www.car.cz
 

Nová tvář, nové technologie: luxusní Audi A8 3.2 FSI
     19.5.2005 11:03 - tisková zpráva


Audi uvádí do třídy luxusních vozů revoluční technologii přímého vstřikování benzinu do válců FSI: Nové Audi A8 dostává moderní zážehový šestiválec 3.2 V6 FSI o výkonu 191 kW/260 k – o 40 k vyšší výkon, než jakým disponoval předchozí agregát o objemu 3,0 l.

Audi A8, vlajková loď prestižní německé automobilky, dostalo nedávno jednodílnou masku chladiče, jež je sjednocujícím rysem všech nových modelů Audi. Nyní se Audi A8 představuje s novým základním motorem: Zážehovým šestiválcem o objemu 3,2 l se systémem přímého vstřikování benzinu do válců FSI. Výkon motoru se může přenášet buď jenom na přední kola, nebo na všechna kola prostřednictvím systému stálého pohonu všech kol quattro. Modely Audi A8 s pohonem pouze předních kol jsou vybaveny převodovkou multitronic s plynule měnitelným převodem, modely Audi A8 quattro jsou standardně vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.

Audi A8 3.2 FSI je k dispozici ve dvou délkách rozvoru: 2944 mm, nebo
3074 mm. O 130 mm prodloužené verze nabízejí zcela výjimečný prostorový komfort zejména cestujícím na zadních sedadlech.

Nový motor 3.2 V6 FSI, který má čtyři ventily na válec a je vybavený průběžným časováním sacích i výukových ventilů, dává svůj nejvyšší výkon
191 kW/260 k při otáčkách 6500 min-1, jeho točivý moment vrcholí při otáčkách 3250 min-1 na hodnotě 330 Nm. V širokém rozmezí otáček 2400 min-1 až
5500 min-1 má řidič pod pedálem plynu k dispozici stále více než 90 procent nejvyššího točivého momentu, což je ve třídě zážehových šestiválců ojedinělé.

Audi A8 s pohonem pouze předních kol a převodovkou multitronic zrychluje
z 0 na 100 km/h během 7,7 s a jeho rychlost je elektronicky omezena na
250 km/h. Průměrná spotřeba činí jen 9,8 l/100 km.

Na rozdíl od konvenčních zážehových motorů, u kterých se benzin vstřikuje do sacího potrubí, u motoru FSI se benzin přivádí z vysokotlakého trubkového zásobníku „common-rail“ přes vstřikovače přímo do válců. Systém FSI pracuje s tlaky 30 až 100 barů.

Motor 3.2 V6 FSI vyniká i nízkou hmotností a kompaktními rozměry – jeho délka je jen 360 mm, šířka 430 mm, hmotnost pouze 169,5 kg. Dvě řady válců motoru 3.2 V6 FSI svírají úhel 90o, hlavy válců jsou od sebe vzdálené 90 mm. Vrtání válců činí 84,5 mm, zdvih 92,8 mm, přesný zdvihový objem činí
3123 cm3. Do obou větví akusticky pečlivě řešeného výfukového systému jsou zařazeny keramické katalyzátory, díky kterým motor 3.2 V6 FSI plní emisní limity normy Euro 4.

V České republice bude tento vůz k dispozici počátkem června tohoto roku, cena zatím nebyla stanovena.


Import Volkswagen Group s.r.o., Divize Audi/Public Relations,
Pekařská 6, CZ - 155 00 Praha 5
Jan Klíma, AC&C Public Relations


Audi je celosvětově uznávaným předním konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2004 automobilka Audi prodala 779 441 vozů, přičemž 70 procent z tohoto množství automobilka exportovala mimo Německo. Nejvýznamnějším exportním teritoriem Audi jsou USA, kde se vloni prodalo 77 917 vozů. V současné době u Audi pracuje přes 50 000 zaměstnanců.
 
Také v ČR si Audi už řadu let drží čelní pozici mezi importéry vozů prestižní třídy. Celkem 2140 vloni prodaných automobilů znamená téměř patnáctiprocentní nárůst oproti předchozímu roku. Prodeje Audi v ČR už desátým rokem nepřetržitě rostou, loňský výsledek je tedy novým prodejním rekordem na tuzemském trhu.

Systém quattro slaví v tomto roce 25 let své existence.
Nejvíce vozů s pohonem všech kol  prodalo v roce 2004 v ČR Audi!

 


 
 
Fotogalerie:   DTM na Lausitzringu 2005 od M.Lepiče,martyfoto.com

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose