www.car.cz
 

Martin Rada přivezl z Pačejova místo bodů jen ohořelý šrot
     2.8.2005 15:07 - Pavel Jelínek


Pouze ohořelé torzo svého zánovního vozu si z Pačejova přivezla jihomoravská posádka Martin Rada - Lubomír Horáček. Na páté erzetě jejich Fiat Bravo po kotrmelcovém výletu do pole začal hořet a během pár minut kompletně shořel. Bohužel pořadatelé si za svůj výkon v tomto případě nezaslouží pochvalu, ale naopak - zcela selhali.

 

Auto, které shořelo, bylo pro tuto sezónu zcela nové. Absolvovalo pouze starty v Tišnově, Kopné, Blovicích a Pačejově. Měl to být test pro barumku. Loňský vůz, s kterým Rada začal závodit v roce 2003 a s nímž absolvoval celou sezónu ve sprintech v roce 2004, je pronajímán, takže na tratích jsou ( či nyní spíše byly) k vidění dva podobně zbarvené bílé vozy FIAT Bravo HGT 2.0 20V.

 

Nejlepšího umístění dosáhla posádka z Hustopečí vloni v Okříškách, odkud si přivezla bronzovou medaili. Za celou loňskou sezónu pak získala titul vicemistrů Moravy ve třídě N3. Do osudné páté pačejovské erzety vjížděl Rada na desátém místě ve skupině N a sedmém ve třídě N3. Hned ve druhé zkoušce totiž jeli půl erzety na prázdné pneumatice.

 

"Pačejov je hodně rychlý, to je poměrně dobře známo. Erzety byly podobné, jako v roce 2004, kdy se na to již upozorňovalo. Určitě je to pro nás finanční rána, auto bylo téměř úplně nové. Pokusíme se postavit nové, ještě uvidíme jaké," plánuje Martin Rada, jinak též  ředitel jedné z divizí Agrotecu. Doplňme, že určitě to bude koncernové auto z FIAT Group, jelikož Agrotec Hustopeče má velké vazby na Itálii a zastupuje Iveco, CNH, ale také FIAT a Alfu Romeo.

 

Jak známo, právě nedávno se strhla celkem bouřlivá diskuse po Rallye Bohemia o bezpečnosti při soutěžích a dalo by se předpokládat, že se pořadatelé budou nyní o to více snažit. Sanita ovšem k několikrát převrácenému vozu, který skončil daleko v poli (foto z havárie najdete zde), přijela za 25 minut. ABA přijela až když bylo celé auto v plamenech a s ručními hasicími přístroji nezmohla nic..... O hasičích ani nemluvě.

 

"Co se týká pořadatelů, byl jsem zklamán, jak dlouho trval příjezd sanitky, záchranných ABA vozů i hasičů !! Myslím si, že náš  vůz nemusel celý shořet, kdyby přijeli včas. Co se týká okolí, určitě bylo ve velkém nebezpečí. Nedokážu si ani představit, co by se stalo, kdybychom v tom autě zůstali. Cítím velké zklamání z činnosti pořadatele a nevím, jestli dokážu ještě někdy v Pačejově startovat," podotýká Martin Rada a pokračuje: "Jinak zafungovaly bezpečnostní prvky -  klec, šestibodové pásy, přilby nás docela dobře ochránily. Já jsem nezraněn, Luboš má po CT - bez nálezu, má otoky na kotnících bez zlomenin, jinak v pohodě."

 

Jenže tento jezdec se na věc dívá i z opačného pohledu. Sám totiž stojí v čele organizátorů blížící se premiérové soutěže, kterou bude pořádat hustopečský klub. Bude se jednat o jedinou   tuzemskou soutěž mezi vinicemi a také zde jsou, podobně jako v Pačejově, mnohé velmi rychlé úseky. Pořadatelé mají tedy podobné podmínky i podobné hrozby.

 

"Co se týká naší soutěže, máme připraven bezpečnostní plán s dostatečným a spolehlivým spojením a organizačním zabezpečením. Je to pro mne veliká zkušenost pro činnost pořadatele a o to více se budeme snažit dbát na bezpečnost diváků i posádek! Děláme sport, který je brán jako nebezpečný, ale přitom, když je dodržováno vše z hlediska sportovních řádů a bezpečnostních plánů, nedochází tak často ke zranění , jako je tomu v jiných sportech," zakončuje povídání Martin Rada. Dodejme, že premiérová Agrotec rallye 2005 se pojede v polovině října po tratích příznivcům soutěží již částečně známých z loňské Rallyeshow Modřice.

 

 

 

Tisková informace AGROTEC Autoklub v AČR 2005_01.

Pavel Jelínek, www.motormix.cz, www.car.cz, www.motortip.cz

media servis

 


 
 
Fotogalerie:   Pačejov 2005 - Bravo Martina Rady po požáru

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose