www.car.cz
 

Audi znovu vyjíždí na skokanský můstek
     23.3.2005 21:43 - tisková zpráva


Automobilka Audi a s ní i celý automobilový svět si letos připomínají 25. výročí zavedení revolučního systému pohonu všech kol quattro. Pro připomenutí tohoto významného mezníku německá prestižní automobilka zopakovala akci, kterou před necelými dvaceti lety šokovala veřejnost: Výjezd sériovým modelem s pohonem quattro na lyžařský skokanský můstek!

V roce 1986 demonstrovalo červené Audi 100 CS quattro schopnosti svého stálého pohonu všech kol výjezdem na skokanský můstek Pitkävuori ve finském středisku Kaipola. Stovka metrů až osmdesátiprocentního stoupání po ledové stužce, kterou se obráceným směrem spouštějí odvážní skokani tehdy přesvědčila i ty největší pesimisty o tom, že quattro má budoucnost.

Pohon quattro se od těch dob stal uznávaným puncem dokonalé trakce, špičkových jízdních vlastností a maximální bezpečnosti. Přesto, že o svých kvalitách už nemusí systém quattro nikoho přesvědčovat, vrátili se technici automobilky Audi po devatenácti letech „na místo činu“ aby znovu poslali do extrémního stoupání sériový model Audi. Tentokrát šlo o šedé Audi A6 quattro poháněné osmiválcem 4.2 V8 o výkonu 335 k. Stejně jako před lety byl 1,9 tuny těžký vůz jištěný proti nechtěnému sklouznutí dozadu speciálním bezpečnostním zařízením, umístěným pod podlahou – ocelové lano, položené v jízdní dráze, procházelo volně unikátním brzdovým mechanismem, který se aktivoval pouze při pohybu vozu dozadu.

Řadu dní před tím, než mohutný jeřáb mohl vysadit elegantní Audi A6 quattro na odrazovou hranu můstku, museli technici pečlivě zkontrolovat a na mnoha místech opravit konstrukci můstku, ze kterého se naposledy skákalo v roce 1994. Teprve potom mohl Uwe Bleck, vedoucí oddělení Audi pro vývoj kol a pneumatik, dynamiku jízdy a jízdní simulace, zařadit první stupeň v šestistupňové převodovce tiptronic, šestimilimetrové hřeby v pneumatikách se zakously do ledu nájezdové dráhy a Audi A6 quattro začalo rychle odkrajovat první ze stovky metrů se stoupáním až 37,5 stupně.

Osmiválcový motor jednotvárně hučí na jedničku při otáčkách 4200 min-1, mžiknutím oka Uwe Bleck zkontroluje ručku rychloměrů, kolébající se kolem označení 60 km/h, a za nějakých devět sekund už vůz bez sebemenšího zakolísání po cestě zastavuje nahoře u nájezdové rampy ve výšce 47 metrů nad zemí! Téměř dvoutunový luxusní automobil s pohonem všech kol quattro překonal stoupání, které by pořádně potrápilo i zkušené horolezce.

Teprve nahoře si Uwe Bleck uvědomí rachot helikoptéry s filmaři, která neustále krouží kolem můstku – automobilka Audi totiž celý pokus natáčí a využije jej v reklamním sportu „Ski Jump 2005“ o kvalitách svých modelů. Naviják mezitím už pomaličku spustil Audi A6 quattro zpátky dolů na odrazový stůl a ne že by se Uwe nemohl nabažit adrenalinu nebo snad chtěl dokázat, že to poprvé nebyla náhoda, ale především kvůli filmařům vyjíždí znovu nahoru… a pak ještě jednou… a ještě… ten den celkem ještě desetkrát!

 

 

Import Volkswagen Group s.r.o., Divize Audi/Public Relations,


Jan Klíma, AC&C Public Relations


 
 
Fotogalerie:   AUDI a pokus o vyjetí sjezdovky (2005)

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose