www.car.cz
 

Doma konečně triumfoval Bohuslav. Nový Octávia cup 2005 skončil dramatem
     4.9.2005 23:18 - tisková zpráva


 Janák celkově vyhrál, ale v posledním závodě sezóny ujel jediné kolo

 

Odpolední druhý závod Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu, jehož finále se jelo v Mostě v rámci MATADOR Czech Truck Prix 2005, byl opět plný napínavých momentů a vzájemných soubojů. Pro zlato si v něm přijel mostecký pilot Jan Bohuslav před Václavem Brejlou a Františkem Marhoulem. V konečném účtování pohárového ročníku je ovšem první Janák před Dostálem a Brejlou.

 

O vzruch na roštu se postaral Skula, který odstartoval předčasně. Odpykal si pak trest Drive Through, který mimochodem ředitelství závodu během následujících sedmnácti kol muselo vyhlásit ještě několikrát. Do čela se po startu dostal Brejla následovaný Bohuslavem a Marhoulem. V šikaně došlo k první strkanici, kterou odnesl Forman. Paradoxně největší ránu si dal s týmovým kolegou Lackem, kterého zase katapultoval jiný ze soupeřů. Lacko pak v závodě pokračoval se značně zdeformovanými pravými dveřmi. Hned v nájezdu do druhého kola na tomtéž místě došlo ke kontaktu Gottwalda a Janáka. Favorit poháru zůstal po hodinách zahrabaný v záchytné zóně a závod i letošní ročník pro něj tím pádem skončil. Vzápětí nato přišla další velká kolize, ve které se potkali Charous a Rosina starší.

 

Prezident MATADORu zůstal s nepojízdným vozem na trati, stejně jako Charous a už už to vypadalo, že na trať opět půjde Safety Car. Jenomže zase bleskurychle zaúřadovali pořadatelé a než startovní pole dokončilo další okruh, trať už byla volná. O chvíli později došlo k dalšímu incidentu v šikaně, tentokrát mezi Kárným a Skulou. Také Lacko a Paasonen  urputně bojovali o pozice a nakonec z toho byl další trest průjezdem boxy, tentokrát  pro Lacka. Ještě jednou později ředitelství závodu vyhlásilo trest Drive Through pro Skulu za nevybíravý útok na Editu Práškovou. Ta posléze s poškozeným autem ze závodu odstoupila.

 

Mezitím se Bohuslavovi podařilo úspěšně zaútočit na první pozici a od čtvrtého kola už vodil startovní pole. Druhý jel Brejla a třetí Marhoul. Za nimi se ještě semlel souboj mezi Dostálem a Matějovským o čtvrtou pozici. „Trošku jsme si zabojovali, vlastně jsem to Michalovi vracel a vyšlo to,“ přiznal se pak Dostál, který podle bodové matematiky měl už hodně blízko k celkovému stříbru a možná trochu zbytečně riskoval.

 

Konečné pořadí po sedmnácti kolech tedy znělo Bohuslav, Brejla, Marhoul, Dostál, Matějovský, šestým místem překvapil mladý slovenský jezdec Pilný, sedmý skončil Došek, osmý Paasonen, devátý Hájek a desátý Lacko.

 

Nastalo velké sčítání a odečítání bodů a jeho výsledkem bylo absolutní pořadí devátého ročníku Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu v tomto složení: Janákovo zlato má hodnotu 188 bodů, Dostálovo stříbro 121 bod a Brejla se ziskem 105 bodů získal bronz. Na čtvrtém místě skončil Bohuslav (102 b.), který letos jel jen čtyři dvojzávody. Pátý celkově skončil Matějovský (96 b.) a šestý Gottwald (79 b.).

 

Perfektně nám vyšel celý začátek sezóny, kdy jsem vyhrál pět závodů za sebou. Pak už mi štěstí tolik nepřálo, ale vytvořený bodový náskok byl dostatečný. Z dnešního druhého závodu pochopitelně moc radosti nemám, takhle jsem si závěr ročníku nepředstavoval,“ okomentoval situaci budoucí právník Janák. „A musím jenom znovu a znovu opakovat, že hlavní zásluha patří týmu a hlavně panu Kopeckému, který mi opravdu hodně poradil jezdecky i s naladěním podvozku,“ dodal.

 

Jan Dostál během pěti závodních víkendů zažil štěstí na stupních nejrychlejších, ale i hořkost z nulového bodového přídělu. „Samozřejmě jsem z druhého místa šťastný. Ale beru všechno hlavně jako zkušenost do příštího ročníku,“ řekl. Třetí Václav Brejla nejdřív vysvětloval, že finálový souboj s Bohuslavem o první místo nebyl na ostří nože. „Jsme s Honzou kamarádi a navíc už jsem měl spočítané body. Ale kdyby vypadl Dostál a byla by ještě šance na celkové druhé místo, to bychom se jistě utkali mnohem ostřeji. Mám každopádně radost. Navíc mě potěšil Fanda Marhoul, který závod od závodu jezdecky rostl.,“ dodal ještě Brejla. Mostecký Bohuslav pochopitelně po domácím vítězství zářil a připomněl, že nebýt opožděného vstupu do poháru, mohlo být ještě všechno jinak.

 

„Dopadlo to všechno velice dobře,“ zhodnotil pak celý ročník promotér poháru Jiří Kroužek. „Ukázalo se, že pořád platí úsloví o tom nejlepším okruhovém závodění v kategorii pohárů. Nové vozy jsou vyrovnané a jezdci taky. Pohár sklízí uznání partnerů, diváků i novinářů a to byl záměr majitelů. Ten nový projekt je plánován celkem na tři roky a tak nás čekají další dvě určitě hodně zajímavé sezóny.

 

 Už nyní můžu prozradit, že v příštím roce se pojede celkem šest podniků a jeden z nich bude opět v zahraničí. Bude to mimochodem jubilejní desátý ročník. Startovní pole by se mělo rozrůst na minimálně pětadvacet vozů, protože je tu velký zájem od několika jezdců z Polska, ale i ze Švýcarska. A tak myslím, že můžu poděkovat všem, kteří k letošnímu úspěšnému ročníku svým přispěním pomohli,“ uzavřel Jiří Kroužek.

(4.9. 2005, 18,00)

 

Fotografie, výsledkové listiny, videozáznamy a další podrobnosti jsou volně k dispozici na http://www.cp.octaviacup.cz/


 
 
Fotogalerie:   Le Mans 2005 od Josefa Vrátila potřetí

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose