www.car.cz
 

K zahraničním výrobním kapacitám Škodovky přibydou další země
     19.3.2005 07:20 - tisková zpráva


Nenávratně pryč jsou doby, kdy se automobily Škoda vyráběly jen v Mladé Boleslavi a v pobočných závodech v Kvasinách a ve Vrchlabí.  K zahraničním výrobním kapacitám by měly zanedlouho přibýt nové podniky ještě v několika dalších zemích.

Eurocar Solomonovo, Ukrajina
Ve společnosti Eurocar v Solomonovu v ukrajinské Zakarpatské oblasti se vyrábí společně s dalšími koncernovými modely (VW Passat, Bora, Golf V, Audi A4 a A6) i celá modelová paleta vozů Škoda (Octavia, Fabia i Superb). Od prosince 2001 do listopadu 2004 se zde vyrobilo celkem 14 526 škodovek, 232 volkswagenů a 242 vozů Audi.
Jubilejní patnáctitisící automobil, Škoda Fabia 1,2/40 kW (ve své třídě na Ukrajině nejprodávanější model), sjel z montážní linky závodu Eurocar 27. listopadu 2004.

Skoda Auto India Private Ltd.
Až 800 vozů měsíčně nebo 15 000 za rok, je kapacita nového montážního závodu Škoda v indickém městě Aurangabad ve státě Maharastra. Na indický trh vstoupila Škoda v roce 2000 účastí na autosalonu v Dillí; výroba automobilů Škoda zde byla zahájena (v pronajaté hale) ve druhé polovině roku 2001. Nejprve to byla Octavia Ambiente 1.9 TDI/2.0 l, později přibyly další modely - L&K, akční model Rider, sportovní RS a od poloviny roku 2004 i luxusní Superb.
Výrobu vozů z dovážených komponentů, dopravovaných do Indie lodí ve speciálních kontejnerech, zajišťuje v současnosti 300 zaměstnanců (do budoucna počítá Škoda s výraznějším zapojením místního dodavatelského průmyslu). Ve všech důležitých městech Indie také již funguje vlastní síť  prodejních a servisních míst pro vozy Škoda (zatím jich je 36).  
V roce 2001 bylo v Indii prodáno 189 vozů, v roce 2002 již 4 401 vozidel, v roce 2003 celkem 4451 automobilů Škoda Octavia a v loňském roce plánovala Škoda umístit na indickém trhu již více jak 8000 Octavií a jako novinku i 300 luxusních modelů Superb.

VW Sarajevo, Bosna a Hercegovina
V sarajevském závodě VW se vozy Škoda montují už od roku 1998. Nejprve to byly Felicie, o rok později přibyly Octavie a od roku 2000 se zde montují i Fabie. Stejně jako na Ukrajině, i v Sarajevu se vedle škodovek montují další koncernové modely (VW Passat, Golf, Polo, Audi A4 a A6). 

Orientace na perspektivní trhy je základem úspěchu
Jak uvedl předseda představenstva Škoda Auto Detlef Wittig v rozhovoru pro týdeník Ekonom, je pro další úspěšný rozvoj firmy nezbytná především orientace na nové, perspektivní trhy; a to nejenom v Evropě, ale například i v Asii.  Automobilka je proto připravena uzavřít ještě letos smlouvu o montáži aut v Rusku. Pro tamní trh se podle Wittiga hodí celá modelová škála vozů Škoda. Základem bude sice Octavia, ale v úvahu přicházejí i Fabia a Superb. Závod by měl stát v centru Ruska, o podrobnostech nyní rozhoduje ruská vláda.
Výroba Octavií by se mohla naplno rozjet do dvou let také v Číně. Podle D. Wittiga by měla být jednání s čínskou stranou o prodeji licence uzavřena do konce roku 2005.
Šéf automobilky Škoda nevyloučil ani fakt, že by se škodovky mohly v budoucnu začít montovat i v Malajsii, kde mateřský Volkswagen navázal spolupráci s automobilkou Proton.

Aurangabad strategickou základnou
Ve strategii asijských aktivit značky Škoda má důležité místo právě závod v indickém Aurangabadu. Škodovky smontované v Indii sice směřují v současné době především na místní trh, ale indická továrna by se mohla v blízké budoucnosti stát základnou pro export vozů Škoda i na trhy dalších zemí jižní a jihovýchodní Asie.

 

-ša-


 
 
Fotogalerie:   Rally Vysočina 05 od Josefa Kukačky

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose