www.car.cz
 

Mexiko 2005- so: Gardemeister s Focusem WRC i přes chřipku čtvrtý
     13.3.2005 10:01 - tisková zpráva


Mexická rally (10. – 13. 3. 2005)

 

Tisková zpráva – 2. etapa

 

Posádka týmu BP-Ford Toni Gardemeister a Jakke Honkanen zakončila druhý den Mexické rally na čtvrtém místě. Po šesti náročných rychlostních zkouškách, jejichž průjezd mu navíc komplikovalo chřipkové onemocnění, se posunuli o šest příček kupředu. Během dne se dostalo do vážných problémů hned několik předních jezdců

 

Roman Kresta s Janem Možným s dalším Focusem RS WRC odstoupili ze šestého místa s poškozeným zavěšením předního kola. Dani Solá a Xavier Amigo havarovali s privátně nasazeným vozem odpoledne. Další soukromý Focus RS pilotovaný Antonym Warmboldem se po skvělém výkonu drží na sedmé příčce průběžného pořadí.


Tonimu Gardemeisterovi se vyhnuly problémy, které pronásledovaly jeho soupeře. Na kluzkých a prašných tratích se mu však nedařilo najít správný rytmus, přesto jeho výkon stačil na posun v žebříčku průběžného pořadí. Byl jedním z jezdců, kteří na RZ8 najeli na kámen, ale masivnost a odolnost Focusu RS v barvách Castrolu mu zajistila pokračování v soutěži relativně bez následků. Ochranná lyžina pod motorem dostala plný zásah, ale splnila svou funkci a ochránila olejovou vanu motoru. Poškozeno však bylo také uchycení převodovky  a přední příčný nosník.


“Ráno to hodně klouzalo, protože první vozy vytahaly na trať spoustu šotoliny,“ říká Toni. „Nebylo jednoduché zajíždět dobré časy, protože jsem na kluzkém povrchu nemohl najít správný rytmus. Den pro mě začal sérií defektů na levém zadním kole. Nějaký čas jsem ztratil také na poslední erzetě. Přední tlumiče nefungovaly dobře a musel jsem jet opatrněji.“

 

Ze čtvrtého místa mám opravdu radost. Snažím se udržet auto na cestě a mimo problémy a ono to funguje. Přes dobrou pozici však nejsem se svým výkonem spokojený. Zítra mě o ní čeká tvrdý boj s Harrim Rovanperäm a Sebastienem Loebem,“ dodává Gardemeister, který má před krajanem náskok 1,4 sekundy a úřadujícího mistra světa od něj dělí 36,4 sekund.


Kresta s Možným se na první rychlostní zkoušce drželi na šesté příčce. Na následujícím úseku ale Češi poškodili zavěšení pravého předního kola a ztratili téměř 40 sekund. V cíli se snažili vůz provizorně opravit, ale na přejezdu k další rychlostní zkoušce museli Focuse RS WRC odstavit.

 

Jel jsem v dobré stopě, ale začal jsem brzdit na kamení a utrhl jsem šroub ramene nápravy,“ říká Kresta. „V cíli jsme rameno připevnili, ale uvolnilo se i horní uchycení tlumiče. Kdybych pokračoval, mohlo by to způsobit mnohem větší poškození vozu. Nejel jsem na hraně, protože v takovýchto podmínkách je snadné udělat chybu i když se držíte v ideální stopě. Byla to dobrá rally a až dosud jsem byl se vším spokojený. Držel jsem si svou rychlost a získal jsem hodně nových poznatků o jízdě s tímto vozem na šotolině.“

 

Solá byl týmem BP-Ford nominován na zisk bodů do hodnocení značek a během dne se posunul z osmé na pátou pozici i přesto, že jej během tří rychlostních zkoušek potkaly čtyři defekty. Soutěž pro něj ale skončila po těžké nehodě na čtvrtém kilometru předposlední rychlostní zkoušky druhé etapy. „Přijížděl jsem do pravotočivé zatáčky na čtyřku a viděl jsem, že její vnitřek je vyjetý po ranních průjezdech. Zkrátil jsem si ji, ale přední kolo najelo do díry a zadek se nám zvedl a narazil do valu. To nás vymrštilo a kutáleli jsme se asi třicet metrů dolů svahem. Nevím, kolikrát jsme se otočili, ale auto je hodně poničené. Byl jsem na dobré pozici a tohle byla hloupá a zbytčná chyba. Je mi to líto kvůli týmu, který pro mě po celou soutěž tak tvrdě pracoval.“

 

Závěrečná etapa Mexické rally je nejkratší, ale velmi náročná. Jezdci opustí Leon v 8:30 ráno a po absolvování dvou rychlostních zkoušek se do cíle vrátí okolo 12:30 místního času. Poslední rychlostní zkouška je se svými 44,39 kilometry nejdelším úsekem celého šampionátu.

 


Pořadí po druhé etapě

1. P Solberg/P Mills N Subaru Impreza 3hr 01min 30.5sec
2. M Grönholm/T Rautiainen FIN Peugeot 307 3hr 02min 00.1sec
3. M Märtin/M Park EE Peugeot 307 3hr 02min 54.4sec
4. T Gardemeister/J Honkanen FIN Ford Focus RS 3hr 05min 42.0sec
5. H Rovanperä/R Pietilainen FIN Mitsubishi Lancer 3hr 05min 43.4sec
6. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 3hr 06min 19.4sec
7. A Warmbold/M Orr D Ford Focus RS 3hr 06min 50.8sec
8. G Panizzi/H Panizzi F Mitsubishi Lancer 3hr 07min 15.4sec
9. A Schwarz/K Wicha D Skoda Fabia 3hr 08min 15.0sec
10 G Wilks/P Pugh GB Suzuki Ignis 3hr 16min 56.4sec

 

 

 

 

 

Martin Linhart,

 

Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com

 

 


 
 
Fotogalerie:   Rallye Vysočina 2005 od Ivo Nesrovnala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose