www.car.cz
 

Před Británií: Loeb: Vyhrát by se mi líbilo. Duval: Sám za sebe i za tým
     15.9.2005 11:24 - tisková zpráva


Sébastien Loeb: Vyhrát by se mi líbilo

 

Podruhé se jede v září. Jaké to přináší odlišnosti?

„Loni se ani nedalo poznat, že se soutěž přesunula na září. Nebylo sice tak chladno, ale na tratích to klouzalo jako dřív v listopadu. Mám britskou soutěž rád, protože na ní můžete využívat celou šíři cest a žádné díry vás na rychlých a širokých tratích nenutí jezdit ve stejné stopě s ostatními. Je tu ale malá přilnavost, což si žádá citlivé ovládání auta. S tak dobře vyváženým autem, jakým Xsara je, je jízda opravdovým potěšením. Na téhle rallye můžete prohrát už v pondělí, aniž byste ještě na tratě vyjeli. Pokud si vyberete špatnou sadu pneumatik."
 
Dvakrát vám vítězství na Britské rallye proklouzlo mezi prsty…

„Letos chci opravdu vyhrát. Pokud jde o počasí, mám raději, když to klouže. To je pak zábava. Naše pneumatiky se chovají jinak, pokud se jede v horku, a jinak, když jsou při druhých průjezdech tratě více drsné. Přivítal bych raději suché počasí a hlavně správně vybrané pneumatiky! Samozřejmě by se mi líbilo v Británii vyhrát. Dvakrát jsem tu dojel druhý a vždy to byl obrovský boj. Věřím svému vozu i pneumatikám. Na každé soutěži dělám to samé. Jedu na vítězství. Snažím se být co nejrychlejší od první rychlostní zkoušky prvního dne a jedu jak nejlépe umím. Například ve Finsku jsem nakonec na vítězství neměl, ale bojoval jsem. Pokud v Británii šance na vítězství bude, pokusím se vyhrát."

 

Francois Duval: Sám za sebe i za tým

 

V Británii startujete popáté, a pokaždé většinou prší. Co to vyžaduje?

„Najít ideální brzdné body. Je to však velmi obtížné a ještě se to zhoršuje každým průjezdem auta před vámi. Když je sucho, jsou zase tratě více drsné. Počasí se může změnit hodně rychle a zvolit v tom momentě správné pneumatiky není jednoduché."

 

Testy jste absolvoval na suchu a hledal správné nastavení pro tento šotolinový podnik. „Doufám, že budu schopen jet lépe, než na předchozích šotolinových soutěžích. Nejen sám za sebe, ale také za tým. Byl bych rád, kdybych skončil mezi pěti nejlepšími. Hlavně si budu hlídat Markko Märtina. Na tomto typu soutěží se mu daří, takže nesmím udělat žádnou chybu..."

 

Rallye v kostce

 

Od roku 2003 ‘Wales Rally GB’ , dříve RAC, měří celkem 1 252,25 km, z toho je 354,22 km měřených úseků v 17 rychlostních zkouškách na 9 odlišných trasách. Poprvé má rallye centrum na Millennium Stadium v Cardiffu. Tam se také jede superspeciálka, první rychlostní zkouška WRC v hale! Asistenční park je v Felindre, 75 km od Cardiffu (Swansea Rally Center).

 

Seznamovací pasáže se jedou v úterý 13. (11 - 18 hod.) a ve středu 14. září (7.30 - 19 hod.).

Shakedown je na programu ve čtvrtek 15. září od 8  do 11 hod. a je situován do Penllergaer Forest, měří 3,9 km a okruh byl použit už loni.

1. etapa – pátek 16. září:  492,30 km (136,74 km měřených v 6 RZ). Start je 7 hod.  – RZ 1 ‘Brechfa 1’ (22 km) – RZ 2 ‘Trawscoed 1’ (18,56 km) – RZ 3 ‘Rheola 1’ (27,81 km) – Seskupení, Swansea (11.59 / 15 min.) - Asistence A (12.14 / 30 min.) – RZ 4 ‘Brechfa 2’ – RZ 5 ‘Trawscoed 2’  – RZ 6 ‘Rheola 2’– Asistence B (17.43 / flexi-servis 45 min.) – Cíl Swansea kolem  21 hod.

2. etapa – sobota 17. září: 473,35 km (103,86 km měřených v 7 RZ). Start v 9 hod. - Asistence C (9 h / 10 min.) – RZ 7 ‘Crychan 1’ (19,47 km) – RZ 8 ‘Epynt 1’ (13,33 km) – RZ 9  ‘Halfway 1’ (18,58 km) – Seskupení (13.15 / 20 min.) - Asistence D (13.35 / 30 min.) – RZ 10 ‘Crychan 2’ – RZ 11 ‘Epynt 2’ – RZ 12  ‘Halfway 2’ – RZ 13 ‘Cardiff’ (1,10 km) - Asistence E (20.19 / flexi-servis 45 min.) – Příjezd do asistenčního parku kolem 23 hod.

3. etapa – neděle 18. září: 286,60 km (113,62 km měřených v 4 RZ). Start v 7 hod. - Asistence F (7 h / 10 min.) – RZ 14 ‘Resolfen 1’ (29,39 km) – RZ 15 ‘Margam 1’ (27,42 km) - Seskupení (10 h / 10 min.) - Asistence G (10.10 / 30 min.) – RZ 16 ‘Resolfen 2’ – RZ 17 ‘Margam 2’ – Cíl v Cardiffu kolem 14 hod.

 

Bilance pilotů Citroën

Sébastien Loeb - Saxo ‘Challenge’ (1999/38. , 2. ‘dvojkolky’, 1. A6). V roce 2001 Super 1600 (15.), 2002 - Xsara WRC (vypadl ze 7. pozice na RZ 16). Dojel 2. v roce 2003 a 2004.

François Duval má celkem 4 účasti: 2001 a 2002 (Puma S 1600, vypadl) – 2003 (Focus WRC, 5.) a 2004 (Focus WRC, 5.).

Dvě Xsary WRC pojedou v privátním týmu Kronos Racing s posádkami Manfred Stohl/Ilka Minor a Xevi Pons/Carlos Del Barrio.

 

PR


 
 
Fotogalerie:   MČR do vrchu - krátké Ecce Homo -- foto CHoli

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose