www.car.cz
 

Josef Dvořák vítězství s fábiíí na Barum rally Zlín nezískal
     26.8.2005 12:26 - tisková zpráva


 Potvrdit první příčku v Global Assistance MMČR přijeli do Zlína Josef Dvořák s Janem Slavíkem a svou Škodou Fabií ve třídě N1. Už před soutěží byla nalinkována strategie „nedivočit“ a dojet do cíle s co nejlepším výsledkem. To se ale bohužel nepodařilo.

 

            Pro posádku Autoklubu Škoda MB byla Barum rally Zlín naprosto novou zkušeností. První ostré kilometry absolvovali na divácké rychlostní zkoušce v pátek večer a podobně jako ostatní posádky byli fascinováni skvělou diváckou kulisou. „Kolem trati bylo neskutečné množství diváků, kteří vytvořili neopakovatelnou atmosféru,“ potvrzuje Dvořák.

 

Hned na začátku první etapy bylo jasné, že místní jezdci budou velmi tvrdým oříškem. Potvrzoval to nejen rychlý Březík, ale postupně se před Dvořáka se Slavíkem propracovali i Ježek a Kapušanský. „Čekal jsem, že souboje budou hodně těžké. I když by na tom naše fabia měla být technicky lépe, domácí beze zbytku využili znalosti místních podmínek. Já jsem zezačátku zvolil opatrnější tempo, aby technika celou soutěž vydržela, a soupeři nám utekli,“ přiznává pilot, který v jednu dobu figuroval ve výsledcích až na čtvrtém místě ve třídě.

 

Velký vliv na tento výsledek měl ovšem defekt na RZ5. „Ten defekt jsme odnesli vlastně dvojnásobně. V RZ5 jsme ztratili nějakých pětatřicet vteřin a navíc nám tento čas byl přidělen i pro zrušený první průjezd Slušovicemi. To jsme ale zjistili až doma po soutěži,“ vysvětluje Dvořák, kterému navíc následkem defektu vypovědělo servo. „Absolvovat Troják bez serva byl opravdu očistec. Už jsem jenom počítal zbývající kilometry, protože únava byla neskutečná,“ popisoval jezdec a dodal: „V servise se nám ale podařilo všechny závady odstranit a rozhodli jsme se tvrdě bojovat o první místo.“ Z původní minutové ztráty se mu do konce první etapy podařilo stáhnout náskok vedoucího Ježka na 43 sekund.

 

V neděli pokračovala vínová fabie v ataku na první místo. Tato snaha ovšem skončila na RZ11. „Byla to chyba v rozpisu. Po úseku s rychlými zatáčkami se vjíždělo do vesnice, kde se měnilo tempo jízdy a my jsme tomu nepřizpůsobili rozpis. Když mi Honza přečetl 100 pravá 6, tak už jsem nestihnul zabrzdit.

 

Auto se utrhlo a bokem narazilo do obrubníku. Škody na podvozku byly takového charakteru, že jsme už nemohli dál pokračovat,“ smutně popisuje Dvořák a nastiňuje další plány: „Budeme se snažit vše opravit a vyrazíme na Příbram. Finanční prostředky jsme bohužel vyčerpali už před barumkou, a tak bude našim jediným úkolem udržet za sebou Hlacha. Žádné jiné cíle pro Příbram nejsou.“

 

Mladoboleslavskému jezdci to ale nedalo, aby se ještě nezmínil o Barum rally Zlín. „Chci vzdát hold a smeknout před pořadateli. Byl jsem barumkou nadšený, všechno bylo perfektní a lidé kolem to dělali s nadšením. Chci poděkovat všem, kteří se starají o to, že vůbec můžeme závodit. Opravdu mě to nadchlo, doufám, že pojedeme i příští rok, a už se na to moc těším.“                   

            

           tisková zpráva

-Vicky- Media Productions  

          foto: F. Dušek 

 

 


 
 
Fotogalerie:   Barum Rally Zlín 2005 od Pavla Kacerovského

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose