www.car.cz
 

Brňan Jirka Volf si vyzkoušel novou hračku pro barumku
     16.8.2005 21:54 - tisková zpráva


Jirka Volf a Petr Novák před Barum rally 2005

 

Start Barum rallye se neúprosně blíží. Na tratě podniku, započítávaného do mistrovství Evropy a usilujícího o zařazení do kalendáře mistrovství světa, se v pátek vydá také posádka Jiří Volf – Petr Novák. Dvojice se v okolí Zlína představí pod hlavičkou MIVA Motorsport a s nově postaveným Mitsubishi Lancer Evo VI, jehož přípravy právě vrcholí.

 

 

Sama Barumka je proslulá svou náročností. Jiří Volf to na jejích tratích bude mít letos ještě o to těžší, že po dlouhé době usedne do produkčního vozu. Posádka totiž nemůže - kvůli zákazu startů vozů kategorie WRC při podnicích ME – využít svou osvědčenou zbraň, Škodu Octavia WRC, s níž se letos objevuje na tratích domácích rallysprintů.

 

Proč padla volba právě na Mitsubishi Lancer Evo VI? „S ohledem na obrovskou porci kilometrů rychlostních zkoušek, které nás na Barumce čekají, jsme potřebovali hlavně spolehlivé auto, které bude zároveň dostatečně rychlé, aby nám umožnilo bojovat v popředí celkové klasifikace, a jeho pronájem je za rozumnou cenu. Naskytla se nám možnost startu s EVO VI, tak jsme ji hned využili,“ vysvětluje Jiří Volf.

 

Brněnský jezdec měl svou novou ‚hračku‘ poprvé vyzkoušet již v pondělí. Proti se však postavilo počasí. Vytrvalý déšť, mokré a uklouzané tratě, to nebyly nejvhodnější podmínky pro test zcela nového vozu. Proto byly jízdy přeloženy až na úterý, kdy se počasí přeci jen trochu umoudřilo a Jirka mohl absolvovat prvních 60 kilometrů.

 

„Jsem moc spokojený. Jezdci, kteří už nějakou dobu závodí s produkčními vozy, mě totiž dlouho dopředu strašili, že ‚enka‘ vůbec nebrzdí. Z toho jsem měl strach, ale při testu mě brzdy velice mile překvapily. Teď ještě pracujeme na geometrii, která má na brzdy také vliv, ale jak říkám, v tomto ohledu jsem moc spokojený.

 

Je pravda, že ve srovnání s WRC auto ‚neodjíždí‘ ze zatáček, ale zase má úžasnou maximální rychlost,“ září nadšením jezdec. „Jen si musím zvyknout na to, jak je tiché. Motor Lanceru totiž skoro není slyšet a já díky tomu nevnímám rychlost. Ale i to se snad zvládne.“

 

Zatímco plán testů před soutěží narušil déšť, na víkend je meteorologická předpověď příznivější. To však nemusí být pro posádku se starší evolucí Lanceru výhoda. „Kdyby záleželo na mně, jel bych raději na suchu. Když ale zaprší, mohla by se smazat nevýhoda staršího vozu. Uvidíme. Necháme to na vyšší moci,“ ukončuje Jirka Volf spekulace.

 

Na sedadlo spolujezdce již tradičně vedle Jirky usedne Petr Novák, pro kterého je Barum rally stoprocentním domácím podnikem. Vždyť jedna z rychlostních zkoušek vede takřka pod okny jeho domu. „Barumku mám moc rád. Nejen proto, že se mi jede ‚za barákem‘ a zdejší cesty znám a mockrát jsem je projel na kole. Vložky jako Troják, Májová, Rajnochovice nebo Pindula jsou neuvěřitelně těžké a hlavně dlouhé. A to mi vyhovuje. Nesnáším totiž, když se člověk na ‚erzetě‘ ani nezapotí! To na Barumce rozhodně nehrozí,“ vyznává se navigátor Petr Novák.

 

Posádku čekají ve středu seznamovací jízdy, které budou pokračovat i ve čtvrtek. V odpoledních hodinách na ně naváže shakedown. Administrativní a technické přejímky jsou na programu v pátek, kdy také v centru Zlína ve večerních hodinách začne letošní Barum rally městskou rychlostní zkouškou.

 

 

Volf Media Servis

-zz-


 
 
Fotogalerie:   Rally Ecce Homo 2005, foto CHoli

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose