www.car.cz
 

Dočká se Pepík Peták v Krumlově vítězství?
     25.5.2005 01:03 - tisková zpráva


Přestože se Pepík Peták stále pohybuje ve špičce skupiny A a pravidelně dojíždí mezi prvními třemi, na své první letošní vítězství doposud čeká. Na přímou otázku odpovídá: „Soupeři si na svá auta asi rychleji zvykají.“ Své vysvětlení má i Pepíkova spolujezdkyně Alena Benešová: „Konkurence je taková, že nestačí jet na sto procent, musí se jet na stodeset.“

 

 

Co má z pohledu Pepíka Petáka společného Rallye Šumava, Valašská rallye, Matador rallye, Rallye Vysočina a Pelhřimov, nebo Hella rally? Na všech těchto soutěžích najdeme na stupních vítězů ve skupině A Pepíka Petáka s Alenou Benešovou, Liborem Joskou či Romanem Vorlem. Vždy se však našel někdo, kdo byl ještě rychlejší, než loňský dvojnásobný mistr republiky a vítěz evropského poháru, takže na své první letošní vítězství zatím čeká.

 

V letošním roce přešel Pepík z loňského, téměř neporazitelného Peugeotu 306 Maxi na Renault Clio S1600. Současně také vzrostla konkurence ve skupině A, kde se objevilo několik dalších vozů specifikace S1600 a ke startu na našich soutěžích se rozhodli i někteří rychlí jezdci z Polska.

 

Bylo by velice snadné najít prakticky na každé soutěži „objektivní“ příčinu objasňující, proč loňský suverén na svůj triumf letos stále čeká. Vždyť Valašku absolvovala Alena s bolestmi krční páteře, na Matadoru startovali s vědomím, že okamžitě z Púchova se odjíždí do Slovinska na Hella rally, takže podvědomě se snažili auto  šetřit, aby bylo fit při boji o body do evropského poháru i středoevropské zony. Na Slovinské Hella rally, jedné z nejnáročnějších soutěží na jaké Pepík startoval, s hlubokými propastmi vedle tratí rychlostních zkoušek, nahradil Alenu Roman Vorel, takže i zde by se dalo najít několik berliček vysvětlujících, proč skončili „až“ třetí ve skupině a na 12 místě absolutního pořadí, když v závěru odrazili nápor Milana Lišky.

 

V Pelhřimově zase pozlobilo řazení a svou roli sehrálo i to, že Pepík na dlouhé vložce podvědomě sledoval v zrcátku blížící se focus WRC Václava Pecha. Všechny tyto důvody Pepík rázně odmítá. Stejně jako podobné výmluvy odmítal i v minulosti a nabízí své vysvětlení: „Všichni mi říkali, že přechod z dvoulitru nebude jednoduchý a měli pravdu. Soupeři si na svá auta zvykají rychleji, jedou na hranici a tak je to správně. Když chce Prokop a Valoušek jezdit mistrovství světa, tak je doma přeci nemůžu porážet. To by tam nemuseli jezdit. Jsou mladí a musejí se snažit.“

 

Se svým názorem přispěla i spolujezdkyně Alena. „Například na Matadoru se jelo ne na hraně rizika, ale až za ní. Nestačí jet na sto procent, abychom mohli vyhrát, musíme jet na sto deset  procent.“

 

Znamená to tedy, že Pepík s Alenou jsou dopředu smířeni s tím, že nevyhrají? Tak to ani náhodou. Do každé soutěže nastupují s tím, že chtějí být co nejlepší a chtějí podat co nejlepší výkon. Pepík vždy říká, že neprodá svou kůži lacino a o tom jak moc o ni budou bojovat se mohou přesvědčit všichni již tento víkend na jihu Čech.

 

Josef Peták s Alenou Benešovou přijedou do Krumlova změřit své síly nejen s doposud vedoucím mužem MMČR ve skupině A Martinem Prokopem, na něhož ztrácejí zatím pět bodů, ale i s jejich velkým rivalem na posledních soutěžích Romanem Odložilíkem, nebo Dušanem Kouřilem a dalšími. Ve třídě A6 je přihlášeno šestnáct posádek. Protože je krumlovská rallye započítávaná i do zonového šampionátu, bude Pepíka s Alenou samozřejmě zajímat i umístění v absolutním pořadí.

 

 

Milan Hauer

www.motorsport-review.cz

 

TISKOVÁ INFORMACE CZECH NATIONAL HROCH TEAM

 


 
 
Fotogalerie:   Příbram 2004- Petákova HAVÁRIE

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose