www.car.cz
 

Motocyklová katedrála v holandském Assenu naposledy uvítá MS Supersport a pak...
     31.8.2005 21:40 - tisková zpráva


Motocyklová katedrála naposledy poskytne světovému šampionátu svých šest kilometrů asfaltu. Tým KL Intermoto Czech Republic absolvuje další závod Mistrovství světa Supersport, který se tentokrát jede v holandském Assenu.

Po nedělních závodech přijedou na okruh buldozery a začnou likvidovat "severní smyčku" této kultovní dráhy.O týmuPo měsíční přestávce cestuje tým KL Intermoto Czech Republic k dalšímu závodu Mistrovství světa Supersport, který se tentokrát jede na kultovním holandském okruhu Van Drenthe v Assenu.

Prozatím posledním vystoupením dvojice Tomáš Mikšovský - Pawel Szkopek byl závod na britském okruhu Brands Hatch. Po tomto závodě následovala měsíční pauza, kterou tým vyplnil nejen přípravou motocyklů na poslední třetinu šampionátu, ale i testováním strojů na okruhu v Mostě. Tohoto testování se zúčastnil rakouský jezdec Christian Zaiser, který již následující týden na okruhu Lausitzring nahradí jednoho z permanentních jezdců královéhradeckého týmu.

Motory strojů Honda CBR 600RR, se kterými Tomáš a Pawel nastupují do světového šampionátu, prošly během právě končící přestávky rozsáhlou kontrolou spojenou s výměnou opotřebovaných součástí. Do Assenu tak přijíždí tým KL Intermoto Czech Republic dobře připraven na náročný víkend, jakým jistě víkend v „motocyklové katedrále“ bude.

O letošní sezóněTým KL Intermoto Czech Republic letos získal celkem 14 bodů do celkového hodnocení Mistrovství světa Supersport. Tomáš Mikšovský do tohoto počtu přispěl celkem devíti body, na které dosáhl za dvanácté místo v Qataru, třinácté v Austrálii a čtrnácté na italském okruhu Monza. Pawel Szkopek poté přinesl svých pět bodů za třinácté místo v Qataru a čtrnácté v Austrálii.

Posledním závodem byl podnik na okruhu Brands Hatch, kde sice ani jeden z jezdců další body nezískal, přesto solidní jízdou a především stále se zmenšujícím odstupem od předních jezdců naši piloti ukázali, že zisk dalších velmi ceněných bodů není pouhou utopií.O počasíStřed tohoto týdne zachytil Evropu pod slunečními paprsky, jinak by tomu však mělo být během víkendových dnů.

Předvídat počasí je velmi obtížné a meteorologové často svůj odhad mění, přesto v tuto chvíli je možné říci, že již v pátek by se mělo nad assenským okruhem zatáhnou a příležitostně i pršet. V sobotu by se mezi mraky mělo častěji objevovat sluníčko a i intenzita deště by měla s přibývajícími hodinami klesat, v neděli by pak mělo být již pro motocykly přijatelné počasí, kdy slunce ohřeje okolní teplotu až k 22. stupňům Celsia.

O okruhu

Historie této superrychlé dráhy, které se mezi odborníky říká MOTOCYKLOVÁ KATEDRÁLA, začíná v roce 1949, kdy se na tehdy zcela přírodním okruhu jela první Dutch TT. V roce 1954 byly přestavěné účelové komunikace, po kterých se do té doby závodilo a vznikl tak jeden z nejdelších okruhů v Evropě, který je široký (nebo spíše úzký) pouhých deset metrů. Do roku 2005 vstoupil okruh Van Drenthe v holandském Assenu po další úpravě dráhy a tedy během několika posledních let již poněkolikáté s jinou délkou a jiným počtem zatáček.

Po smrtelné havárii Itala Perilliho byla upravená rychlá část za paddockem, kde vznikla zpomalující šikana, změnu zaznamenala i jedna ze zatáček východní smyčky okruhu, kde byla zrušená nájezdová klopená zatáčka. Okruh po těchto úpravách získal poprvé ve své historii délku pod šest kilometrů, když jeho přesná délka je nyní 5 997 metrů. Jezdci musí během jednoho kola absolvovat celkem sedm levých a dvanáct pravých zatáček, přičemž nejdelší rovinka měří 970 metrů. Podél okruhu se vejde víc jak 170 000 diváků, kteří letos naposledy uvidí světové závody na současné podobě okruhu Van Drenthe.

Po skončení Mistrovství světa Superbike totiž dojde ihned k další rozsáhlé přestavbě, po jejímž dokončení přijde okruh o severní smyčku, kterou nahradí zábavný park s hotelem, restauracemi, ale i například motokárovou dráhou a obrovským návštěvnickým parkovištěm.

O nejlepších časechRekordy okruhu - Supersport:Okruh prošel přestavbou, po které se závody World Supersport ještě nekonaly

Rekordy okruhu - Superbike:Okruh prošel přestavbou, po které se závody World Supersport ještě nekonalyRekordy okruhu – MotoGP /500 ccm/:

Nejrychlejší kolo: Valentino Rossi (2005) 1:58,936 prům. 181,519Oficiální rekord okruhu: Valentino Rossi (2005) 2:00,991 prům. 178,436

 

KL Intermoto CZECH RepublicPR Moto Road Racing

http://racing.motorkari.cz


 
 
Fotogalerie:   VC České Republiky Brno MotoGP od Jirky Navrkal

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose