www.car.cz
 

Legendární Škoda 130 RS v cíli Rallye Monte Carlo historiků 2011
     4.2.2011 14:17 - tisková zpráva


Valence - Monako a očekávané finále

Úterní část je rozdělena na dvě části. Brzy po ránu vyrazí účastníci 14. Rallye Monte Carlo Historique 2011 z Valence do Monaka na 413 km dlouhé dokončení společné etapy a večer ve 20.30 hodin je čeká klasická finálová etapa nad Monte Carlem i s legendárním průjezdem Col de Turini. Tentokrát si však i finálovou etapu Monako – Monako užijí všechny dosud jedoucí posádky.

Při přejezdu z Valence do Monaka jsou na pořadu dvě zkoušky pravidelnosti (RT):

RT 10 Rémuzat – Eygaleyes
Hned po ránu vražedný 70kilometrový test pravidelnosti, složený z několika úseků, jezdících se od 50. let. Velkou klasikou je úsek Montauban-sur-Ouveze - Laborel přes Col de Perty z roku 1968. Dále pak prodlouženo do Eygalayes.

RT 11 Saint-Auban - Les Quatre Chemins
Trasa se opět jezdila v různých variantách na čtyřech cestách, přes Col de Bleine v roce 1962, Ze Saint-Auban dolů byl na programu v letech 1980 - 1984. Po mokrých silnicích pondělní části Valence – Valence se dá opět počítat se zasněženými silnicemi, což ztíží všem přejezd do Monaka, kde bude první startující po čtrnácté hodině.

Po krátkém odpočinku je na pořadu finálová etapa Monako – Monako, jako vždy noční. Legendární noc dlouhých ohňů, pojmenovaná po viditelné záři reflektorů soutěžních aut na obloze, se sestává z nejznámějších úseků rychlostních zkoušek Rallye Monte Carlo včetně přejezdu Col de Turini v nadmořské výšce 1607 m.

Historické vozy této rallye absolvují jako dvanáctý test Moulinet – Bollene Vésubie ve směru od Sospelu. Přejezd Col de Turini byl zařazen poprvé v roce 1955 a je tedy nejčastěji využívaným úsekem v historii rallye. Jezdil se také v různých variantách, Bollene – Turini - Lucéram, prodloužený do Sospelu, společný s Peira-Cava, na pořadu byl samozřejmě i letos. Letošní klasické Monte bylo prakticky beze sněhu, uvidíme, co čeká historiky o týden později.

RT 13 Lantosque – Col de Braus
Opět velká klasika, vedoucí historicky po několika silnicích, známá místy jako jsou Col Saint-Roch, Loda, Lucéram, Col de l´Orme či l´Able. Poslední rychlostní zkouška letošní moderní Rallye Monte Carlo. Zkouška pravidelnosti Lantosque – Col de Braus odpovídá erzetě z roku 2005.

Posledním letošním testem historiků bude až RT 14 Peille - Col de la Madone.
Zkouška z roku 1969 a v obměnách z roku 1973. Určitě zajímavostí tohoto testu je, že zkouška byla využívána při Rallye Monte Carlo Junior pořádané od roku 1965 a nověji v letech 1974 - 1979, kdy vítěz měl zajištěnu účast na Rallye Monte Carlo.

Po posledním testu zbývá přeživším hrdinům po 7denním zápolení posledních 15 kilometrů do cíle 14. Rallye Monte Carlo Historique. Na nábřeží k bazénu se první auto dostane ve středu 45 minut po půlnoci.


Monako, 01.02.11: Čeká nás Noc dlouhých ohňů
Zpět v Monaku se nachází naše posádka Karel Mach a Honza Bláha. Historickou Škodu 130 RS čekají závěrečné noční kilometry 14. Rallye Monte-Carlo Historique. Poslední etapa zavede soutěžní posádky mimo jiné na průsmyk Col de Turini, kde tak dojde na legendární "Noc dlouhých ohňů". Před startem do finálové etapy zatelefonoval Karel Mach a podělil se o nejčerstvější zážitky z dopoledních kilometrů: "Jsme zpět v Monaku a psychicky se připravujeme na závěr soutěže, který obstará "Noc dlouhých ohňů". Ve 21.09 hodin vyrazíme do posledních kilometrů Rallye Monte-Carlo Historique s cílem zaútočit na první dvoustovku celkového pořadí. Hodně aut má nějaké šrámy, což dokazuje, o jak obtížnou soutěž jde." Tým ČK motorsport má na Col de Turini ledové špiony, kteří dokonale zmapovali povrch tohoto testu. "Nahoru se pojede na mokru, které zřejmě namrzne, naopak dolů se pojede na suchém asfaltu," má jasno Karel Mach.

Bohužel drobné technické problémy se nevyhnuly ani Škodě 130 RS týmu ČK motorsport. Mechanici, technici a poradci v jedné osobě, kterými jsou Jirka Kubele a Jirka Trojan dnes museli měnit akumulátor a pár drobností, které ale naštěstí neměly vliv na zhoršení celkového pořadí Karla a Honzy. "V autě nám nejdou tripmastery Halda, protože se překroutil bovden. Ale necukli jsme a dál jedeme jen podle tachometru, u pumpy zakoupené mapy a dvojici mechanických stopek, žádné vymoženosti moderní techniky," hlásí hrdě Karel Mach. Zároveň popisuje situaci na trati dnešní etapy: "Na první "ertetě" byl sníh. Na autě jsme měli opět "neokované vraníky", což nebyla ideální volba. V jednom z vracáků nám auto chcíplo a nemohli jsme ho nastartovat. Další úseky byly na mokrém povrchu."


Monako, 02.02.11: Úspěšně v cíli Rallye Monte-Carlo Historique
Dnes v brzkých ranních hodinách jsme dostali SMS zprávu od Karla Macha: „Tak jsme v cíli RMC HIST. Není důležité zvítězit, ale zúčastnit se!“ Sen se tedy stal skutečností a historická Škoda 130 RS s posádkou Karel Mach a Honza Bláha dorazila po více než čtyřech tisících kilometrech do Monaka, do cíle 14. Rallye Monte-Carlo Historique
.

Úspěšnému zakončení celého historického Monte ale předcházela poslední etapa soutěže, ze které nám své zážitky opět zatelefonoval Karel Mach: „Poslední etapa byla nejtěžší částí celé soutěže. Byla náročná jak na stále se měnící podmínky na trati, tak na navigaci nebo například na správnou volbu pneumatik. Ledoví špioni zmapovali dvě ze tří „ertet“, takže jsme dokonale věděli, na jakém povrchu pojedeme. Nedostali se jen na prostřední „ertetu“ závěrečné etapy, kvůli zdržení v baru na Col de Turini. Na této „ertetě“ jsme ale měli největší krizovku za celé Monte … Na zledovatělé silnici jsme jen o milimetry minuli za zatáčkou stojící BMW. BMW stálo napříč a nad propastí, byla to opravdu klika.“

Jak tedy Karel Mach s Honzou Bláhou dojeli? „Díky neokovaným pneumatikám značky Pneu Vraník s příznačným dezénem Everest jsme se v závěrečné etapě dostali do první dvoustovky celkového pořadí, konkrétně na 193. místo. S výsledkem jsme spokojeni a jsme rádi, že jsme se dostali až do cíle Rallye Monte-Carlo Historique,“ pochvaloval si Karel Mach.

„V cíli 13. „ertety“ nám někdo zaklepal na sklo stotřicítky a ukazoval nám, že máme vystoupit z auta. Jaké bylo naše překvapení, když nám byl představen sám princ Albert II., vládce Monackého knížectví. Líbila se mu naše Škoda 130 RS, což ještě umocnilo zájem o náš vůz v Monte-Carlu,“ nadšeně dodává Karel Mach. Na cílovou rampu v Monaku přijela Škoda 130 RS mezi prvními pětadvaceti vozy a na posádku již čekali členové týmu se šampaňským.

V současné chvíli je doprovodný tým se Škodou 130 RS na cestě do České republiky a Karel Mach s Honzou Bláhou a členy „Sahara crew alis ledovými špiony“ čekají na závěrečný slavnostní galavečer.

Další průběžné zprávy z průběhu  závodu zde

oficiální stránky týmu : http://www.ckmotorsport.cz


 
 
Fotogalerie:   Česká Š130 RS v cíli Rallye Monte Carlo historiků 2011

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose