www.car.cz
 

Vydařená Böttcher rally 2005 – ohlédnutí a poděkování
     11.9.2005 17:34 - Pavel Jelínek


Tisková informace sedmá a poslední ( v roce 2005)

 

Tak je to za námi! XIV. ročník Böttcher rally již zná své vítěze i své poražené a stal se tak minulostí. Jeho hladký průběh nezůstal bez ohlasů a pořadatelé z Hanáckého rally klubu Vyškov dostali opět velmi pěkné hodnocení. Jediným problémem se letos, dle slov několika zúčastněných, staly příliš rychlé tratě. Přesněji řečeno druhá rychlostní zkouška, kde se rychlostní průměr vítěze vyšplhal na 123 km/h…

 

Příprava vyškovského sprintu trvala cca. čtyři měsíce a navazovala bezprostředně na organizaci Autonova rally Tišnov. Mnozí si ani nedovedou představit, kolik práce zabere nachystání takové, i když „pouze“ jednodenní rally. Organizátoři Böttcher rally si letos dost „užili“ při přípravě trati. Jednání s vojáky totiž tentokrát nedopadla dobře a tzv. druhá varianta, z které se nakonec při stavbě trati čerpalo, není vůbec ideální. A přitom se mohlo závodit na klikatých lesních cestičkách jako v devadesátých letech za dob, kdy patřila vyškovská rally mezi nejobtížnější závody v republice.

 

Bohužel, skutečnost je taková, že ne všude se pořadatelé setkávají s pochopením pro tento sport. Je to smutné, na druhou stranu se s tím nedá nic dělat. O to větší poděkování si zaslouží všichni ti, jimž Böttcher rally zasáhla do jejich každodenního života, ale oni přesto vyšli pořadatelům vstříc.

 

Ale pojďme se ještě stručně vrátit k průběhu rally. Nečekaně suverénní byl na trati XIV. Böttcher rally „Ášín“, tedy Václav Pech, kterého navigoval Petr Uhel. Posádka Fordu Focus WRC vyhrála sedm z osmi měřených úseků a vítězství na posledním testu posádka více méně obětovala vítěznému kolečku pro diváky. Druzí v cíli, Štěpán Vojtěch a Michal Ernst na Peugeotu 206 WRC, doplatili na technické potíže v první půli, navíc inkasovali v prvním servisu dvacet sekund penalizace a o jejich vyřazení z bitvy o zlato bylo jasno poměrně brzy. Z předpokládaného souboje o vítězství se tak v poslední části rally stal (řečeno s notnou nadsázkou) „nudný dojížďák“.

 

Zato bitva o bronz byla napínavá až do závěrečných metrů. Třetí skončili David Komárek se Zdeňkem Roupcem na Mitsubishi Lancer EVO VI skupiny A. Je na místě smeknout před výkonem Davida, který se po letošním trápení s technikou konečně v rally dočkal solidního úspěchu, a který, až na chybičku v orlovických serpentinách, byl také naprosto bezchybný. To se rozhodně nedá říci o jeho hlavním soupeři. Vloni bronzový domácí Jiří Volf, navigovaný Petrem Novákem, kupil na trati poměrně dost chyb, dle jeho slov však byly na vině několika divokých průjezdů pneumatiky. Přesto si tato dvojice na domácí půdě připsala „bramborovou“ medaili.

 

V jednotlivých skupinách se z výher radovali Josef Peták s Liborem Joskou (Renault Clio S1600) ve skupině A, Pavel Červenka s Jirkou Volfem (Mitsubishi Lancer EVO VIII) v klasifikaci produkčních vozů a v rámci skupiny N si palmu vítězství z Vyškova překvapivě odvezli Egon Smékal s Jiřím Černochem (Honda Civic Type R). Za zmínku určitě stojí připomenout i skvěle jedoucí bratry Odložilíkovy, kteří svoje Clio S1600 dovezli do cíle na absolutně šestém místě, a na trati divákům předvedli nejeden dravý průjezd. Pro oko diváka jeli zajímavě i Josef Semerád s Bohuslavem Ceplechou, či Eddy Schlager s Richardem Wächterem (když zrovna neměli nějaký technický problém).

 

Výsledky obou těchto dvojic jsou však dosti rozdílné. Zatímco Pepa Semerád si s Bohoušem Ceplechou dojel mezi „pévéčky“ pro pěkný bronz, domácí zástupci – posádka Schlager – Wächter byla po sérii technických potíží ráda za prosté dojetí na cílovou rampu. Reprezentantům vyškovského rally klubu vůbec letos nepřálo štěstí. Další domácí dvojici – Zbyňka Haráska s Bronislavem Slezákem na Škodě Felicii přibrzdily dva defekty pneumatik a neuvěřitelná spousta dalších technických problémů je nakonec srazila až na poslední místo celkového pořadí. Inu, i taková může být rally…

           

 

Samozřejmě není možné zapomenout ani na posádky historických vozů. V jejich krásném závodě si pro zlatý věnec na rampu dojeli Lubomír Tenkl a Pavel Šubrt na Opelu Kadett, kteří si svým skvělým výsledkem na Böttcher rally zároveň zajistili jistotu zisku letošního titulu mistrů ČR. Stříbro si pravidelnou jízdou vyjeli Michal Sum a Aleš Jirátko s BMW, další „bavorák“ dovezl na místo třetí Jaroslava Mikulenku a Petra Hambálka. Nejrychlejší Škodovku řídili v cíli čtvrtí – Jan Krejča a Pavel Šárka se „stodesítkou“. Nic na tom nezměnila ani účast Emila Trinera se „stotřicítkou“, který doplatil na dětské nemoci nově postaveného vozu.

 
Böttcher rally je tedy již týden za námi, ale pro pořadatele povinnosti ještě neskončily. Musí dát do pořádku okolí trati, uložit veškerý materiál, zkompletovat archivní dokumentaci, vyhodnotit ještě výsledky vyhlášené fotosoutěže atd. atd. Současně již rozebírají chyby, nedostatky a pomalu začínají pomýšlet na další ročník (jenž by se snad mohl jet jako mezinárodní závod). Z letošního ročníku už je to ale vše, co je pro příznivce rally zajímavé a o čem má smysl informovat. I proto má tato tisková zpráva pracovní název „poslední“.

 

Na úplný konec nezbývá než poděkovat upřímně všem, kdo se jakkoli přičinili svým dílem o to, že se i při svém XIV. ročníku Böttcher rally stala kvalitní soutěží. Pokud bychom se pokusili alespoň některé jmenovitě vyzdvihnout, pak nelze jinak, než začít u firmy Böttcher Systems, jako u hlavního sponzora, a u Města Vyškov, protože právě zde soutěž našla své zázemí. Za samozřejmé není možno považovat pochopení představitelů Jihomoravského kraje v čele s náměstkem hejtmana ing. Milanem Venclíkem, Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje a všech obcí a jejich obyvatel na trati rychlostních zkoušek, bez jejichž tolerance a pochopení pro tento sport by nebylo možno takovouto trať postavit, Policie ČR okresního ředitelství Vyškov a Městské policie Vyškov. Již tradičním partnerem pořadatelů je i letos stavební firma Silnice Brno, která se každoročně významně podílí na vyspravení vozovek, zapomínat nemůžeme ani na firmu Trasig, zajišťující komplexně dopravní značení, na hasiče, zdravotníky a další a další.

Děkujeme vám všem za přízeň a těšíme se za rok ve Vyškově, při jubilejním XV. ročníku Böttcher rally, na shledanou!

 

 

                                                                   Jan Olejníček, organizační výbor rally

                                                                        Jiří Dokulil, media servis


 
 
Fotogalerie:   Böttcher rally Vyškov - pár postřehů od pořadatelů

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose