zajímavější než předchozí generace?

Kompaktnější rozměry auta snižují jeho setrvačnost. Bez středového diferenciálu musíme počítat s tím, že fáze brzdění budou vykazovat vyšší mobilitu, a to i na asfaltu. Motor bere víc otáček a je o něco hlučnější, absence poloautomatického řízení převodovky donutí piloty, aby se za volantem víc snažili… Řekl bych, že tato nová auta budou divácky opravdu zajímavější!

 

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Winter trial 2011 a ranní probuzení pod popraškem sněhu v Brně- atmosféra 2

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose