www.car.cz
 

Liška i Tuček mají z Bohemie poháry
     6.7.2005 22:32 - tisková zpráva


 Dva vozy na startu, dva v cíli a každý s pohárem. Tak vypadá bilance plzeňské automobilové stáje Klub Fox Racing v letošní Rallye Bohemia. Milan Liška vyhrál s vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII skupinu produkčních automobilů v rámci Mitropa Cupu a Marcel Tuček obsadil s upravenou Škodou Fabia RS 1.9 TDI třetí příčku ve třídě dieselových speciálů.

 

     V plzeňském týmu proto panuje po Bohemii velká pohoda. „Jsem absolutně spokojený. Chtěl jsem navázat na časy ze dvou předchozích podniků, a to se mně podařilo. Před rokem jsem tady nebodoval, letos jsem získal body do absolutního pořadí českého mistrovství, do Evropy i do Mitropy. A to mě těší. Vždyť letošní Bohemka byla jedna z nejtěžších, jaké pamatuji,“ uvedl šéf stáje Milan Liška.

 

     Liška se po téměř čtyřech sezonách vydal na trať dvoudenní soutěže s novým navigátorem. Jaroslava Jugase, který v týmu Klub Fox Racing působil od Barum Rallye 2001, nahradil Billy Latif.

 

     Klapalo nám to, neměli jsme žádné problémy. Je jasně vidět, že Billy ví, o co při rallye jde. Jeho zkušenosti byly vidět. Pojedeme proto spolu dál ve dvoudenních podnicích,“ sdělil Liška. „Ovšem rallyespritnty pojedu nadále s Petrou Mynářovou.“

 

     Plzeňská posádka startovala s vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII. Ten po celou rallye nepotřeboval větší opravu. „Auto bezvadně fungovalo a k tomu jsem ho dovezl do cíle bez škrábanců. I když v závěrečné erzetě jsem měl namále. Dostal jsem se do pravého příkopu a na silnici zůstalo jen levé přední kolo. To a asi Pán Bůh nás vytáhli zpátky na cestu. Mechanici se pak v závěrečném servisu jen divili, kde se na podvozku vzalo tolika kopřiv,“ usmíval se Plzeňan.

 

     Letošní Rallye Bohemia označuje Liška za hodně obtížnou. A to nejen kvůli tratím rychlostních zkoušek. Do hry totiž vstoupilo počasí. Sobotní etapu, která prakticky rozhodovala o výsledcích, totiž provázel déšť.

 

     Čekal jsem, že to bude pneumatiková ruleta a taky to byla. Na začátku jsem se snad už tradičně do obutí netrefil. To platilo především pro dvě úvodní sobotní erzety. První se jela na úplně utopené trati, druhá už byla lepší. Ale od další zkoušky už jsem na tom byl lépe. Ale po celou sobotu to bylo složité. Mokré úseky se střídaly se suchými. Volba gum byla skutečně složitá,“ řekl šéf plzeňské stáje. „V neděli už to pak byla úplně jiné, mnohem snazší. Ale pořadatelé by pro další ročník přece jen měli zkrátit přejezdy mezi zkouškami. Soutěž je takhle moc roztahaná.“

 

     Liška pak postupně zrychloval a probil se absolutně na dvanáctou příčku (v hodnocení třídy produkčních vozů byl 5., v evropském poháru 7.) a tudíž získal body do hodnocení tuzemského šampionátu v absolutní klasifikaci. Výsledek se odrazil v dalších plánech týmu Klub Fox Racing.

 

     „Váhal jsem mezi soutěží mistrovství světa v Německu a zlínskou Barum Rallye. Jasné bylo, že můžeme startovat jen v jednom z těchto podniků. Teď už mám jasno – pojedeme Barumku. V sázce je totiž zisk národní priority. Body z Bohemie nás k ní přiblížily,“ vysvětlil Milan Liška.

 

 

 

                                                                                            Pavel Kestler st., Klub Fox Racing


 
 
Fotogalerie:   Rally Bohemia 2005 od CHoliho

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose