www.car.cz
 

Fialův vítězný návrat do suzuki se v Pačejově neopakoval
     5.8.2005 10:24 - tisková zpráva


Krátce po úspěšném složení závěrečných zkoušek se čerstvý inženýr Michal Fiala opět vrátil do soutěžního vozu. Byl to návrat hned dvojnásobný, protože opět „oprášil“ rodinnou a v minulém roce mistrovskou suzuki. Start na domácích sprintech v Blovicích a nepříliš vzdáleném Pačejově si nemohl nechat ujít a dokázal, že vyhrávat nezapomněl.

 

Obecné známá pravda říká, že na lepší si člověk zvykne rychle, ale jak to jde obráceně? Jak složitý je pro pilota návrat od WRC k auto třídy A1400? Školu mám za sebou a protože octavia nebyla k dispozici, rozhodli jsme se vyjet opět se swiftem. Úslava i Agropa jsou pro nás nejbližší soutěže, proto jsme nechtěli chybět.

 

Zvykání si na suzuki mi moc nešlo. Auto je neposlušné a musím být pořád ve střehu. Mám k němu snad ještě větší respekt než k WRC. To jede tam kam chci a vše bezvadně funguje. Suzuki odskakuje, brzdy se přehřívají a je to také velký sport i když rozdíl ve výkonu je nebetyčný,“ přiznával trochu s úsměvem Michal Fiala, že přechod nebyl úplně jednoduchý.

 

Ostatně to dokazoval i mírně upravený předek jeho swiftu po první rychlostní zkoušce Rallye Úslava. Na trati bylo velké množství retardérů z balíků slámy a byl to takový slalom mezi nimi. Jeden se nám podařilo trefit v prvním průjezdu a ve druhém se nám připletl do cesty další,“ vysvětlil Michal karosářskou úpravu a také to, že soutěž začínal až z pátého místa ve třídě.

 

Postupně se zlepšoval a od páté erzety z osmi, již byl v čele třídy. Vedení si pak uhlídal až do cíle. „Až do poslední chvíle jsme jeli ve vteřinkách a záleželo na sebemenší chybičce,“  dodal v cíli spokojený jezdec, opět navigovaný Monikou Maříkovou, když si vychutnával radost z vítězství, kterého dosáhl v konkurenci sedmnácti vozů ve třídě, z nichž některé byly ve verzi kit car a téměř všechny podstatně modernější, než po rodičích „zděděná“ Suzuki Swift.

 

Podobný výkon jako v Blovicích očekávali od dvojice Michal Fiala – Monika Maříková mnozí i v Pačejově. První vložku po haváriích Mariana Šína a Jiřího Vlčka absolvovali volným průjezdem. Závodit začali až druhém testu, ale ve výsledcích bychom posádku Max Racing budeme hledat marně.

 

„Poté co jsme první vložku jeli volně, chtěli jsme si druhou užít. Bohužel jsme dostali defekt a roztrhaná guma vytrhla část elektroinstalace. Auto přestávalo jet a v cíli jsme odevzdali výkaz a odstoupili. Před servisem nás čekaly ještě tři erzety a na ně už suzuki neměla sílu,“ uzavřel Michal vyprávění. Byl hodně smutný, ale za roky závodění již ví, že podobné věci k soutěžím patří a ne vždy vše vyjde tak, jak tomu bylo v Blovicích.

 

 

Milan Hauer

Motorsport-review

Tisková informace Max Racing

 


 
 
Fotogalerie:   Agropa Pačejov 2005 Radek Rochelt

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose