www.car.cz
 

U Mičánků se pečlivá příprava vyplatila. Cíl v NF splněn
     17.12.2004 12:19 - Pavel Jelínek


Výsledky sezóny 2004.

 

    Tým Mičánek Motorsport se v sezóně 2004 zúčastnil celého seriálu Mistrovství České republiky ve skupinách D3 a D4. V obou skupinách dosáhl vynikajících výsledků a tyto výsledky byly korunovány ziskem titulu Mistra republiky v kat. D3, který získal Jiří Mičánek jun. Kromě republikových závodů Jiří Mičánek jun. startoval od 3. závodu v prestižním evropském seriálu Formule BMW, který se jede jako součást závodů DTM.

 

              Divize 3 – Národní formule

 

V divizi 3 nasazoval tým dva vozy Van Diemen s jezdci Jiřím Mičánkem jun. a Pavlem Sukopem. V prvním závodě v Brně se oba jezdci  představili skvěle - Jiří Mičánek závod vyhrál a Pavel Sukop dojel na třetím místě. Druhý závod v Brně Jiří Mičánek rovněž vyhrál a tím vykročil za cílem, který byl pro tuto sezónu stanoven – zisk titulu Mistra republiky. Pečlivá technická příprava vozu před zahájením sezóny, taktická a fyzická příprava mladého jezdce a od prvního závodu maximální nasazení, to byl základ, ze kterého čerpal Jiří Mičánek jun. při Jarní ceně Brna i při dalších závodech, kde se situace opakovala.

 

S výjimkou jednoho závodu v Mostě, kde Jiří Mičánek dojel na 2. místě, vyhrál všechny zbývající závody, takže před záverečnou Podzimní cenou Brna měl již titul Mistra republiky jistý. Zde před domácím publikem opět v sobotním závodě vyhrál. Nedělní závod již z důvodu zraněné ruky  vynechal. Pavel Sukop po výborném začátku sezóny ještě několikrát bodoval, ale ve druhé polovině sezóny měl dvě havárie a celkově skončil na 12. místě z 23 jezdců.  Z výsledkové tabulky první desítky závodníků za celý seriál Mistrovství republiky je zřejmé, s jakým náskokem  Jiří Mičánek jun. získal titul.  Završil tak tříletý program, kerý si v této třídě s otcem stanovil.

 

Divize 4

 

V Divizi 4 tým Mičánek Motorsport nasadil 4 vozy ve třídě do 2000 cm3. Byly to tyto posádky:

Janák – Sukop s vozem Renault Clio RS

Ing. Peterka – Jerman s vozem Renault Clio RS

Kondělka – Mencner s vozem Ford Puma

Ing. Nykodým s vozem Ford Puma

 

Dle momentální potřeby tyto posádky doplňoval Jiří Mičánek jun. Obě posádky na Renaultu Clio dosahovaly výborných výsledků. Zejména posádka Sukop-Janák bojovala od počátku o titul Mistra republiky ve třídě do 2000cm3 a posádka Peterka-Jerman nezůstávala o nic pozadu. Obě posádky se pak v průběhu sezóny dostaly několikrát na stupně vítězů a v celkovém bodování jednotlivců pak patří jezdcům:

 

Sukop Pavel                3. místo

Janák Jiří                     4. místo

Mičánek Jiří jun.          13. místo

Ing. Peterka Petr          14. místo

 

Počet startujících ve třídě bylo 51 závodníků. Zbývající dvě posádky s vozy Ford Puma startovaly v celém seriálu letos poprvé a jejich úkolem bylo sbírat zkušenosti s výhledem na další závodní sezóny. Tento úkol se jim dařilo plnit, protože přes handicap kubatury 1700 cm3 ve dvoulitrové třídě dojížděli pravidelně na začátku druhé poloviny startovního pole.

Sezóna ukázala, že rozhodnutí nasadit ve dvoulitrové třídě vozy Renault Clio RS bylo velmi dobré a že se jedná o spolehlivé vozy, což je u vytrvalostních závodů velmi důležité. S vyjímkou jednoho závodu (technická závada) dokončily  tyto vozy všechny závody.

 

V závěrečném závodě sezóny – 6tihodinovém Agrotec Prima Epilogu 2004 došlo ke změnám posádky prvního vozu. S ohledem na zranění Jiřího Janáka startovala s jedním vozem smíšená česko-slovenská posádka Rosina-Rosina-Sukop v barvách Matadoru. Druhou posádku tvořil Peterka-Jerman-Mičánek. Obě posádky odvedly velmi dobrou práci a ze 17 posádek ve třídě obsadily v náročném závodě 4. a 5. místo. 

 

V celkovém hodocení Poháru týmů za rok 2004 se tým Mičánek Motorsport umístil ve dvoulitrových vozech na vynikajícím druhém místě a na třetím místě bez rozdílu kubatur, což dokazuje vysokou úrověň týmu jako celku.

 

 

Formule BMW

 

Zcela nad plán sezóny 2004 startoval Jiří Mičánek jun., který byl zařazen do reprezentace ČR, v prestižním seriálu  závodů Formule BMW-ADAC, který je „přípravkou“ pro mladé formulové talenty mířící až do F1. Vzhledem k tomu, že se tento seriál jede při závodech DTM, jejichž průměrná návštěvnost je přes 100 tis. diváků a jsou přenášeny na řadě sportovních televizních kanálů, jedná se o mediálně velmi zajímavou záležitost.

 

Vzhledem k tomu, že Jiří Mičánek jun. nastoupil do tohoto seriálu až od 3. závodu a neabsolvoval předsezonní testování na okruzích, kde se závodí, neočekával tým žádné výrazné výsledky. Hlavním cílem bylo seznámit se se závodními tratěmi a získat co nejvíce dat z telemetrie pro seřízení vozu a pro využití v příští sezóně. Výsledky kolem 15-20 místa z 30 startujících odpovídaly možnostem jezdce a znalostem týmu a jsou příslibem pro plnou sezónu 2005.

 

Po skončení závodní sezóny pak Jiří Mičánek jun. a tým absolvovali několik testování na tratích, kde se příští rok pojedou závody F BMW a vysledky z těchto testování, mimo jiné i díky úzké spolupráci s týmem Eifelland Racing, byly více než potěšitelné. Poslední testování proběhlo na trati ve SPA-Franchorschampu na začátku prosince. V současné době tým zahájil přípravu techniky na závodní sezónu 2005 a Jiří Mičánek jun. pod dohledem kondičního trenéra zahájil zimní fyzickou přípravu na nadcházející sezónu.

 

Jako vyvrcholení závodní sezóny bylo J. Mičánkovi jun. při vyhodnocování ankety Sportovec roku  města Brna uděleno primátorem města Brna ocenění Objev roku 2004.

 

Na dosažených výsledcích týmu se podíleli všichni obchodní partneři, kterým patří  naše poděkování.  Jsou to:

 

Autoklub ČR - FAS

Jihomoravská energetika a.s.

STK Bohdalec  s.r.o.

Castrol Lubricants ČR, s. r.o.

Agrotec a.s. Hustopeče – dealer IVECO

STRA spol. s r.o. Zbraslav

FLAGA  PLYN, spol. s r.o.

Hicon – dopravní značení, s.r.o.

Auto Janák – prodej vozů Škoda

STK Diskard s.r.o.

Dědek s.r.o.

Autoškola Pimes

Diveco Holding s.r.o.

Red Bull s.r.o.

Automotodrom Brno a.s.

Telenor Networks, s.r.o.

TATE international, s.r.o.

www.Atlas.cz

Dřevostyl Zeman

 

 

 

Plány pro sezónu 2005

 

V sezóně 2005 plánuje tým nasadit vozy do Mistrovství republiky v Divizi 3 a Divizi 4, tak jako v letošním roce a Jiří Mičánek jun. pojede seriál Formule BMW-ADAC, který se pojede opět při závodech DTM.

 

Pro divizi 3 – Národní formule – získal tým mladého motokárového jezdce Josefa Krále, který bude startovat s mistrovským vozem po J. Mičánkovi a cílem sezóny je boj o titul Mistra republiky. Vzhledem k tomu, že J. Král již s týmem absolvoval posezónní testy na českých i zahraničních tratích a jeho výkony byly velmi dobré, jeví se tento cíl jako reálný.

 

V divizi 4 – cestovní vozy je zatím složení posádek ještě neúplné. Za tým pojedou jezdci Ing. Peterka, Ing. Nykodým a Pavel Sukop. S dalšími  jezdci se zatím jedná. Cílem je bojovat opět o medailové umístění ve vytrvalostních závodech a o co nejlepší umístění v závěrečném prestižním 6tihodinovém vytrvalostním závodě.

 

 

Na závěr tohoto vyhodnocení bych chtěl ještě jednou poděkovat všem – jezdcům, obchodním partnerům, mechanikům a těm, kteří jakýmkoliv způsobem přispěli k vynikajícím výsledkům týmu Mičánek Motorsport – za jejich úsilí a popřát jim do roku 2005 všechno nejlepší, hodně úspěchů a zdraví a spokojenosti a vyslovit přání, aby současná spolupráce pokračovala ke spokojenosti všech zúčastněných i v příštím roce.

 

Jiří Mičánek

 

 


 
 
Fotogalerie:   DTM v Brně 2004 od Pavla Procházky

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose