www.car.cz
 

Dan Suchý překonal řadu problémů a dojel si pro dvě desítky
     9.7.2005 00:31 - Pavel Jelínek


Dvě desátá místa ve velmi silné konkurenci při Letní ceně Brna, to byl výsledek brněnského týmu Dana Suchého s BMW M3. V tříhodinovce se o pěkný výsledek
podělil s Petrem Vencálkem, v nedělním závodě na 13 kol pak sám. Tým ale musel řešit až příliš mnoho technických problémů.
 

Přitom nový vůz brněnského jezdce BMW M3 zatím spíše zlobí. Při  Jarní ceně Brna skončili s vytrženým tlumičem z uložení, vzápětí na okruhu v Mostě Milan Boček roztrhl kola v převodovce. Při závodu do vrchu v Ústí nad Orlicí zkolaboval motor, přičemž ojnici z motoru  Dan ani nenašel. Tým tedy nastoupil ve Šternberku na Ecce Homo s jiným motorem, ale dalším problémem byl zlomený náboj předního kola. V Brně na závodě Vzhůru Farinovou zatáčkou zase nefungovala přesně elektronika řazení s motorem….

 

V podobném duchu pokračovalo trápení i v červnovém závodě v Brně, který doplňoval program závodu FIA GT, takže v boxech bylo pořádně rušno. Již při čtvrtečním volném tréninku odešlo čerpadlo převodovky a nikdo jej neměl, takže Dan musel vyrazit ke Křenkovi za Prahu. V pátek následovaly pro změnu problémy z odfukem z motoru, a navíc bylo třeba vyměnit diferenciál, jelikož ten stávající byl k "novému" motoru moc krátký. V sobotu již byl na řadě první závod, tedy tříhodinovka, ale při WARM Upu se zjistilo, že teče diferenciál, takže následovala výměna gufer…

 

Takže na jeden tým docela dost problémů. V sobotním vytrvalostním závodě tým pokračoval ve smůle - hned v jeho úvodu po zaváděcím kole bylo potřeba zkontrolovat vyměněný diferenciál, takže se nestihl výjezd na startovní rošt a Petr Vencálek musel startovat z boxů, čili z posledního místa. Vyrazil tedy jako 45., ale bojoval a po půlhodině už byl 16tý.

 

Auto mi Petr předával v polovině na jedenáctém místě. Po deseti kolech jsem ale dostal defekt pravého zadního kola, takže jsem se pomalu doploužil do depa. Vyměnili jsme kola, ale ujel jsem jen pět kol a opět defekt. Když smůla, tak pořádná. To se na okruzích nestává, defekty jsou spíše běžné v rallye…..“, vypočítává Dan Suchý a pokračuje: „Spočítal jsem, že jsme defekty ztratili přes šest minut a tím jsme klesli zase na 16. místo. Z boxu mi ale kluci signalizovali, že ještě není vše ztraceno, takže začal velký boj s doháněním ztráty. Ten vyvrcholil v posledním kole tříhodinovky, když jsem ještě dojel a předjel dva před námi jedoucí vozy.

 

Přes všechny potíže považuji výsledek za dost dobrý, dojeli jsme na desátém místě, což si myslím je na tu konkurenci, která zde byla, docela úspěch! Na vozy DTM, ani Superturisma, či porsche bychom stejně neměli.....“

 

Dan Suchý dále popsal i pocity z vlastního závodu, který mimochodem provázelo téměř tropické počasí : „V autě to byla muka, jeli jsme přes pravé poledne, což je nezvyklé. Většinou se vytrvalosti jezdí až odpoledne, či večer. Vedro bylo hrozné. Trpěli jsme my i auto. Naštěstí vše vydrželo. Po závodě jsme byli všichni spokojeni.

 

S Petrem jsme společně jeli třetí závod a jsme domluveni na celou sezónu 2005 , tedy na šest závodů, včetně Epilogu. Milan Boček s námi jel první dva závody, ale sám uznal, že jezdí o několik sekund pomaleji, tak Brno raději nejel,“ dodal Suchý.

 

V neděli následoval sprint divize 4 na 13 kol, který předcházel hlavnímu klání víkendu – závodu FIA GT. Sešla se při něm až neuvěřitelná konkurence čtyř vozů DTM ( po dvou Mercedesech Benz a dvou Audi TT), dva vozy  Superturismo, tři silná Porsche GT3, jeden ještě silnější Chrysler Viper, pět BMW M3, stále rychlejší Tatra Eccrora bratrů Hajdůškových.........

 

Po tréninku jsme stáli v osmé řadě na startu, ale bylo to s časy, které by v minulých letech stačily na druhou řadu.....( !!). Do závodu jsme vyjeli tak jako většina na slickách, ale po pěti kolech začalo pršet a začalo to velmi klouzat. Pak se tři kola jezdilo za Safety Carem, ale na závěr závodu byl Safety Car na poslední 3 kola nečekaně stažen a závod se opět rozjel. Skoro všichni jsme pokračovali na mokru na suchých gumách, takže se muselo jet velmi opatrně. Nakonec z toho bylo desáté místo v cíli, takže za daných okolností spokojenost. Před námi bylo vlastně jen jediné BMW M3 GTR Roberta Šenkýře. Jinak samé mnohem silnější již zmiňované vozy.

 

Celkově byl tady náš tým D&M Racing s víkendovými výsledky závodů spokojen. Dvě desátá místa celkově v D4, respektive dvakrát osmé místo v D4 nad 2000 ccm, to je po té letošní smůle úspěch,“ bilancuje Dan.

 

Nyní tým čeká měsíční závodní pauza a pak dva závody do vrchu - slovenská Baba u Bratislavy a Jankův Vršek. Pak se oranžové BMW zúčastní dalšího závodu na okruzích v polovině srpna v severočeském Mostě. Problémy snad již má vyčerpány minimálně do konce sezóny…

 

Pořad ze závodu D4 a FIA GT v Brně bude součástí příštího vysílání televizního motoristického magazínu MotorTip ( viz www.motortip.cz).

 

Pavel Jelínek

Tisková infomace týmu D M Racing

V Brně 30. června 2005

 

 

 

Výsledky závodu Divize 4 – sprint na 13 kol:

 

 

  1. Charouz (CZ) Mercedes Benz CLK DTM                  13 kol

 

  2. Rosina (SK) Audi A4 ST                                      -1.502

 

  3. Studenič (SK) Porsche 996 GT3                            -19.603

 

  4. Schunk (D) Porsche 996 GT3                               -23.187

 

  5. Maděryč (CZ) Audi A4 ST                                   -28.883

 

  6. Šenkýř (CZ) BMW M3 GTR                                   -33.855

 

  7. Machánek (SK) Mercedes Benz CLK DTM                -45.322

 

  8. Bezák (CH) Porsche 911 GT3                               -49.176

 

  9. Hajdůšek (CZ) Tatra Ecorra                                 -1:00.150

 

10. Suchý (CZ) BMW M3                                          -1:05.287

 

 

 

 

Tříhodinovka  Divize 4 ( nad 2000 ccm):

 

1 Charouz/Lacko/Vorba 1 n20 Mercedes Benz CLK DTM 3:00:51.836 84 150.56 2:01.724

55 Schunk/Hornak 2 n20 Porsche GT3/Renauer Msport 3:02:18.191 80 4 LAPS 142.26 2:10.361

72 Studenic/Venc 3 n20 Porsche 996 GT3/Machanek 3:01:56.398 79 5 LAPS 140.76 2:10.123

2 Bezak/Konopka 4 n20 Porsche 911 GT3/ MB Racing 3:01:09.933 78 6 LAPS 139.57 2:14.970

71 MacHanek/Racz 5 n20 Porsche 996 GT3/Machanek 3:01:27.789 78 6 LAPS 139.34 2:09.634

100 Dziurka/Dobrzanski 6 n20 Porsche GT3 RS/Alda 3:01:56.319 78 6 LAPS 138.98 2:10.110

103 Stanco/Janus 7 n20 Audi TT-R DTM/RAM Racing 2:53:30.502 76 8 LAPS 141.99 2:08.421

13 Suchy/Vencalek 8 n20 BMW M3/D+M Racing 3:03:06.920 72 12 LAPS 127.46 2:20.167
17 Gladysz/Gladysz 9 n20 VW New Beetle/Gladysz Castrol 3:03:22.738 72 12 LAPS 127.28 2:23.185

18 Hajdusek/Hajdusek 10 n20 Tatra Ecorra 3:02:37.991 71 13 LAPS 126.02 2:18.497

123 Lukas/Marcinkiewicz 11 n20 VW Golf TDi 3:02:14.314 67 17 LAPS 119.18 2:38.129

22 Valek/Polacek 12 n20 BMW M3/Valek Racing 2:48:41.563 59 25 LAPS 113.38 2:31.845

NOT CLASSIFIED

16 Kacirek/Kusin n20 BMW M3-GTR/K+K Racing 1:45:34.271 41 D.N.F. 125.90 2:19.154

25 Vankat/Foukal n20 Seat Leon Cupra/AC Kolin 1:04:35.289 25 D.N.F. 125.48 2:23.359

112 Ghizzi/Buscerna n20 Lancia Delta Integrale Evo 27:50.153 11 D.N.F. 128.10 2:26.217

 

FASTEST LAP

1 Charouz/Lacko/Vorba n20 Mercedes Benz CLK DTM 2:01.724 3 159.79kph 99.29mph

 


 
 
Fotogalerie:   Dan Suchý s BMW M3 v letním Brně 2005

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose