www.car.cz
 

Švédsko -sobota: Duo týmu Ford mezi šesti nejlepšími
     12.2.2005 22:02 - tisková zpráva


Švédská rallye (20. – 23. 1. 2005)

 

Tisková zpráva – 2.etapa

 

Duo týmu Ford mezi šesti nejlepšími

 

Náročnou druhou etapu Švédské rallye zakončili oba jezdci nominovaní týmem BP-Ford do hodnocení značek do šestého místa. Toni Gardemeister s Jakke Honkanenem jsou s Focusem RS WRC pátí, Henning Solberg a Cato Menkerud zakončili se stejným vozem druhou etapu na šesté pozici. Třetí Focus RS posádky Roman Kresta a Jan Tománek je dvanáctý.

 

Ranní rychlostní zkoušky byly pokryty vrstvou ujetého sněhu, který přikrýval zledovatělou šotolinu. Během dne napadlo dalších asi 10 centimetrů, které znamenaly velkou nevýhodu pro posádky, startující mezi prvními. Poslední dva měřené úseky absolvovali jezdci naopak po tratích téměř bez sněhu, což znamenalo velké opotřebení pneumatik a jejich hrotů.


Gardemeister s Focusem RS v barvách Castrolu začal den na sedmé pozici. 29letý Fin odstartoval velmi dobře a na prvním mezičase úvodního testu byl třetí nejrychlejší. Pak se ale v jedné z úzkých zatáček dostal do problémů a na svém voze poškodil výfuk. Jeho deformace znamenala značné snížení výkonu motoru.

 

"Bylo to asi pět kilometrů po startu a výfukem jsem narazil na kámen,“ říká. „Ztratil jsem asi 20 sekund a před startem do následující erzety jsme se výfuk pokoušeli rozevřít heverem. Moc se nám to ale nepodařilo a rychlostní zkoušku jsme absolvovali s omezeným výkonem.“ Gardemeister přišel o dalších 10 sekund a propadl se na devátou pozici průběžného hodnocení. Problém se podařilo odstranit až v servisní zóně, výměnou za nový díl. Toni se pak rychle propracoval na šestou příčku a v závěrečné divácké supererzetě se posunul na pátou.

 

Celý den jsem jel naplno a až na tento problém se mi nic dalšího nepřihodilo. Nemohu ale pochopit, proč jsem byl při prvních průjezdech rychlejší, než při druhých. Mělo by to být naopak. Časové rozestupy za námi nejsou nijak velké, takže nás ještě čeká zajímavý den. Budeme se snažit udržet za zády všechny naše pronásledovatele,“ dodává.


Henning Solberg s Focusem RS týmu M-Sport je nominován do hodnocení značek a po celý den své výkony zlepšoval. Během prvních dvou měřených úseků vylepšil svou pozici o čtyři příčky a z jedenácté se propracoval na sedmou. O cenné sekundy přišel, když na následujícím testu najel na kámen a poškodil kolo svého vozu. Dalších chyb se ale již vyvaroval a v závěrečném úseku se posunul na pátou pozici.


"Dnes jsem získal pět pozic a jediný problém jsem měl na RZ10,“ říká Solberg. „Asi šest kilometrů před cílem jsem projel ostře zatáčkou, najel jsem na kámen a ten odštípl kousek ráfku. Mousse systém Michelinu ale udržel pneumatiku pod tlakem a až do cíle erzety jsem pouze cítil malé vibrace. Hlavním problémem byl sníh při druhé sérii. Nebyly žádné stopy, podle kterých by se mohl člověk orientovat a přestože jsme měli dobré hroty, asi nebyly úplně ideální volbou. Na posledních úsecích už jsme jeli na šotolině a pro hroty to nebylo dobré. Ale bylo to OK.“

 

Roman Kresta pokračoval v získávání zkušeností s Focusem RS a specifickými švédskými podmínkami. Ráno vyzkoušel jiné nastavení tlumičů, ale jeho experiment se neosvědčil a později se vrátil ke včerejšímu set-upu. Jeho třetí pozice na startu do rychlostních zkoušek mu přinášela na zasněžených tratích problémy.

 

 „Obě auta přede mnou jela rozdílnou stopu a neměl jsem se čeho chytit,“ říká. „Nebyla to dobrá výchozí pozice a zítra to bude stejné, protože startuji opět třetí. Budu si držet své tempo a budu se dál učit. Udělal jsem několik chyb, ale tomu se člověk při získávání zkušeností nevyhne. V jedné ze zatáček jsem odpoledne pozdě zatočil a diváci mi museli pomáhat na trať. Nevím proč, ale všechny mé problémy se odehrávají v pomalých zatáčkách.“

 

Závěrečná etapa se skládá ze tří rychlostních zkoušek, které posádky projedou dvakrát. Všechny vedou v okolí Hagforsu a jedna z nich je nejjižněji položeným úsekem. Z bezpečnostních důvodů zkrátili organizátoři první rychlostní zkoušku z původních 22,33 kilometrů na 10,17. Posádky opouštějí Karlstad v 5:40 ráno a první vůz je po absolvování 89,54 měřených kilometrů očekáván v cíli kolem 15. hodiny odpoledne.


Pořadí po druhé etapě

1. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 2hr 14min 27.9sec
2. M Grönholm/T Rautiainen FIN Peugeot 307 2hr 14min 40.5sec
3. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 2hr 15min 02.2sec
4. M Märtin/M Park EE Peugeot 307 2hr 16min 33.7sec
5. T Gardemeister/J Honkanen FIN Ford Focus RS 2hr 17min 46.5sec
6 H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 2hr 17min 49.7sec

7. H Rovanperä/R Pietilainen FIN Mitsubishi Lancer 2hr 17min 50.6sec
8. G Galli/G D'Amore I Mitsubishi Lancer 2hr 18min 03.5sec
9. D Carlsson/M Andersson S Peugeot 307 2hr 18min 16.8sec
10 C Atkinson/G MacNeall AUS Subaru Impreza 2hr 18min 19.7sec

12 R Kresta/J Tománek CZ Ford Focus RS 2hr 18min 43.2sec

 

 

 

 

Martin Linhart,

Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com

 


 
 
Fotogalerie:   Vyškov 2004 od Tomáše Nesrovnala (15!)

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose