www.car.cz
 

Západočeské turné nejvíce vyšlo z týmu sportfota.cz Henzlovi
     17.8.2005 09:21 - tisková zpráva


Ladislav Henzl se stal hvězdou týmu Sportfoto, když v obou západočeských sprintech dokázal zvítězit ve třídě N2. Pomalu se tak přiblížil k metě nejvyšší – vysněnému titulu ve sprintrally. Ostatní jezdci už tolik spokojeni nebyli – Tomáš Arazim především dolaďoval rozpis, Jan Vaňáč pak motor svého Peugeotu 206 RC.

Mariánskolázeňský pilot Ladislav Henzl jel do Blovic v pozici lídra třídy, přesto musel kvůli bodové ztrátě z Kopné sebrat všechny síly na odvetu. Bohužel pro sportovní stránku věci se na západ Čech nevydal ani jeden z jeho největších konkurentů a Henzl vyrážel do závodu s nálepkou suverénního favorita. Nutno říci, že obstál na jedničku a stylem start–cíl zvítězil. „V Blovicích jsem vyrobil pár chybiček při dobrždění. Navíc jsme měli technické problémy a z bryndy nás vytáhla kamarádská pomoc Oldy Hrabce, kterému tímto děkuji. Je fajn, že se ještě najdou lidé, kteří dokážou pomoci soupeři,“ ocenil jezdec.

 

O čtrnáct dní později na Rally Agropa to ovšem už tak lehké neměl. Na druhé rychlostní zkoušce přišel defekt a s ním i čtyřicet vteřin ztráty. Henzl se však vzepjal k famóznímu výkonu a nejen, že dokázal ztrátu úplně vymazat, ale na první příčce si navíc vybudoval i zajímavý náskok.

 

 „Je škoda, že nám odpadli hlavní soupeři, ale věřím, že i tady bychom s nimi jeli rovnocennou bitvu. Ale jsem rád, že se vždycky najde někdo rychlý, s kým si zazávodíme. Při dohánění ztráty jsem jel zatím nejrychleji, co závodím s tímto autem,“ přiznal Henzl. Po Pelhřimovu a Blovicích tak triumfoval potřetí v této sezoně kromě toho, že ani jednou neodjel z rallysprintu bez bodu, vždy dokázal také ukořistit jedno z míst na stupních vítězů.

 

„Ve třídě už je to jasnější, nás ale zajímá i pořadí ve skupině, kde ještě musíme zabojovat. Nebylo by od věci pořídit na poslední závody nějaký dvoulitr,“ dodal s šibalským úsměvem Henzl.

Chuť zhořklou výsledky Rallysprintu Kopná si na Plzeňsku spravil i Tomáš Arazim. V Blovicích sice již na začátku soutěže zaznamenává problém s utrhlou ruční brzdou, i přes to ale zvládá pomalu zvyšovat tempo a před poslední sekcí je na pěkném pátém místě. Zezadu na něj ale dýchá dosavadní lídr rallysprintů Vladimír Barvík.

 

Vladimír Barvík byl za námi necelých pět sekund a počítali jsme s tím, že půjde před nás. Přesto jsme se snažili od prvních metrů RZ7. Celkově jsme zrychlili, ale na Barvíka to ještě nestačilo. Na poslední rychlostní zkoušce jsme chtěli udržet 5. místo, ale ne za každou cenu. Zvolili jsme rozumné tempo a nakonec Barvíka udolali. Konečná pátá příčka mezi produkčními vozy byla pro nás za daných okolností maximem. S výsledkem i s výkonem z posledních dvou vložek jsme mohli být spokojeni,“ zhodnotil litvínovský pilot.

 

Poněkud kuriozní soutěž pak prožil v Horažďovicích, kde vezl na „rodinném“ mitsubishi startovní číslo 93 a startoval jako poslední. Dvakrát se tím dostal do situace, kdy mu byl přidělen nejhorší čas ve skupině, jednou pak musel předjíždět před sebou startující vůz. Tomáš stihnul ještě udělat i hodiny a navštívit příkop, přesto se ve druhé sekci vzepjal k perfektnímu výkonu. Svými časy na úrovni medailistů skupiny produkčních vozů se vyšplhal až na šesté místo ve skupině, které mohl oslavovat i v cíli. Důležitější než výsledek byl ale tentokrát pocit z dobrého výkonu.

 

Jan Vaňáč přijel na Rally Agropa pouze otestovat novou řídicí jednotku. Případné ambice na pěkný výsledek navíc v zárodku přiškrtil právě motor, který vykazoval malý výkon a pokles kroutícího momentu o 30 Nm, pro soupeře tak byla pomalá dvěstěšestka malinou. Testovacím tempem si pak Vaňáč dojel na šesté místo ve třídě. „Původně jsme neměli na Agropu vůbec jet, ale nakonec jsme alespoň vyzkoušeli auto. Před startem jsem měl větší ambice, ale při ostré jízdě jsem zjistil, že auto vůbec nejede a i kdybych ho přetrhnul, tak to rychleji nejde. Ale alespoň jsme odhalili problém před barumkou, na kterou se intenzivně připravujeme,“ dodal Vaňáč.

 

Na nadcházející Barum rally Zlín se představí šest jezdců Sportfota! Vedle Jana Vaňáče to bude jeho kolega ve třídě N3 Tomáš Bičák. Dále se představí ekipa domácích jezdců. Roman Švidrnoch bude chtít prolomit letošní smůlu podobně jako Jaromír Tomaštík. Jeho jmenovec Jaromír Tarabus má naopak na co navazovat a uspokojí jej jen vítězství a černým koněm absolutní klasifikace se pak může stát Miroslav Cais. Barum rally Zlín startuje 19. srpna.

 

           

           

                                                                                                                      tisková informace

                        www.sportfoto.cz

 


 
 
Fotogalerie:   Rallye Ecce Homo 2005 od Jirky Rohleny

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose