www.car.cz
 

Jubilejní 10. sezóna Sports Car Challenge
     24.1.2005 07:56 - Vladimír Rožánek


Před 10 lety se poprvé, tehdy ještě pod původním názvem Austrian Euroserie, jely závody prototypů, převážně určené pro jezdce z německy mluvících států.

Postupem času se tato série přejmenovala na dnešní Sports Car Challenge. Mezi jejími vítězi najdeme  německého pilota Martina Krisama Juniora, který se svou Osello dokázal již celkem čtyřikrát zvítězit, ale také Emanuella Pedrazzu z Rakouska, nebo Alexandra Seibolda z Německa. V posledním ročníku 2004 zvítězil v celkové klasifikaci Švýcar Burli Stricker, jen o jeden bod. I takto napínavá dokáže být Sports Car Challenge.

 

Vloni měla premiéru účast formulových vozů F3000, F3 a volné formule do 2000ccm. Tento projekt letos zůstal zachován, a tak se můžeme těšit nejen na prototypy, ale také na formule F3000, které stejně jako prototypy ukrývají někdy až 700PS techniku.

 

Pro 10. ročník připravili pořadatelé ještě další úpravy v reglementu a pro rok 2005 mohou startovat také prototypy s turbomotory do objemu 2000ccm. V nabídce je již motor Audi V4, který s turbem disponuje poměrně slušným potenciálem. Stejně tak, jako vloni, uvidíme 4 divize.

 

Division 1:

Zde startují prototypy skupin CN, C3, LMP, SR1 a SR2. Podle počtu válců a objemu motoru jsou vozům přiděleny minimální váhy. U 6-ti válcových motorů do objemu 3000ccm povezou vozy minimálně 620Kg, zatímco vozy o objemu nad 3500ccm už mají min. 850Kg. Poprvé letos organizátoři série vpustili motory s turbem, ale mohou to být maximálně 4 válce do objemu 2000ccm. V této divizi jsme na třetím místě vloni viděli mosteckého Michala Doláka a letos bude startovat opět, ale s novým vozem PRC FORD V8 3500ccm F1 a na starty se opět chystá také Milan Stejskal s Lucchini BMW od Miloše Beneše. Loňské starty Michala Pavlíka s PRC mnoho nepotěšily a nový vůz Piccio zatím k vidění nebyl.

 

Division 2:

Ve slabší prototypové divizi budou startovat stroje skupin CN a C3 do 2000ccm, také ale stroje C3 s objemem 2500ccm, musí však splňovat regulace FIA. V roce 2004 jsme viděli hned trojici našich reprezentantů. Celkem pravidelně jezdil Martin Vondrák se svým PRC Alfa Romeo, po jednom startu předvedly Edita Prášková na Škodě Baghira a Kamila Stará na PRC Opel, který však provázely poruchy.

 

Division 3:

Tato divize je určena formulovým vozům skupin D a E2 s maximálně osmiválcovým motorem a minimální váhou 540Kg. Těšit se tak můžeme na vozy F3000.

 

Division 4:

Zde se prezentují vozy do 2000ccm, ať již to jsou formule skupin D a E2, formule F3 do roku výroby 2000, nebo formule Renault, či VW. Tato divize v loňském roce přinesla skvělé třetí místo Lubomíru Glogarovi s Eufrou F3 a jeden start předvedla také Edita Prášková s Chevronem BMW.

 

Závodit se začíná u nás v Brně na Jarní ceně, potom uvidíme tyto stroje také v srpnovém termínu v Mostě a měla by být též hostem Czech Truck Prix.  Těšíme se na početné pole závodníků, vždyť vloni se jich na startu pravidelně scházelo kolem třiceti, od Rakušanů, našich, až po Angličany.

 

V případě zájmu můžete nahlédnout na zcela nové stránky Sports Car Challenge

 

Vláďa Rožánek, Car


 
 
Fotogalerie:   Vzpomínka na SCC 2004

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose