www.car.cz
 

Porucha motoru zastavila Jana Kopeckého na Raidu v Polsku
     15.6.2005 23:02 - tisková zpráva


Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek se zúčastnila polské rallye Raid Polski a reprezentovala tak tým Matador Pneusport na soutěži zařazené do seriálu Mistrovství Evropy s nejvyšším koeficientem dvacet. Dostatečný příděl potenciálních bodů přilákal na atraktivní polskou šotolinu velmi kvalitní konkurenci.

 

 Mezi produkčními vozy mohl Jan Kopecký změřit síly například s Italem Renatem Travagliou, Poláky Leszkem Kuzajem, Michalem Solowowem, Krysztofem Holowczycem nebo Švédem Oscarem Svedlundem.

 

Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek vstoupila do soutěže desátým časem, když na vítězného Holowczyce se Subaru ztratila pět vteřin. Šestý čas na druhé erzetě posunul posádku týmu Matador Pneusport na šesté místo v průběžném pořadí, ztráta na vedoucího Svedlunda činila necelých třináct vteřin. Třetí čas ve třetím rychlostním testu znamenal posun na pomyslné stupně vítězů za Holowczyce a Svedlunda.

 

Průběžnou třetí příčku si Jan Kopecký udržoval i po čtvrté rychlostní zkoušce a průběh soutěže naznačoval možný velmi cenný výsledek nadějné posádky týmu Matador Pneusport. Bohužel na páté rychlostní zkoušce přišly technické problémy s novým motorem v Mitsubushi Lancer Evo VII, které nakonec vyústily v odstoupení posádky v první etapě.

 

„Neznáme přesnou příčinu poruchy nového motoru, který měl najeto pouhých 200 kilometrů. Tento motor jsme do vozu namontovali před Rallye Český Krumlov, kde také mnoho kilometrů neodjel. Samozřejmě nás odstoupení mrzí, navíc kluci jeli velmi dobře a mohli jsme dosáhnout v soutěži zařazené do Mistrovství Evropy s koeficientem 20 velmi pěkného výsledku,“ sdělil zklamaný vedoucí týmu Josef Kopecký.

 

„V polovině páté rychlostní zkoušky nám přestal správně fungovat motor. Vynechával a běžel pouze na tři válce. Snažili jsme se o provizorní opravu za cílem rychlostní zkoušky, a proto jsme po pozdním příjezdu do časové kontroly obdrželi penalizaci deset minut. Chtěli jsme následujících čtyřicet kilometrů rychlostního testu alespoň přejet, ale již na prvním kilometru erzety vypověděl motor službu úplně.

 

Je to velká škoda, neboť trať soutěže byla velmi zajímavá na pro nás netradičním povrchu. Zařadil bych polskou šotolinu někam mezi soutěže ve Finsku a Walesu. Byl to dobrý test i pro šotolinové pneumatiky Matador, které se v místních podmínkách osvědčily. Bohužel jsme soutěž ukončili až příliš brzy,“ zkonstatoval Jan Kopecký.

 

„Raid Polski byla pro nás neznámou soutěží na neznámém povrchu. Proto jsme v úvodní etapě zvolili klidné tempo, přesto jsme měli kontakt se špičkou. Honza jel parádně a je znát jeho výrazné zlepšení na nezpevněném povrchu. Myslím si, že jsme mohli pomýšlet na velmi dobrý výsledek, protože jsme byli připraveni postupně zrychlovat.

 

Trať byla velmi atraktivní. Velmi rychlá šotolina s mnoha horizonty mi v mnohém připomínala soutěž ve Finsku. Samozřejmě nás odstoupení mrzí, protože jsme chtěli najet tolik potřebné kilometry na nezpevněném povrchu a navíc zde byla vyrovnaná skupina posádek s produkčními vozy. Mohl to být zajímavý souboj,“ doplnil Filip Schovánek.

 

Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek pokračuje v nabitém programu, neboť následující víkend se objeví v okolí Slušovic na tradičním Rallysprintu Kopná s vozem Škoda Fabia Kit Car.

 

Martin Bobek, www.eWRC.CZ


 
 
Fotogalerie:   Rajd Polski 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose