www.car.cz
 

Josef Semerád před světovou premiérou při Německé rallye
     25.8.2005 08:00 - tisková zpráva


Josef Semerád
Věřím, že náš sport zůstane i nadále atraktivní

 

Využil jsem chvilky uprostřed hektických příprav před odjezdem jezdců, mechaniků a techniky do Německa a na chvíli se sešel s Pepou Semerádem a trošku jsem ho vyzpovídal. Řeč byla o rallysprintovém šampionátu, o stárnutí závodní techniky a samozřejmě také o premiérové účasti posádky Semerád/Ceplecha ve světovém šampionátu, na OMV ADAC Rally Deutschland.

 

·        Letos jsou tvou prioritou starty v rallysprintovém mistrovství a obhajoba mistrovského titulu. Nyní je šampionát ve dvou třetinách, do konce chybí tři podniky z devítidílného seriálu… jak vidíš vaše reálné šance?
Máš pravdu, s obhajobou to myslíme vážně a děláme pro ni snad vše.

 

·        Jsi rád, že letošní malý mistrák čítá devět podniků, z toho vlastně tři zcela nové (Pelhřimov, Labskou a Vsetín)? Vzhledem k bodovým výpadkům na Okříškách a Kopné ti jistě přijde větší počet soutěží vhod, je to tak?
Jsem rád, že podniků je hodně, ale oni se dva odečítají. V mém případě díky nešťastnému vyloučení v Okříškách se odečítají tři. Tím pádem je boj o titul pro nás těžší.

 

·        Teď v závěru na vás čeká tradiční Vyškov a pak dvojice nových soutěží, věříš si na nové neznámé tratě?
Rozhodně ano, naše zbraň je rozpis. Nejezdím podle paměti, věřím plně svému rozpisu a Bohoušovi.

 

·        Do kategorie produkčních vozů přibyla řada nových aut, zejména Evo VIII, trápí vás hodně?
Je to super, kategorie PV se stala jako jediná opravdu nabitou. Jedeme v desetinách, ve sprintech je 8 aut na špici a ve velkém mistráku je nás minimálně 12 ve předu a dalších 20, kteří mohou překvapit.

 

      Díky omezením ve WRC k nám přicházejí i „velcí kluci“ a naše třída získává na atraktivitě. EVO VIII nás samozřejmě trápí, zvláště pak EVO VIII MR, ale je to trápení příjemné a jsme rádi, že ten sport jde pořád kupředu.

 

·        Jak je na tom s kondicí Vaše auto, máte nový motor, jsi tedy spokojen?
Naše auto stárne s každým závodem, ale snažíme se ho udržovat ve špičkové kondici. Nový motor byl nutností, protože ten starý měl za sebou 33 závodů.

 

·        Prozatím okupujete pátou příčku absolutně a první v PVčkách, je to letos těžší než loni? Obhajování je jistě náročné, ale myslím vzhledem ke konkurenci….
Nemyslím si, že je to těžší než vloni, je to stejně těžké, jen jsme si to zkomplikovali tou diskvalifikací v Okříškách.

 

·        Kolem trati jsem zaslechl, že letos málo jezdíš a tudíž ti chybí ostré kilometry a díky tomu tě může hodně trápit např. Vladimír Barvík, Jan Votava, Zdeněk Vlček, Petr Poulík atp... Vidíš to také tak?
Upřímně? Vždycky jsou nejtěžšími konkurenty domácí jezdci. Takže na Moravě je to Barvík a Trnovec, na Plzeňsku jsou to Votava, Vlček a Liška, na Bohemce je to Štajf….. zkrátka všude je někdo doma a má malou výhodu. V těch desetinách, co se jede, tahle malá výhoda může být rozhodující.

 

     My vždycky jedeme to, co nám auto dovoluje, a najeté kilometry neřešíme. Je jasné, že by pro nás bylo lepší jet oba šampionáty naplno, ale je to drahý sport . Museli jsme si vybrat, co je pro nás důležité.

 

·        Nemáš pocit, že ty jako propagátor divoké a rychlé jízdy jsi také letos malinko zkrotl a každý smyk si dobře rozmyslíš?
Je to o té konkurenci. Jede se rychleji než vloni a auto stárne. Přestože se snažíme jet atraktivně, musíme i více myslet na časy. Jsem ale stále přesvědčen, že průjezd zatáčky smykem je často rychlejší než po stopě a je to i zábavnější. Rozhodně jsme vypustili divoké skoky, ale smyky snad ne.

 

·        Za pár dní odjíždíš trénovat do okolí Trieru na svou první světovou soutěž… co od účasti na OMV ADAC Rally Deutschland očekáváš?
Nemáme žádné přehnané ambice, jedeme „na zkušenou“ a pak se uvidí, jestli má smysl dále se zabývat myšlenkou na účast v takových závodech.

 

·        Napomohl tomu úspěch na Pražském sprintu, kde jsi porovnával své síly s Alisterem McRaem a Jani Paasonenem?
Určitě ano. Napadlo nás to po Pražském rallysprintu, kde jsme vyhráli PV i přes to, že jely hvězdy z MS. Potom na internetové diskusi jsme se dozvěděli, že když se objevíme na MS, zbijou nás jako prašivé psy. Tak to jedeme vyzkoušet a strašně se těšíme na závod, atmosféru i diváky.

 

·        Kam chodíte pro informace a zkušenosti se světovou soutěží z hlediska produkčních vozů? Napadá mě jen Milan Liška, který okusil Britskou RAC rally
Právě Milan nám nabídl pomoc a my jsme mu za to vděční. Druhý náš pomocník je Honza Cihelka, který se v době své emigrace v tomto prostředí pohyboval poměrně dlouho.

 

·        Jak vidíš budoucnost našich obou domácích šampionátů? Neobáváš se trošku o pokles sportovní úrovně a také menší diváckou návštěvnost?
O sportovní úroveň strach nemám. Věřím, že ani vozy WRC nebudou zrušeny a náš sport zůstane nadále atraktivní jak pro nás, tak i pro diváky.

 

·         Co auto, myslíš si, že je reálné s ním bojovat o přední příčky v PV i příští rok? Na dveře již klepe sériová Evo IX…
Jak vidíš, i vozy EVO V a VI jsou pořád vidět vepředu. Jestli se nám podaří udržet naši sedmičku v optimální formě, věřím, že se s ní dá letět na špičce.

 

Díky moc, Pepo, za tvůj čas, za odpovědi a budeme ti při tvé světové premiéře držet palce.

 

Michal Oberstein,

RallyMedia.cz


 
 
Fotogalerie:   Pozvánka na RALLY DEUTSCHLAND - Radek Rochelt

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose