www.car.cz
 

Peták po Šumavě tvrdí: Sněhu už bylo dost, chtělo by to sucho…
     23.2.2005 16:09 - tisková zpráva


Ačkoli Rallye Šumava již dopadla pro Pepíka Petáka podstatně lépe než Jänner rallye, nemůže se již dočkat pořádného svezení na suchu. Teprve na suchém povrchu se může naplno ukázat síla jeho letošní zbraně Renaultu Clio S 1600.

Poté, co na Jänner rallye nenastoupil do druhé etapy, se Pepík Peták, jedoucí letos poprvé v barvách reprezentačního Czech National Teamu, (ocenění jeho loňských úspěchů na domácím a hlavně mezinárodním poli), věnoval změnám na podvozku svého clia tak, aby Rallye Šumava dopadla lépe.

V Rakousku totiž závodil jen na pěti rychlostních zkouškách. Na šesté přišel dlouhý, předlouhý výlet mimo trať odkud se dostal až po téměř čtvrt hodině a za vydatné pomoci několika skalních fanoušků. Ti za svoji snahu zaplatili nejen svými silami, ale i čistotou oblečení, takže Pepík považoval za svou povinnost revanšovat se jim pozváním na přátelskou večeři.

Bez jejich pomoci bych na tom poli ležel asi ještě dneska a oni se opravdu nadřeli a nevzdávali to, takže večeře byla takové malé poděkování za vytrvalost a ochotu, doplnil Pepík a pokračoval: Zaplatili jsme daň za první start s autem. Doma jsme pak změnili pár věcí a Šumava ukázala, že to autu prospělo.“

 

Zatímco v Rakousku se na zasněžené vložky nedostal, na Šumavě si jich užil dost a dost. Bylo to jiné svezení a jenom mě mrzelo, že některé úseky byly posolené. Hroty v pneumatikách se pak vytrhávaly a když jich bylo později potřeba, tak chyběly. Vzhledem ke krátkým přejezdům, nebyl ani čas na to, prohodit si přední pneu za méně opotřebené zadní.“ I proto se výrazně ztenčila zásoba pneumatik Michelin připravených na sobotní etapu a proto v pátek tým ještě narychlo zakoupil Pirelli.

 

Michelin již neměl další k dispozici. Pokud se podíváme na průběžné výsledky, tak zjistíme, že počínaje čtvrtou vložkou se Pepík s Alenou usadili na druhém místě za vedoucím Pavlem Valouškem. Když ten v sobotu po defektu ztratil, ocitl se příbramský renault v čele skupiny a vydržel tam až do poloviny druhé etapy.

 

V sobotu jsem zajel pár dobrých časů a také párkrát udělal chybu. Opět se stalo to, že první vložka po servisu byla na asfaltu, druhá se jela na mokru, nebo zbytcích sněhu a když jsme přijeli na třetí, byly potřeba hřeby. Ty však již vzaly za své na předchozích úsecích. Jsem nakonec rád, že jsme dojeli do cíle a že konečně máme letos první body,“ oddechl si Pepík když v cíli v Klatovech přebíral cenu za druhé místo ve třídě i ve skupině A. Naopak s devatenáctým místem absolutního pořadí příliš spokojen nebyl. Závěr druhé desítky prostě není pozice na které by se chtěl pohybovat.

 

Před dalším startem v soutěži MMČR kterou bude Valašská rallye, uvidíme Pepíka, Alenu a jejich Renault Clio S1600 v Okříškách. Myslím, že sněhu a ledu již bylo letos dost a přál bych si v Okříškách sucho, abych si mohl auto vyzkoušet na důstojných širokých pneumatikách a ne na žiletkách, jaké jsme používali doposud,“ uzavřel mírně optimistický Josef Peták.

 

 

Milan Hauer

www.motorsport-review.cz

 

TISKOVÁ INFORMACE CZECH NATIONAL HROCH TEAM


 
 
Fotogalerie:   Šumava 2005 od Ivo Nesrovnala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose